Skocz do zawartości

cross 250ccm-remont i docieranie


Rekomendowane odpowiedzi

witam

chce zrobić remont w suzuki rm 250

czy potrzebne są do rozebrania silnika jakies ściagacze oprucz na wirnik??czy jest ktoś posiadaczem cr,rm ,yz itp?? czy rovił ktoś z tego forum remont w takim motorze??

suzuki jest z 1997roku-czy jego cylinder jest powlekany niklasilem?????

co musze wiedziec w trakcie tego remontu?? jeżeli to jest niklasil to jakie tłoki kupować do niego-to sie jakoś merzy czy jak?? ile kosztują łożyska do silnika??

 

no i w sprawie docierania jak to docierać??

 

jeżeli ktoś ma schematy tego motorku to prosze dac na - [email protected]

i z kąd kupowac części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niklasil dociera sie dosłownie 10 minut.

Musisz pomierzyć cylinder bardzo dokładnie i potem dobrać tłok na odpowiednią selekcje.

Łożyska kupujesz w sklepie z łożyskami najlepiej Koyo lub NTN koszt łożysk na cały silnik niepowienien przekroczyć 150zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak :buttrock: :

Jesli moto jest z 97r to na bank fabrycznie miało nicasil. Ale wiadomo, mieszkamy w Polsce a tu wielu geniuszy jak im się nicasil "przetrze" to robią w cylindrzez stalową tuleje - co wymaga innego rodzaju tłoków. Tłok do nicasilu kupujesz bez problemu (kwestia innych twardosci aluminium z którego są wykonane trłoki do zeliwa a do nicasilu) Oryginał jest drogi wiec kupuje sie zamienniki np firmy PROX - najtaniej bo do 500zł kpl tłok pierscienie sworzeń) i jeszxcze w tej kwocie zmiesci sie łozysko tłoka. Nicasli rózni sie tym od zeliwa ze nie robi sie szlifu tylko robi sie pomiar i zmienia tłoki czyli jest to duzo mneij problematycznie. Sam tego nie wymierzysz :icon_biggrin: musisz isc z tym do serwisu motoryzacyjnego bo załoze sie ze nie masz w posiadaniu "mikrometra" ani "średnicówki" pozatym to czeba dokonać kilku pomiarów w kliku scisle okreslonych miejscach. Róznice miedzy pierwszą A a ostatnią D selekcją (rozmiarem) tłoka jest rzędu ok 0,04 - 0,06mm czyli tzw setne milimetra. Tyle o tłokach bo to wiem dobrze bo wyglada to tak samo w kazdym crossie natomist co do cen łozysk itp to juz musi Ci jakiś posiadacz suzuki podpowiedzieć a na forum ich nie wielu.

A jesli chodzi op docieranie to jest kwestia odpalenia motorka po remoncie na 15 min pyrklania na wolnych obrotach a potem delikatna przejazdzka pare kilometrów i gotowe.

Pozdr!!

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary no my Ci mozemy podpowiedzeć jak technicznie sprawa wyglada ale nie bedizemy przezciez za Ciebie dzwonić do dealera i pytać sie o ceny zimeringów i uszczelek :)

enduromaster co ile zmieniałes uszczelki? Pytam uszczelki a tak naprawde mam tyko jedna uszczelke przed oczami pod cylindrem a reszta gdzie do dekielków od zaworu wydechowego? no ja głowicy przy zmianie tłoka nie odkręcam a na tej uszczelce co mam od cylindrem to juz z powodzeniem 3 tłoka robie no ale juz przy 4 to faktycznie nowe kupie. Za tłok zapłaciłes 400?? to sam tłok czy komplet pierscień , sworzeń?? Wydawało mi ie ze pisałes ze dawałes wertexa a one są duzo drozzsze. Pytam bo następny tłok to juz wertexa kupie bo do tej pory na proxsie i niby jestem zadowolony ale wszyscy mowią zebym sie nie wygłupiał tylko dołozył pare zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vertex, 2 pierścieniowy ze sworzniem , cały komplet. A w zestawie uszczelek były wszystkie do cylindra : pod cylinder, pod dekle zaworów, oringi do wydechu i zaworów oraz głowicy. Pod cylindrem i głowicą wymieniałem przy każdej wymianie. Czyli założenie cylindra, kontrola po 8 mieś, założenie, i po kolejnych 7-8 mieś nowy tłok+ uszczelki

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy duzo daje zawór wydechowy?? czy moto z zaworem jest mocniejsze??

aha i w crssie który stał całą zime na dworzu (ale zalany płynami) mogło się coś stać?? coś pęknąć??czy cos??

no jak dla mnie to wszystko bedzie wymagało rozebrania i wymiany wszystkich uszczelniaczy bo na bank nawet po kilku dniach mrozu i wilgoci zbutwieją podaczas urzytkowania. Zawór powoduje (tak w uproszeczeniu) przymkniecie okna wydechowego w cylindrze co skutkuje wzrostem mocy na nizszych obrotach. Potem w miare wzrastania obrotów zawór sie otwiera az do pełnego otwarcia kanały wylotowego. Bez zaworu jak probowałem mojego poprzedniego KTMa gs 125 to baardzo zle mi sie jezdziło. motor łapał moc dopiero po przekroczeniu 6000 obr/min i kiepsko wkręcał sie na obroty (nie ze zle ale z duuzo wiekszym opóźnieniem niz przy zastosowaniu zaworu).

Jesli chodzi o te płyny to mi kiedyś w MTX 125R jak stal w zimie w komisie na polu jak go kupowałem to zamarzł płyn w chłodnicy (był zmieszany z wodą :/ bo ktos sobie oszczednosci na płycnie chłodzącym zroboił) i przy odpalaniu ukręciła sie ośka napedzająca turbinkę w pompce płynyu chłodzącego a to był juz spory problem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...