Mac_Fly Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 cześć. mam ogara 205 i jest w nim cylinder nominalny jeszcze, ale juz chyba ten nominał ma z 5-6 lat (wedłóg poprzedniego właściciela...ale wydaje mi sie ze więcej...) myślałęm zeby zrobić szlif cylindra.Czy według was dużo to moze dać przyrostu mocy?? np. kumpel przy innym romecie wymienił cylinder na nowke i teraz ma duzo więcej mocy...Jak to moze być w moim przypadku?Ile kosztuje zrobienie w serwisie szlifu cylindra ? (orientacyjnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_Mat Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Szlif cylindra rib się wtedy, gdy wewnętrzna strona cylindra ma ryski itp. - ogólnie chodzi o to, że robiąc szlif, daje się również nowy tłok i pierścienie, przez co kompresja "wraca do normy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 W przypadku ogara szlif będzie kosztował mniej więcej tyle ile nowy cylinder(oczywiście jeśli chcesz mieć dobrze zrobione). Jak cylinder nie ma "progu", ani nie jest porysowany to olej to i wsadź nowy tłok i pierścionki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 No co ty tak nigdy nie wolno robic przeciez cylinder byl "wycierany" przez stary tlok i dokupic nowy tlok bez robienia szlifu to glupota. U mnie szlif cylindra i dodatkowo dodaja odrazu nowy tlok i pierscienie kosztuje 50 zyla (do ogara 200), wiec nie wydaje mi sie to taka duza suma i oplaca sie to zrobic, a i jeszcze jedno czesto tloki polskich firm moga puchnac zaraz po odpaleniu tzn. jesli do produkcji tloka uzyto zlych materialow, ale jesli Ci razem jak bedziesz szlifa robil dadza tlok to i tak nic na to nie poradzisz. Najlepiej szlif zrob w jakims renomowanym warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 6 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2003 Może i tak, nie wiem jak jest z ogarami, ale kiedyś mój kolega miał pare WueSeK i powiedziałem mu to samo(cały czas coś się sypało, powiedziałem niech zrobi raz a porządnie). Potem był na mnie z lekka wkurzony, bo niedługo po remoncie(kilkadziesiat km) wał się wygiął i tłok wyszlifował z jednej strony ok 2mm progu w cylindrze zanim stanęło na dobre. Tam zupełnie nie było sensu szlifować zmieniać cylindra, bo tego typu przygody były na porządku dziennym(a to panewka na sworzniu stanęła i tłok pękł, to pierścionek pękł kika krotnie, potem kolejny wał, albo coś wylazło na wierzch rozpruwajać karter i tak cały czas) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Fly Opublikowano 7 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2003 OK w takim razie wielkie dzięki za oświecenie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hausi Opublikowano 7 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2003 Moj Romet ma 14 lat i szlifu jeszcze nie robilem tylko wymiana pierscieni :( wiec jesli wszystko gra to szlifu sie nie oplaca robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.