thefex Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 (edytowane) hislyszalem, ze jest mozliwosc poprawienia osiagow w czechoslowackim silniku typu 223 poprzez plan glowicy i skrocenie nozek tloka. plan glowicy mozna wykonac nie tyle obrabiajac glowice, co bardziej obtaczajac przod cylindra.o ile to zrobic zeby nie przedobrzyc? o 1mm i potem zakladac bez uszczelki?cylinder jest nominalny fi =38mmczytalem tez na innym forum, ze ludzie skracali nozki tloka o... i tu pojawia sie pytanie.. jedni o 1 mm, inni o 3,5 mm i tez byli zadowoleni.. jest sens to robic? zadnej innej formy usprawniania tego silnika nie tutaj nie uwzglednilem, bo juz sie tym zajalem. prosze o wypowiedz osob ktore to robily i znaja sie na temacie.nie dawajcie mi tez wykladow z cyklu "a jak zrobisz to, to ci sie popsuje to i tamto..."moja odp jest jedna - mam to gdzies, jak cos sie spieprzy to kupie nowe, koszt jest malenki w porownaniu do doswiadczenia, jakie moge dzieki temu zdobyc dla uzupelnienia podam to, co juz zrobilem:odblokowalem krociec ssacyzalozylem filtr stozkowy (ze wzgledu na to, ze na nim najlepiej, czytaj prawidlowo, chodzi silnik)obcialem kolanko wydechu o 100mmwyjalem przedostatnia przegrode z tlumikazaplon przyspieszony do granic mozliwosci podkowy z tuningu wg Tomasza Sałka na razie nie wstawialemkiedys moze znowu kupie cylinder 40mm, ale poki co chce sprawdzic te przerobki o ktorych mowa.poprzedni cylinder 40mm zalatwilem, bo pekl jeden z segerow swoznia tlokowego AVE :icon_razz: p.s.v max ogiera na cylku 40mm na ZZ11, tyl oryginalny to 68 kmhna obecnym cylku 38mm na tych samych trybach V max to ok 55-60 kmh.. jeszcze tego w tym sezonie nie zmierzylem, bo cos gmeralem przy silniku przez zime Edytowane 5 Marca 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 http://brezniewmoto.republika.pl/silnik.htm Tu masz opisane co ja przerobiłem w swoim. Udał mi się osiągnąć max prędkość z niewielkiej górki 87km/h. Na prostej ponad 80.W żadnym wypadku nie skraca sie tulei cylindra by zwiększyć stopień sprężania . Przeróbce ulega tylko głowica.Podstawą w cylindrze 55ccm to zmniejszenie wagi tłoka i wymiana sworznia na lekki oryginalny. Potem zwiększenie przekroju okien ssącego , wydechowego i przepłukujących. Zmienia sie też wysokość okien a tym samym czas napełniania i wydechu. moj silnik na luzie kręcił sie bardzo wysoko 8,5-9000 obr/min to nie był jeszcze max a tyle zmierzyłem obrotomierzem.Niestety po przeróbce spada w sposób drastyczny elastyczność silnika. Żeby dobrze przyspieszał trzeba go mocno kręcić na niskich biegach. Na 2 biegu osiągał max 58km/h . Jazda na 3 z prędkościa ponizej 50km była praktyczni nie możliwa. Najlepiej jeździło sie na 12 zb zębatce zdawczej. Dobre przyspieszenie i niewiele mniejsza prędkosc max.Co do trwałosci to nieznam bo sprzedałem go po 3 misiacach by zwolnic miejsce w garazu na nowe moto. Wszystkie zrobione przeze mnie przeróbki były fajna zabawą , dzięki której sprawdziłem swoje pomysły i wiedzę. http://www.youtube.com/watch?v=inu_fJNCRacTu jest filmik w stereo z ogarkiem jak przyspieszał i prędkosc max . Niestety ze wzgledu na jakość nie widac prędkościomierza. Jak jesteś zainteresowany to daj e-maila to wyslę w lepszej jakosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Możesz jeszcze obtoczyć koła zamachowe korbowodu tak o 5mm (ale na własną odpowiedzialność), bedzie wtedy lżejszy... TUNING 223 GÓRA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 ok, doczytalem sie gdzies, ze mozna obtoczyc o 1mm (nie wiecej) nozke tloka od strony kalanu ssacego. plan glowicy robimy scinajac ja na plasko, trzeba jednak wtedy powiekszyc lekko komore spalania, zeby tlok o nia nie walil Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.