Skocz do zawartości

Moc motocykla ze Szwajcarii. Help!?!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do zakupu Hondy CBR F4i.

Moj (potencjalny) motocykl przyjechał do Polski ze Szwajcarii (oczywiście po szlifie).

Moje pytanie jest odnośnie mocy tego motocykla. W dowodzie ma wpisaną wartość czterdzieści kilka koni mechanicznych, i wiem że ta blokada jest mechaniczna i jest założona na mantetkę (można ją odkręcić na około 1/3 orginalnego obrotu) - wiem, że nie ma problemu ze zdemontowaniem tego ogranicznika.

Słyszałem jednak, że motocykle produkowane na rynek Szwajcarski miały jeszcze 'jakieś' elektroniczne blokady i ponoć te hondy były ograniczane do około 90 koni.

Moje pytania zatem brzmią:

1) jak sprawdzić jaką ten motocykl ma naprawdę moc (opócz oczywiście hamowni)

2) jeżeli opisany wyżej sposób jest jedyny to gdzie w wawie można sprawdzić moc motocykla (w miare rozsądnej cenie)

3) jeżeli rzeczywiście jest 'jakaś' blokada :icon_mrgreen: (inna od opisywanej w poscie) ograniczająca maksymalną moc motocykla to czy poprostu się ją w "cudowny" sposób zdejmuje czy może wymaga to dużego/pracochłonego/kasochłonnego wysiłku.

 

Pozdrawiam, i dziękuję pomoc.

 

P.S. Z góry przepraszam za laickie podejście do tematu, lecz dopiero zaczynam przygodę z motocyklami. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że w przypadku tego motocykla blokada mocy może być założona w gaźnikach albo w module zapłonu. W przyapdku tego pierwszego przeważnie usuwa sie to w serwsie, a w drugim trzeba wymienić moduł. Ciężko mi uwierzyć, że może być założona na manetce gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, pierwsze słysze o blokadzie na manetce. Nie wiem jak szwajcarzy ale ja bym nie kupił moto w którym można tylko jechać/kręcić do 3-4 tyś. obrotów :cool: co to za ścig. Głosuje za moim przedmówcą, gaźniki/gardziele bądź elektronika. :rolleyes:

A sprawdzić moc pewnie można u dealera hondy po numerze ramy/silnika,:icon_eek: tak mi się wydaje

Edytowane przez Jenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, pierwsze słysze o blokadzie na manetce. Nie wiem jak szwajcarzy ale ja bym nie kupił moto w którym można tylko jechać/kręcić do 3-4 tyś. obrotów :D co to za ścig. Głosuje za moim przedmówcą, gaźniki/gardziele bądź elektronika. :D

A sprawdzić moc pewnie można u dealera hondy po numerze ramy/silnika,:D tak mi się wydaje

 

Nie, to nie tak, że kręci się tylko do 3-4 tyś. To wszystko zależy na którym biegu jedziesz i z jaką prędkością.

Na poczatku są mniejsze róznice, ale pozniej coraz gorzej. Chodzi przede wszystkim o to, żeby przyciąć "trochę" przyśpieszenia i "bardzo, bardzo" v-max.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...