Skocz do zawartości

WFM - inna wersja


vader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W ubiegłym roku nabyłem WFMkę w "dziwnym" wykończeniu.

Ma orginalny chromowany bok baku paliwa (to małe pole "otoczone" szparunkiem - w tylnej części baku).

Niestety dowód rejestracyjny nosi tylko datę pierwszej rejestracji w 62 r., ale dotarłem do WŁAŚCICIELKI, która mówi, iż nabyła ten motocykl kilka lat (2, 3 lata) wcześniej. W tym starym dowodzie nie ma daty produkcji i modelu motocykla (duża płachta dowodu rejestracyjnego).

 

Przypuszczam, że jest to wersja eksportowa ???, gdyż wszystkie nawet drobne śruby i nakrętki były chromowane.

 

CZY KTOŚ Z WAS MIAŁ STYCZNOŚĆ Z TAKIM WYKOŃCZENIEM WFMki?

Macie może materiały lub zdjęcia takiej wersji wykończenia?

 

Pozdrawiam Erwin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze slyszle...

Naprawde dosc ciekawy przypadek, pierwsze slysze o chromowanym boku baku w WFM ?! i jak to mozliwe ze w dowodze nie ma zadnych danych? Ja osobiscie sie jeszcze z czyms takim nie spotkalem a interesuje sie tymi motocyklami. Jesli mozesz napisz wiecej danych o swojej WFM, sprawdz tabliczke znamionowa co jest na niej dokladnie wybite (wszystko) i czy jest w jezyku polski, bo jesli jest to wersja eksportowa to tabliczka prawdopodobnie bedzie w jezyku obcym. I najlepiej zalacz jakies zdjecia motocykla. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze slyszle...

Naprawde dosc ciekawy przypadek, pierwsze slysze o chromowanym boku baku w WFM ?! i jak to mozliwe ze w dowodze nie ma zadnych danych? Ja osobiscie sie jeszcze z czyms takim nie spotkalem a interesuje sie tymi motocyklami. Jesli mozesz napisz wiecej danych o swojej WFM, sprawdz tabliczke znamionowa co jest na niej dokladnie wybite (wszystko) i czy jest w jezyku polski, bo jesli jest to wersja eksportowa to tabliczka prawdopodobnie bedzie w jezyku obcym. I najlepiej zalacz jakies zdjecia motocykla. Pozdrawiam

 

Też już kilka latek "bawię się" weteranami, ale ździwiła mnie bardzo tak wykończona WFMka.

 

W dowodzie (w formie okładki, ok. 1,5 raza większy niż obecne) nie ma daty produkcji tylko data pierwszej rejestracji. Jedyny chyba brak to tabliczka znamionowa i z tego, co zauważyłem wymienione puszki boczne na starą okrągłą (przez tego mojego "pośrednika" - ale nie chce się przyznać). Rozmawiałem z właścicielką (ok. 70 lat) - kupiła go na talon właśnie w takiej wersji z chromowanym bokiem baku.

 

Przeslij maila, to wyślę Ci kilka fot sprzed rozbiórki (obecnie jest w trakcie piaskowania). Wszystkie weterany staram się dokładnie dokumentować (także zdjęciami).

 

Kupiłem go przez handlarza, który dodatkowo "ściął" 1,5 stówki na pośredniczeniu, ale bardzo mnie zaciekawił ten właśnie sposób ORGINALNEGO wykończenia. Przede wszystkim bak zwrócił moją uwagę.

 

Pozdrawiam ERWIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przypuszczalem ze tabliczki bedzie brak... a to jest podstawowy klucz. Ogolem WFM jest ciekawym przypadkiem tak samo jak i ten dowod. Musze zobabcyzyc jej zdjecia.

http://www.imageshack.us/

Tutaj trzymaj link do stronki gdzie mozesz wrzucic fotki, a pozniej linki tu na forum, napewno inni rowniez beda ciekawi wygladu WFM. Dla wszystkiego moj e-mail: [email protected]

Pozdrawiam.

