razorbl Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 (edytowane) Witam Motocyk: Yamaha R6 2003 rok Problem polega na tym, że brak iskry na dwóch środkowych świecach. Świece OK. Na fajkach są cewki one też zostały sprawdzone i są dobre. Gdzie szukac przyczyny ? Czy może to byc "walniety" moduł? pozdrawiam i dzieki z gory za pomoc :notworthy: Edytowane 18 Lutego 2007 przez razorbl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Ja obstawiam trzy możliwości:- walnięta cewka zapłonowa- walnięty moduł zapłonowy- brak styku na przewodach (oby)W nowych moto jest jeden czujnik położenia wału, więc powinien być sprawny skoro iskra jest na 2 cylindrach.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razorbl Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Cewki wydają się byc dobre. Zastanawia mnie fakt, że zniknęła iskra z obu świec w tym samym czasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 (edytowane) Piszesz o cewkach na fajkach a ja mówią o cewkach zapłonowych.Te na fajkach to pewnie przeciwzakłóceniowe. Masz pewnie dwie cewki zapłonowe pod zbiornikiem.Jedna dla cylindrów środkowych a druga dla zewnętrznych.Każda z nich odpowiada za iskrę na dwóch świecach.Spróbuj zamienić je miejscami.Jeśli nie będzie iskry na tych samych świecach to coś z modułem a jak na drugich to padła cewka. Pozdrawiam. Edytowane 18 Lutego 2007 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razorbl Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Załączam wycinek schematu elektrycznego z serwisowki... schemat gdzie: 15 - cewki zapłonowe16 - świece14 - ECU Wygląda na to, że cewki na fajkach są bezposrednio polaczone juz z modułem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 ja uważam iz bedzie to moze przez uszkodzony moduł zapłonowy,a najlepiej jak byś poszukał też takiej Yamahy i spradzwił jak ona by chodziła na twoim module. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Załączam wycinek schematu elektrycznego z serwisowki... schemat gdzie: 15 - cewki zapłonowe16 - świece14 - ECU Wygląda na to, że cewki na fajkach są bezposrednio polaczone juz z modułem. No to przepraszam.Po prostu nie spodkałem się nigdy z takim rozwiązaniem.W tej sytuacji to chyba niestety moduł , tak jak pisze rajdowiec.Dla pewności można spróbować zamienić miejscami cewki jeśli jest to możliwe.Sprawdź jeszcze, czy jest jeden czujnik położenia wału.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy_ Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 A wlasnie chcialem n apisac, że w R6 każda świeca ma swoją cewke...czli są 4 cewki :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razorbl Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Wyczytalem w serwisowce, ze w przypadku jakis problemow z wtryskiem (przerwa w obwodzie, uszkodzona cewka, itd) moduł automatycznie wylącza dany cylinder, a wlasciwie wylacza od razu 2 pracujace parami czyli 1 i 4 lub 2 i 3 (tak jest w moim przypadku). Teraz pytanie: czy moduł po wylaczeniu danych cylindrow wlączy je automatycznie po usunieciu problemu czy należy wejsc w tryb serwisowy i włączyc je recznie ? I drugie pytanie: jakie jest prawdopodobienstwo uszkodzenia całego modułu w motocyklu ?(nie mówię tutaj o uszkodzeniu fizycznym) P.S.Dodam, że motocykl po szlifie. Może podczas wywrotki czujnik położenia motocykla przyczynił się do wylaczenia 2 garów ?! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orkwisz Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 teoretycznie gdybys odpial modul od motocykla (najpierw odlacz akumulator) to kody usterek powinny sie wykasowac. i w pierwszej chwili zanim blad znowu sie nie pojawi, iskra powinna byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Może najlepiej było by wejść w tryb serwisowy, sprawdzić co tam komputer ma ciekawego do powiedzenia i samemu skasować błędy? Skoro masz serwisówkę, to tam jest wszystko ładnie opisane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razorbl Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Może najlepiej było by wejść w tryb serwisowy, sprawdzić co tam komputer ma ciekawego do powiedzenia i samemu skasować błędy? Może i tak byłoby najlepiej, ale nie mam fizycznie dostępu do motocykla. Mogę jedynie zebrac informacje, zanim zacznę się z tym "bawic". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.