Skocz do zawartości

YAMAHA FZ750


Marshall
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanko: do czego służy zawór przedstawiony na zdjeciu :biggrin: Wygląda jak zaworek w oponie, po wciśnięciu wewnetrznego sztyftu słychac jak wychodzi z niego powietrze. Od tego zaworka przechodzi rurka do drugiej (lewej) lagi zawieszenia. W poprzednich moto czegos takiego nie miałem :icon_biggrin:

 

http://img443.imageshack.us/img443/8162/obraz005strfr6.jpg

 

W serwisówce jest to opisane w ten sposób:

 

http://img218.imageshack.us/img218/561/obraz007pm5.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/5645/obraz010kg3.jpg

 

Niestety mój angielski jest delikatnie mówiąć "słaby" i nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem o co chodzi. czy jest to zawór którym dobija się powietrza do zawieszenia :biggrin: W tabeli o której piszą podana jest wartość 0-0,4 Kpa czyli jakieś ciśnienie jest... Czyli oprócz oleju w zawieszeniu, jego twardość można regulować powietrzem :icon_mrgreen: :icon_question: :icon_question:

Proszę o POMOC, ponieważ biorę się za przygotowywanie moto do sezonu i potrzebne mi są Wasze informację w tym temacie. Olej, filtry, klocki i inne pierdoły zrobie jak co sezon własnorecznie, a co do zawieszenia to na razie jestem głupi :biggrin: POZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Może ci troche pomogę.

 

Mój kumpel ma ten sam motocykl co ty, ten zaworek służy do podnoszenia/zmniejszania ciśnienia w obu amorkach na raz( jak się dokładnie przyjrzysz to zobaczysz przewód łączący obie lagi)

 

W tej instrukcji jest napisane mniej więcej tak:

 

Ciśnienie mżna regulować odpowiednio do warunków i obciążenia motocykla.

 

 

a.zwiększ ciśnieniejeśli moto jest bardziej obciążone tzn. pasażer,ładunek itp.

 

b.Jeśli tłumienie jest za twarde-> zmniejsz ciśnienie

 

c.Jeśli tłumienie jest za słabe-> zwiększ ciśnienie

 

Pompuj powietrze przy uniesionym przednim kole.

 

Tyle z mojej strony, w razi pytań daj znać na priv to dam ci nr.tel do kumpla.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedź. Teraz juz mam jasnosć w tym temacie. Nie wiem dlaczego, ale myślałem że twardość przodu reguluje się ilością, lub gęstością oleju w zawieszeniu. W innych motocyklach też dobija się powietrze :) Na szczęście u mnie ten uklad jest szczelny bo troche powietrza zostało po sezonie. Dobiję powietrze teraz i zobaczę na wiosnę czy nie uciekło. Tył utwardziłem a przód byl trochę za miekki i miałem problem, ale teraz juz go rozwiążę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...