rucio27 Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 (edytowane) Witam wszystkich. Proszę o pomoc jak ustawic rozrząd i zapłon w motocyklu Yamaha xs 750. Posiadam ten piekny klasyk i usiłuje przywrucic go do życia. Niestety nie wiem jak ustawic w nim rozrząd (gdzie sa znaki i jak je ustawic) Oraz zapłon (mam moduł ale nie wim jak sprawdzic czy jest ok.) Pomuzcie moze macie serwisówke po polsku lub wiecie jak to zrobic. Dziekuje za karzdą pomoc. Pozdrawiam Miłosz Edytowane 13 Lutego 2007 przez rucio27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Tego silnika akurat nigdy nie składałem ale z reguły w starych Yamahah na wałkach rozrządu są kołnierze od ustalenia wzdłużnego. Na tych kołnierzach powinny być kropki ustawiasz te kropki dokładnie w środku kap, powinna być na nich odlana jakaś kreseczka. Wał ustawiasz w GMP pierwszego cylindra i szukasz na kole zamachowym bądź na jakiś elementach czytnika zapłonu znaków z reguły są to kreski z literami F i T obok siebie w odległości około 10-15mm. Szukasz odnośnika do tych kresek i ustawiasz na kreskę przy T. Są to dość ogólne zasady ustawiania rozrządu ale może coś ci to pomoże. Poszukaj jeszcze jakie masz znaki i opisz mi je to może coś dokładniej ci doradzę. A może odezwie się ktoś kto składał ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 (edytowane) http://www.mosue.neostrada.pl/manual2.htm http://www.dansmc.com/shopmanual2.htm tu masz serwisówki, ściągnij i popatrz. Edytowane 13 Lutego 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rucio27 Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Tego silnika akurat nigdy nie składałem ale z reguły w starych Yamahah na wałkach rozrządu są kołnierze od ustalenia wzdłużnego. Na tych kołnierzach powinny być kropki ustawiasz te kropki dokładnie w środku kap, powinna być na nich odlana jakaś kreseczka. Wał ustawiasz w GMP pierwszego cylindra i szukasz na kole zamachowym bądź na jakiś elementach czytnika zapłonu znaków z reguły są to kreski z literami F i T obok siebie w odległości około 10-15mm. Szukasz odnośnika do tych kresek i ustawiasz na kreskę przy T. Są to dość ogólne zasady ustawiania rozrządu ale może coś ci to pomoże. Poszukaj jeszcze jakie masz znaki i opisz mi je to może coś dokładniej ci doradzę. A może odezwie się ktoś kto składał ten silnik. To juz Mi coś mowi bo chyba mam takie znaki. Pozstaram sie zrobic zdjecia i opisze co i jak. Dzieki za pomoc jestescie jedynymi osobami ktore cos wiedza. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rucio27 Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Witam ponownie. zapoznałem sie dokładnie z budową mojego silnika i tak jak mi odpisałeś są w nim znaki na kołnierzach wałkow jest to lekko nawiercony otworek. Na Kapach są odlane kreseczki, wszystko dokładnie jak opisałes. Czyli wałki mam juz ustawione. Jesli chodzi o ustawienie wału... Na czytniku zapłonu znajduja sie znaki: kolejno 1 ; F ; T Czyli mam ustawic na T, mam tylko dylemat który cylinder bo niby pierwszy jest od rozrządu ale silnik obraca sie w przeciwna strone do wskazówek zegara i nie mam tej pewnosci. Po ustawieniu wałkow na znakach zawory sa zamkniete od rozrządu tak jak wynika z analogi.... Wiec tak to wszystko ustawilem na razie... Wałki na znaki i Tłok od rozrządu w GMP czyli znak T. Prosze powiedz mi jeszcze do czego sa pozostałe znaki 1 i F i jak moge sprawdzic poprawnosc zapłonu( mam moduł elektroniczny) Ktory przewód na Cylinder. Dziekuje za pomoc!! Juz jestem blizej uruchomienia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 (edytowane) 1 przed literami oznacza, że znaki te dotyczą pierwszego cylindra. Co oznacza F na dobrą sprawę nie wiem. Jak masz zapłon elektroniczny to prawdopodobnie nie masz regulacji przykręcasz czytnik i musi być OK. A jeśli jakaś regulacja jest to powinny być jakieś punkty na które jest oryginalnie ustawiany, ustaw na nie i będzie dobrze. Z przewodami od zapłonu ci nie pomogę, bo jak już pisałem nigdy tego motocykla nie robiłem. Pierwszy cylinder to pierwszy z lewej siędząc na motocyklu. Edytowane 16 Lutego 2007 przez Łukasz Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 F jest punktem ustawienia zaplonu przy zaplonie przerywaczowym. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.