Skocz do zawartości

Poznaniaczy moze wiecie....!!!!!!!!!!!!!!


Wioslarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zamki w panewkach są głównie po to aby nie pomylić się przy montażu, trafić w kanały smarujące i takie tam. Obróceniu zapobiega wcisk. Często jak przerabiałem korbowody do silników zabytkowych i innych wynalazków nie robiłem w nich podfrezowań na zamki i wszystko działało. Tak samo twierdzi gość który dorabia mi panewki, a nie jest to jakiś laik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzialac bedzie, zwlaszcza ze byly to panewki nowki sztuki i pewnie wal po szlifie. Problem moze pojawic sie pozniej, gdy to wszystko sie troche zuzyje.

W wiekszych dieslach, zamiast tych wystepow na panewce (chodzi o zamek), panewki (polpanewki) sa blokowane poprzez sruby korbowodowe (po obu stonach polpanewek sa wyfrezowania na sruby, ktore czesciowo przechodza przez nie). W takim przypadku zablokowania panewek przed obroceniem czesto podczas zatarcia walu dochodzi do zespawaniu sie tego wszystkiego i pozniej sa problemy z rozbiorka (Jeszcze nie widzialem przypadku obrocenia sie panewki w korbowodzie w tym typie).

 

PS. Lukasz Z jezeli interesuje Cie to mam taka jedna ksiazke (swiezoscia nie grzeszy) i jest cos tam w niej o panewkach. Podaj maila to wysle skan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...