Skocz do zawartości

Brak iskry R6...


razorbl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Motocyk: Yamaha R6 2003 rok

 

Problem polega na tym, że brak iskry na dwóch środkowych świecach. Świece OK. Na fajkach są cewki one też zostały sprawdzone i są dobre. Gdzie szukac przyczyny ? Czy może to byc "walniety" moduł?

 

pozdrawiam i dzieki z gory za pomoc :notworthy:

Edytowane przez razorbl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam trzy możliwości:

- walnięta cewka zapłonowa

- walnięty moduł zapłonowy

- brak styku na przewodach (oby)

W nowych moto jest jeden czujnik położenia wału, więc powinien być sprawny skoro iskra jest na 2 cylindrach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o cewkach na fajkach a ja mówią o cewkach zapłonowych.

Te na fajkach to pewnie przeciwzakłóceniowe.

 

Masz pewnie dwie cewki zapłonowe pod zbiornikiem.

Jedna dla cylindrów środkowych a druga dla zewnętrznych.

Każda z nich odpowiada za iskrę na dwóch świecach.

Spróbuj zamienić je miejscami.

Jeśli nie będzie iskry na tych samych świecach to coś z modułem a jak na drugich to padła cewka.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam wycinek schematu elektrycznego z serwisowki...

 

schemat

 

gdzie:

 

15 - cewki zapłonowe

16 - świece

14 - ECU

 

Wygląda na to, że cewki na fajkach są bezposrednio polaczone juz z modułem.

 

No to przepraszam.

Po prostu nie spodkałem się nigdy z takim rozwiązaniem.

W tej sytuacji to chyba niestety moduł , tak jak pisze rajdowiec.

Dla pewności można spróbować zamienić miejscami cewki jeśli jest to możliwe.

Sprawdź jeszcze, czy jest jeden czujnik położenia wału.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytalem w serwisowce, ze w przypadku jakis problemow z wtryskiem (przerwa w obwodzie, uszkodzona cewka, itd) moduł automatycznie wylącza dany cylinder, a wlasciwie wylacza od razu 2 pracujace parami czyli 1 i 4 lub 2 i 3 (tak jest w moim przypadku). Teraz pytanie: czy moduł po wylaczeniu danych cylindrow wlączy je automatycznie po usunieciu problemu czy należy wejsc w tryb serwisowy i włączyc je recznie ? I drugie pytanie: jakie jest prawdopodobienstwo uszkodzenia całego modułu w motocyklu ?(nie mówię tutaj o uszkodzeniu fizycznym)

 

P.S.

Dodam, że motocykl po szlifie. Może podczas wywrotki czujnik położenia motocykla przyczynił się do wylaczenia 2 garów ?!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najlepiej było by wejść w tryb serwisowy, sprawdzić co tam komputer ma ciekawego do powiedzenia i samemu skasować błędy?

 

Może i tak byłoby najlepiej, ale nie mam fizycznie dostępu do motocykla.

 

Mogę jedynie zebrac informacje, zanim zacznę się z tym "bawic".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...