YAGO Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 (edytowane) po pierwsze to kolega nie okreslil czy to 2t czy 4t, jesli 2t to daruj sobie ruszanie dyfuzora bo to wyzsza szkola jazdy a sama koncowka moze byc byle miala taka sama srednice wew i dlugosc jak orginalna i tyle a to jak to bedzie wygladalo to juz tylko twoja sprawa:) budowa wydechu jest skomplikowana, sportowe tlumiki nie sa drogie dlatego ze ladnie wygladaja, tylko dlatego ze uzyskanie tych dodatkowych procentow mocy i poleprzenia charakterystyki wymaga sporo wiecej pracy, testow i dopracowania konstrukcji wydechu niz robi to fabryka, i wlasnie dlatego takie koszty:) materialy z ktorych sie je wykonuje nie tylko sa drozsze same w sobnie ale i ich obrobka jest znacznie bardziej skomplikowana JAKOSC KOSZTUJE Edytowane 3 Marca 2007 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lehoom Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Tak jak koledzy wyżej wspominają - nie rób buractwa. Jak zmienisz samą koncowke na inna , jelsi to bedzie oczywiscie nie samoróbka to tez niewiele daje. Aby uzyskac przyrost mocy i momentu obr. należy zmienic caly układ. Po to producenci wydechów robią całe układy żeby podkrecać moto a nie zeby tylko zarobic kase na kolejnych elementach. Jak masz moto 2T to w ogóle zapomnij o koncówce. Hałas będzie wstrętny jak to zwykle bywa w 2T a nie zyskasz nic więcej. żeby zyskac moc w 2T nalezy bawic sie z dyfuzorem a to jest juz ostra jazda na poziomie magistra- inzyniera. Odpowiedni materiał robi dużą różnicę - im ciensza blacha tym podobno lepszy efekt jako że miekki material nie odbija fal lecz je pochłania. Producenic wydehcow ządają takiej kasy ze wydech z powodu materiałów jakie uzywają, kosztów badan danego wydechu (bo kazdy jest projektowany do konkretnego modelu i rocznika nawet) a takze ceny procesów technologicznych wytwarzania takiego ukladu, jeden z producentów wydechów (nie podam nazwy aby nie robic reklamy) kształtuje-wygina rury wydechowe (kolektory) za pomoca strumienia wody pod duzym cisnieniem aby uzyskac optymalny przekrój i kształ rury, odpowiednie łuki na zgięciach itd. Najlepiej to załóż oryginalny wydech i po kłopocie. Nie bedzie burackiego hałasu, parametry silnika w normie itd.A jak juz baaardzo chcesz buraczyć motocykl to znajdź artykuł w Swiecie Motocykli nt. Wydechów do 2T. Fakt ze sa tam opisane wydechy do polskich pseudo -motocykli , ale obliczenia i wzory znajdziesz spoko. Miłej zababwy. A co do HD to faktycznie są tkaie słabe. Nie iwem co mnie tak ciągnie od nich. Tam wydechy sa robione nawet z oryginalnch tłumików, tylko przecia sie je wzdłuż, wyciąga wszystko i składa spowrotem. Fakt że w HD prędzej padnie cały silnik niz wypalą się zawory ale to nie robi, bo ludzie którzy nimi jeżdzą (w PL) nawijają 500km w sezonie w słoneczne dni. Co innego w USA gdzie HD to najlepsze moto do turystyki ale tam maja dostep do odpowiednich cześci i akcesorii poprawiających trwałość a poza tym normy hałasu są ostre wiec wielu znich smiga na seryjnym wydechu. A maszyny w OCC to są show-bike i są używane sporadycznie, odpalane na pokazach i przentacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 kolejny temat... o tym samym problemie niedawno trzasnołem długiego posta w podobnym temacie:/ Tak naprawde na wydech działa kilka ciśnień;] Jazda bez wydechu czy tez na pustym wydechu moze sie skończyć tragedią dla zaworu wylotowego;] Dlaczego