Edytowane przez pioter_gpz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

 

Wieczorkiem wrzucę kilka fot - jesli dam radę.

Jak nie to ze Swojego maila umieścisz.

Spróbuję też zeskanować dowód - pierwszy raz mam przypadek, aby nie było w dowodzie daty produkcji.

 

Pozdrawiam: Erwin

 

Witam

Zgodnie z obietnicą zamieszczam zdjęcia:

1. Widok ogólny i zbliżenia:

 

http://img466.imageshack.us/my.php?image=001dc6.jpg

http://img235.imageshack.us/my.php?image=005mi6.jpg

http://img127.imageshack.us/my.php?image=002nv4.jpg

http://img127.imageshack.us/my.php?image=007wb4.jpg

 

2. Zdjęcia baku paliwa (zdjęta kratka z baku przed zrobieniem zdjęć):

 

http://img466.imageshack.us/my.php?image=038xi9.jpg

http://img73.imageshack.us/my.php?image=040ru6.jpg

 

 

Tak jak pisałem. Przypuszczam na 99% że okrągła puszka jest sztukowana ze starszego (innego) modelu, zaś w tym modelu były 2 trójkątne boczne – świadczą o tym otwory.

Dekielek magneto jest gładki – bez napisów, dospawane są blachy rejestracyjne przy przednim błotniku, zaś zlikwidowano na nich mocowanie na tablicę umieszczoną na nim (widoczne szpachlowanie i inny lakier w tym miejscu).

 

Jeśli ktoś posiadałby zdjęcia lub materiały dot. takiej wersji wykończenia WFMki – byłbym wdzięczny za pomoc. Mnie tak zainteresowało wykończenie, iż ją nabyłem.

 

 

Pozdrawiam niestety jeszcze zimowo: Erwin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zalaczenie zdjec :bigrazz:

Naprawde wyglada to zaskakujaco, ten chromowoany bok baku i widoczny szparunek wokolo. Mam pytanie, tam gdzie sa odpryski farby wyglada jakby rowniez lezal chrom (na calym baku), czy dobrze przypuszczam ? Ale tez nastepna zagadka, gdzie jest logo WFM ?! Motocykle WFM mialy loga w "przedniej" czesci baku. Ze zdjec, ktore sa dokladne nie widac nawet pozostalosci po nim. Gdzie ono sie podziało? Czy w ogole było.. Hmmm...? Silnik starego typu : glowica ze skosna swieca, cylinder pod gaznik GM 16, gaznik GM16 wskazuje na poczatki produkcji, pierwsze egzemplarze. Mozna sprawdzic mniej wiecej rok produkcji silnika/motocykla po magnecie, wiec sprawdz to. Motocykl zachowany w naprawde dobrym stanie, idealna baza do odrestaurowania. Co do tej puszki to nie byl bym tego taki pewien ze jest nieoryginalna. Jedyna mysl jaka mi przychodzi to poprostu, ze ten model WFM (wykonczenie) bylo robione na export. Tabliczka, ktorej brak moglaby nam pewnie wszystko wyjasnic. Mam nadzieje ze podczas odrestaurowywania zachowasz wykonczenie baku i zrobisz chromowane pole. Zamiesc jeszcze zdjecia motocykla i silnika od strony lewej.

Pozdrawim Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przerabiam od pewnego czasu temat chromowania baków (również mojej JAWY I CZty). Taka była technologia i w większości zakładów nadal jest: chromuje się cały zbiornik, a tylko dokładnie poleruje miejsca widoczne spod farby, nastepnie kładzie sie podkład na chrom i dopiero warstwy lakieru właściwego. Zwróć uwagę właśnie w starych zbiornikach JAW i CZtek też widać resztki chromu spod odprysków farby.

