aadamuss Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Witam. Jest gwarancja, jest usterka, jest naprawa gwarancyjna niby wszystko ok. Jak wygląda sprawa jeśli usterka wystąpi (ponownie) już po gwarancji jednak rzecz była naprawiana jeszcze w czasie gwarancji? Jak ma sie do tego wada ukryta? Usterka występuje jeszcze w innych motocyklach tego producenta i jest to normalnie usuwane w ramach gwarancji. Czy regulują to tylko warunki gwarancji producenta czy są na to jakieś przepisy? Co dalej z takim tematem robić, warto tracić czas na szarpanie się z serwisem czy olać sprawę i zrobić to na własny koszt? Są jakieś szanse na uznanie tego za winę producenta? Czy są gdzieś w necie jakieś przepisy dotyczące gwarancji, rękojmi na które można powołać? Liczę na wsparcie. Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Jeśli mnie pamięć nie myli, to gdy jakaś część się posypie w okresie gwarancji, zostaje wymieniona i okres gwarancji na tą część jest liczony od nowa. Pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Gwarancja w Polsce jest dobrowolna. Producent do czegoś się zobowiązuje a do czego to jest napisane w gwarancji. Proponuję zmianę podstawy dochodzenia swoich praw i zgłoszenie reklamacji do SPRZEDAWCY z tytułu niezgodności towaru z umową. Odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata, pod warunkiem, że zakupiłeś moto jako konsument (a nie na firmę) jeśli tak to szczegóły są podane np na stronie:uokik w zakładce regulacje prawne -polskie i wspólnotowe akty prawne - ochrona konsumentów- polskie akty prawne znajdziesz do ściągnięcia ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach........ tam są podane prawa konsumenta. Polecam szczególnie art. 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Moto było kupione na firmę, więc trochę komplikuje. Co dalej? Pozdrawiam ADAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 No to pozostaje Ci kodeks cywilny W googlach znajdziesz kodeks cywilny w całości. Ogólnie rękojmia trwa rok (chyba że umowa mówi inaczej) co do gwarancji i jej przedłużania to: Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Co do wymiany sprzętu na nowy to: wyrok sądu Jeśli w gwarancji nie jest napisane, że po którymś razie możliwa jest wymiana sprzętu to przed Tobą ciężka walka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Dziekuję bardzo Pepe, takiego paragrafu właśnie potrzebowałem. Miał ktoś może w praktyce taki przypadek? Pozdrawiam Adam Dziekuję bardzo Pepe, takiego paragrafu właśnie potrzebowałem. Miał ktoś może w praktyce taki przypadek? Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.