Marshall Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Witam. Mam pytanko: do czego służy zawór przedstawiony na zdjeciu :biggrin: Wygląda jak zaworek w oponie, po wciśnięciu wewnetrznego sztyftu słychac jak wychodzi z niego powietrze. Od tego zaworka przechodzi rurka do drugiej (lewej) lagi zawieszenia. W poprzednich moto czegos takiego nie miałem :icon_biggrin: http://img443.imageshack.us/img443/8162/obraz005strfr6.jpg W serwisówce jest to opisane w ten sposób: http://img218.imageshack.us/img218/561/obraz007pm5.jpghttp://img100.imageshack.us/img100/5645/obraz010kg3.jpg Niestety mój angielski jest delikatnie mówiąć "słaby" i nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem o co chodzi. czy jest to zawór którym dobija się powietrza do zawieszenia :biggrin: W tabeli o której piszą podana jest wartość 0-0,4 Kpa czyli jakieś ciśnienie jest... Czyli oprócz oleju w zawieszeniu, jego twardość można regulować powietrzem :icon_mrgreen: :icon_question: :icon_question: Proszę o POMOC, ponieważ biorę się za przygotowywanie moto do sezonu i potrzebne mi są Wasze informację w tym temacie. Olej, filtry, klocki i inne pierdoły zrobie jak co sezon własnorecznie, a co do zawieszenia to na razie jestem głupi :biggrin: POZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieta Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Witam. Może ci troche pomogę. Mój kumpel ma ten sam motocykl co ty, ten zaworek służy do podnoszenia/zmniejszania ciśnienia w obu amorkach na raz( jak się dokładnie przyjrzysz to zobaczysz przewód łączący obie lagi) W tej instrukcji jest napisane mniej więcej tak: Ciśnienie mżna regulować odpowiednio do warunków i obciążenia motocykla. a.zwiększ ciśnieniejeśli moto jest bardziej obciążone tzn. pasażer,ładunek itp. b.Jeśli tłumienie jest za twarde-> zmniejsz ciśnienie c.Jeśli tłumienie jest za słabe-> zwiększ ciśnienie Pompuj powietrze przy uniesionym przednim kole. Tyle z mojej strony, w razi pytań daj znać na priv to dam ci nr.tel do kumpla. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marshall Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Dzieki za podpowiedź. Teraz juz mam jasnosć w tym temacie. Nie wiem dlaczego, ale myślałem że twardość przodu reguluje się ilością, lub gęstością oleju w zawieszeniu. W innych motocyklach też dobija się powietrze :) Na szczęście u mnie ten uklad jest szczelny bo troche powietrza zostało po sezonie. Dobiję powietrze teraz i zobaczę na wiosnę czy nie uciekło. Tył utwardziłem a przód byl trochę za miekki i miałem problem, ale teraz juz go rozwiążę..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam.Tylko uważaj z tym dobijaniem powietrza. Najlepiej robić to pompką rowerową, bo ciśnienie jest tam bardzo małe ( nie pamiętam dobrze, coś chyba około 0,02 atm. ) Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Tylko uważaj z tym dobijaniem powietrza. Najlepiej robić to pompką rowerową, bo ciśnienie jest tam bardzo małe ( nie pamiętam dobrze, coś chyba około 0,02 atm. ) Dokładnie, z tym że: od 0 do 0,4 atm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.