Co do napisu "W-F-M" w przedniej części baku - na pewno go nie było! Szparunki, głównie po prawej stronie nieźle się zachowały, napis też (chociaż szczątkowo) musiałby pozostać. A nawet najmniejszego śladu pozostałości nie było. Czyściłem w tym miejscu przed piaskowaniem dokładnie lakier - aby to zbadać.

Porównywałem również szparunki na baku i błotnikach - są identyczne (robione w tym samym czasie) jak na baku - dlatego wykluczam możliwość jakichkolwiek przeróbek motocykla pod tym względem. Zresztą w tamtych latach musiałoby to być technicznie "kłopotliwe". Poza tym dokładnie widać kilka szpachlowanych i zaprawianych miejsc na błotnikach w przeszłości, także pozostały lakier jest oryginalny.

 

Bez wątpienia zachowam ten stan baku jak i innych wykończeń (chromów innych elementów). Mam wszystko opisane i pozostawiam wszystkie śruby te, co były (oczywiście "odnowione").

 

Właśnie dlatego rzuciłem hasło na forum, aby coś bliżej ustalić.

 

Pierwsze WFMki nie miały sygnału (przełącznika na kierownicy), sygnalizacji stopu.

Dlatego trudno mi coś ustalić.

 

Dziwna sytuacja też jest z tym dowodem, stąd moja wieksza nieufność co do tego, czy był to wyrób sprzed roku 60. Chociaż właścicielka potwierdza że długi czas stał nierejestrowany.

 

Co do zdjęci z drugiej strony, to sorki, motocykl jest kompletnie rozebrany, blachy są dane na piach, a części przygotowane do chromu i niklu. Silnika jeszcze nie ruszałem - chociaż mnie chole... korci - pięknie palił przed demontażem. Na pewno niedługo dłubnę go, jeśli coś ustalę poza forum - dam Ci znać mailem.

 

PROSZĘ O POMOC I Pozdrawiam Erwin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytalem Twoj temat o chromowaniu bakow. Wiec bez watpienia, chrom na tym baku jest oryginalny wraz z lakierem. Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowice moze WFM zostala wyprodukowana na prywatne zamowienie? Wzorem np. mogla byc Jawa? lub CZ? Napis jesli by istnial napewno by pozostawil po sobie slad, ale nic nie ma, wiec moze tez tak sobie zazyczyl klijent. Badz jak wyzej wspominalismy WFM zostala wyprodukowana na export pod inna nazwa i nie malowano (uwzgledniano) loga firmy. WFM jest napewno sprzed roku 1960, najwiekszym tego argumentem jest silnik! W roku 1960 byly motnowane silniki nowszego typu: cylinder i glowcia z prosta swieca oraz gaznik GM 20. Jako ciekawostke moge dodac ze zaszly rowniez drobne zmiany we wnetrzu silnika, a mianowcie tryb zdawczy posiadal juz tylko 3 "wypustki" a nie 5 jak to bylo w pierwszych wypustach. A czy w dowodze jest chociaz numer silnika i ramy, ktory pokrywa sie z numerami na motocyklu?

 

Vader sprawdz te magneto. Powinna byc na nim wybita data produkcji. Przynajmniej bedziemy wiedzili z ktorego roku pochodzi silnik, ktory moze sie pokryc z rokiem produkcji WFM.

 

I juz z niecierpliwoscia czekam na owoc Twojej pracy! :icon_exclaim: Powodzenia!

 

Pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przerabiam od pewnego czasu temat chromowania baków (również mojej JAWY I CZty). Taka była technologia i w większości zakładów nadal jest: chromuje się cały zbiornik, a tylko dokładnie poleruje miejsca widoczne spod farby, nastepnie kładzie sie podkład na chrom i dopiero warstwy lakieru właściwego. Zwróć uwagę właśnie w starych zbiornikach JAW i CZtek też widać resztki chromu spod odprysków farby.

Co do napisu "W-F-M" w przedniej części baku - na pewno go nie było! Szparunki, głównie po prawej stronie nieźle się zachowały, napis też (chociaż szczątkowo) musiałby pozostać. A nawet najmniejszego śladu pozostałości nie było. Czyściłem w tym miejscu przed piaskowaniem dokładnie lakier - aby to zbadać.

