Łukasz Z Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Zamki w panewkach są głównie po to aby nie pomylić się przy montażu, trafić w kanały smarujące i takie tam. Obróceniu zapobiega wcisk. Często jak przerabiałem korbowody do silników zabytkowych i innych wynalazków nie robiłem w nich podfrezowań na zamki i wszystko działało. Tak samo twierdzi gość który dorabia mi panewki, a nie jest to jakiś laik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Dzialac bedzie, zwlaszcza ze byly to panewki nowki sztuki i pewnie wal po szlifie. Problem moze pojawic sie pozniej, gdy to wszystko sie troche zuzyje.W wiekszych dieslach, zamiast tych wystepow na panewce (chodzi o zamek), panewki (polpanewki) sa blokowane poprzez sruby korbowodowe (po obu stonach polpanewek sa wyfrezowania na sruby, ktore czesciowo przechodza przez nie). W takim przypadku zablokowania panewek przed obroceniem czesto podczas zatarcia walu dochodzi do zespawaniu sie tego wszystkiego i pozniej sa problemy z rozbiorka (Jeszcze nie widzialem przypadku obrocenia sie panewki w korbowodzie w tym typie). PS. Lukasz Z jezeli interesuje Cie to mam taka jedna ksiazke (swiezoscia nie grzeszy) i jest cos tam w niej o panewkach. Podaj maila to wysle skan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.