w tłumiku nie ma oporów podczas jazdy? A no bardzo prostta odpowiedź jadac z okreslana predkoscia na spaliny działa duza siła bezwładnosci która potrafi obnizyc wartosc cisnienia w kolektorze do nawet mniejszego niz atmosferyczne! silnik wtedy źle pracuje na wysokich obrotach poniewaz podczas "współotwarcia zaworów" do wydechu dostaje sie mieszanka. Oto cały trik;] Końcówki przelotowe to czasem tez tylko reklama, wiekszosc z nich to bredniespisane na papierze i ładny wyglad, w praktyce potrafia rozwalic charakterystyke momentu obrotowego i jest tzw. kupa! oczywiscie wszystko ma swoje 2 strony dzięki "wolnym wydechom" moment jest dostepny z nieco mniejszych obrotów, dlatego tez człowiek odczówa większa moc chociaz zarówno wartosc maxymalna momentu jak i mocy spadła! Najnowsze badania na temat wydechów 4t wykazuja ze stosujac zmienne przekroje i długosci kolektora dolotowego mozna by zwiekszyć moc o 15% a charekterystykle moment znacznie uspokoic. Narazie nie ma skutecznego pomysłu na sterowanie ale poczekajmy jeszcze ze 2lata;) W 2t w wydechu panuje podcisnienie, własciwie jest to dyfuzor połaczony z dyszą, taki zabieg ma na celu wywołanie rezonansu gdyż jak wiemy w dyfuzorze ciśnienie dynamiczne jest wieksze niz statyczne a w dyszy odwronie;) dzięki rezonansowi mieszanka zassana razem z spalinami odłacza sie od spalin(jest bardziej zageszczona i wiecej wazy) i powraca do cylidra;) Taki to krótki opis;) oto post;] http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=5467&st=20 a to temat. Ciękie blachy mocniej wibruja niz grube niestety jest problem temperatury spalin oraz sztywnosci konstrukcji. Na hardcorowe wydechy stosuje sie najwylkejsze blachy 1mm obwijane specjalan tasma dzieki nim mozna utrzymac odpowiednia temperatury gazów(wydech zbyt chłodny= czestsze wytracanie róznych gówien) A ktos wspomniał ze w H-D sa inne czasy otwierania zaworów i o tym ze h-d nie kreci wyzej 12000RPM. Niewolno porównywać 2 róznych typów silnika słuzacyuch do 2 róznych rodzajów motocykli to tak jakby silnik od ciagnika porównywac z silnikiem od samochodu;| Niby podobne ale nie to samo! Fala na głosne buczace wydechy pojawiła sie szybciej niz muzyka diskopolo ciekawe kiedy sie skończy:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lehoom Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Cyt: "A ktos wspomniał ze w H-D sa inne czasy otwierania zaworów i o tym ze h-d nie kreci wyzej 12000RPM. " Jeśli ktoś tak wspomniał to ma niezłą wyobaźnię. Silniki HD kręcą niecałe 6 tys RPM. Dla przykładu EVO kręci coś około 5750 czy 5650 RPM jesli mnie pamięc nie myli. V-ROD kręci sporo więcej ale 12 tys to fikcja w HD. Chyba że maszyny do drag-racingu na bazie HD ale one mają nieiwele wspólnego ze zwykłymi motocyklami oprócz 2 kół i silnika między nimi. Czasy otwierania zaworów każdy silnik ma inne - GSXR 600 bedzie mial inne niz np.ZX-6 , a HD będzie mial inne niz XVZ czy Shadow. Kazdy silnik ma odpowiednio dobrane czasy zaworowe wg. konstruktora. Mozna to zmienic np. obrabiając krzywki zaworowe ale to juz "ostra jazda" i nie ma co wypowiadać się na ten temat.PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 widzisz kazdy ma inne zgadza sie ... ale chiałem udowodnic w ten sposób ze wydech w silniku o nizszychg obrotach to zupełnie inna sprawa i innie temperatury predkosci itp. niz w silniku który naprawde kreci wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.