Porównywałem również szparunki na baku i błotnikach - są identyczne (robione w tym samym czasie) jak na baku - dlatego wykluczam możliwość jakichkolwiek przeróbek motocykla pod tym względem. Zresztą w tamtych latach musiałoby to być technicznie "kłopotliwe". Poza tym dokładnie widać kilka szpachlowanych i zaprawianych miejsc na błotnikach w przeszłości, także pozostały lakier jest oryginalny.

 

Bez wątpienia zachowam ten stan baku jak i innych wykończeń (chromów innych elementów). Mam wszystko opisane i pozostawiam wszystkie śruby te, co były (oczywiście "odnowione").

 

Właśnie dlatego rzuciłem hasło na forum, aby coś bliżej ustalić.

 

Pierwsze WFMki nie miały sygnału (przełącznika na kierownicy), sygnalizacji stopu.

Dlatego trudno mi coś ustalić.

 

Dziwna sytuacja też jest z tym dowodem, stąd moja wieksza nieufność co do tego, czy był to wyrób sprzed roku 60. Chociaż właścicielka potwierdza że długi czas stał nierejestrowany.

 

Co do zdjęci z drugiej strony, to sorki, motocykl jest kompletnie rozebrany, blachy są dane na piach, a części przygotowane do chromu i niklu. Silnika jeszcze nie ruszałem - chociaż mnie chole... korci - pięknie palił przed demontażem. Na pewno niedługo dłubnę go, jeśli coś ustalę poza forum - dam Ci znać mailem.

 

PROSZĘ O POMOC I Pozdrawiam Erwin

mam dowód rejestracyjny bez daty produkcji mam nawet dowód bez nr ramy podwozia a tylko z nr silnika w prlu wszystko było możliwe zależy w jakim stanie był urzędnik wydz. komunikacxji mam z żle podanym rokiem orodukcji ........perak250.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tyle chodzi o niewypełnienie jakiegoś miejsca (pola) w dowodzie, tu po prostu nie ma rubryki: rok produkcji. Widoczna wielkość dowodu na zdjęciach jest o około 20% mniejsza niż oryginał w rzeczywistości.

 

http://img227.imageshack.us/my.php?image=strona14pl9.jpg

http://img329.imageshack.us/my.php?image=strona23dy7.jpg

 

Mam również kwit ubezpieczenia z marca 62 roku, ale tam też nie ma roku produkcji

 

 

 

Do Piotra: Jak zdejmę i obejrzę magneto dam znać.

 

 

Pozdrawiam Erwin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tyle chodzi o niewypełnienie jakiegoś miejsca (pola) w dowodzie, tu po prostu nie ma rubryki: rok produkcji. Widoczna wielkość dowodu na zdjęciach jest o około 20% mniejsza niż oryginał w rzeczywistości.

 

http://img227.imageshack.us/my.php?image=strona14pl9.jpg

http://img329.imageshack.us/my.php?image=strona23dy7.jpg

 

Mam również kwit ubezpieczenia z marca 62 roku, ale tam też nie ma roku produkcji

Do Piotra: Jak zdejmę i obejrzę magneto dam znać.

Pozdrawiam Erwin

 

 

Cześć Erwin,

 

Fajnie, że poruszyłeś temat swojej WFM na 4rum. Jak mi przesłałeś zdjecia pocztą też mi się wydawała jakaś dziwna.

Stawiam na to iż Twoja WFm została wyprdukowana przed rokiem 1960. Jak dla mnie 1957-1959. Wskazują na to:

1. Lampa tylna - starego typu, chociaż masz tam jakiś dziwny ślad po innej lampie.

2. Tłumik (rybka).

3. Starszy napis na deklu od sprzęgła (logo WFM)

 

Teraz pytania.

 

Jaki kolor ma cyferblat licznika? Czy masz dziury w tylnym błotiku na stojak akumulatora? Oś koła jest jednoczęściowa, czy może dwu? Czy felgi były złote ?

 

Na zdjęciu lampy (środek) widać dziwną stacyjkę. Wygląda mi na nowszą. W oryginale była to płytka bakielitowa, na której były przykręcone kołki ze śrubkami.

 

 

ps. Dowód mam taki sam jak Ty, moja WFM została zarejestrowana w 1960 roku i jeździła tylko 5 lat.

Ja własnie dzisiaj oddałem swoją do malowania. Będzie bordowa ze złotymi szparunkami :icon_mrgreen:

Edytowane przez Occult
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej wiedzy ta -W-F-M-ka pochodzi prawdopodobnie z roku 1957. W 56 roku brak było jeszcze liczników, w tej natomiast jest. Jeszcze jedną rzeczą którą zauważyłem to tylne amortyzatory, które raczej nie były montowane seryjnie w WFMkach jednynie w świdnickich WSkach M06 wizualnie podobnych do WFMki. Tak jak już wspominano przyblizony wiek można okreslić według oznaczeń na gaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej wiedzy ta -W-F-M-ka pochodzi prawdopodobnie z roku 1957. W 56 roku brak było jeszcze liczników, w tej natomiast jest. Jeszcze jedną rzeczą którą zauważyłem to tylne amortyzatory, które raczej nie były montowane seryjnie w WFMkach jednynie w świdnickich WSkach M06 wizualnie podobnych do WFMki. Tak jak już wspominano przyblizony wiek można okreslić według oznaczeń na gaźniku.

 

Do GaCek

 

Nie zdejmowałem jeszcze magneta, ale pomożesz mi z oznaczeniami gaźnika:

- dekiel komory pływakowej - oznaczenie: G1601

- bok gażnika na przeciw komory pływakowej - oznaczenie 3 - 55 ... i trochę zatarty??? chyba X

 

Na okrągłym "selenie" z tyłu jest poza oznaczeniem poniżej 10 58 - może data??

 

 

Do Piotra (Occult)

 

Felgi na pewno były chromowane (pozostałości chromu z bliska widoczne), lampka założona była z WSKi z lat 70 (tą dostałem jako załącznik - bo pochodziła faktycznie od tego motocykla). Także boczki pod siedzeniem również dokęcone były z WSKi. Być może przy tej "robocie" przeniesiono sygnał na przód.

 

Dodatkowo przy zmianie lampy tylniej odtłuściłem lakier i przeterłem to miejsce, aby paletą RALowską dobrać kolor. Lakier pod mocowaniem lamki jest zawsze najlepiej zachowany i najbardziej zblizony (pomimo upływu lat) do oryginału. Dlatego Piotrze na focie przesłanej Tobie jest widoczne to miejsce. Także boczki pod siedzeniem również dokęcone były z WSKi. Być może przy tej "robocie" przeniesiono sygnał na przód.

Przed fotografią Metalowe "boczki" - blachy usunąłem - zostały tylko otwory w ramie.

Tak jak pisałem są na tylnim błotniku 3 otwory w miejscu stojaka akumulatora (1 na dole, 2 symetryczne na górze). "Niedokończone" szparunki sugerują, że były w tych miejscach boczne puszki.

 

Co do licznika )(cyferblatu) jest on srebry, może po wyczyszczeniu będzie biały, oś koła stanowi wałek (jednoczęściowy) ale dwystopniowy.

 

Cholera nie zrobię dokładniejszych zdjęć, bo jak Ci pisałem po włamie nie mam jeszcze nowej cyfrówki.

 

 

Wczoraj znalazłem jeszcze jedno zdjęcie. Kto wie czy nie będzie to tego typu wykończenie (brak jedynie mechanizmu "stopu"):

 

http://img177.imageshack.us/my.php?image=18002685gz0.jpg

 

 

 

Pozdrawiam: Erwin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...