Skocz do zawartości

Zapraszam na doszkalanie - rozszerzamy ofertę.


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niniejszym zakładam temat dotyczący podnoszenia kwalifikacji przez posiadaczy prawa jazdy.

Po kilku sezonach na warszawskim lotnisku Bemowo, ośrodek nasz rozwinął sie na tyle, żeby móc poprowadzic kursy doszkalające. Dotychczasowe imprezy z cyklu Kulikowisko, miały charakter bardziej piknikowo-towarzyski, co uniemozliwiało realizowanie ambitnego programu szkolenia, z podziałem na jazdę terenową i szosową. Ponadto, nie byliśmy pewni co do oczekiwań potencjalnych kursantów. Mam prośbę do absolwentów naszych kursów, także tych którzy byli szkoleni przeze mnie i Piotrka Gadaja w czasach dawnych, zanim powstała szkoła Pro-Motor. Napiszcie w mailu na podany niżej adres, jak oceniacie swoją obecną forme jeździecką, czego chcielibyście się nauczyć, jakie pytania i problemy Was nurtują. Oto adres:

[email protected]

 

Osoby które nie miały kontaktu z nami w relacji instruktor-kursant, wyrażające chęć podniesienia kwalifikacji, proszone są o wyrażenie swoich oczekiwań i ewentualnych obaw dotyczących kursów doszkalających, pod adresem:

[email protected]

Chodzi o to, żeby łatwiej było nam doszlifować program szkolenia dla jeźdźców szosowych i terenowych. Czego innego oczekuje użytkownik choppera, który przeżył kilka sytuacji podbramkowych, lub chce szybciej i bezpieczniej pokonywać zakręty, od osoby dosiadającej superbika objeżdżanego po zewnetrznej przez słabsze maszyny. Czego innego oczekuje amator taplania się w błocie, od użytkownika turystycznego enduro służącego do uprawiania turystyki po drogach niekoniecznie twardych i równych. Informacje o oczekiwaniach pozwolą na sensowniejsze podzielenie chętnych na grupy, tak aby każdy uczestnik zajęc jak najwięcej z nich wyniósł i zapamietał. Nie chodzi tylko o pamięć w głowie, lecz także o pamięć mięśniowa i pracę nad nią.

Kolajna sprawa o którą proszę Was w mailach, to cena jaką potencjalny kursant jest w stanie zapłacić za dwu-trzydniowy kurs, w programie którego będzie teoria i praktyka.

Moje dotychczasowe wkładanie kija w mrowisko, choćby zakładaniem tematów o przeciwskręcie i przegazówce, okazało się doskonałym barometrem mówiącym wiele o przygotowaniu teoretycznym i praktycznym wielu z Was. Okazało się, że przegazówka dla jednych kierowców jest naturalna i doszli do niej intuicyjnie, zaś inni są zaskoczeni tą techniką. Tak jak z przeciwskrętem, który każdy z Was wywołuje, jednak niewielu robi to odważnie i świadomie. A trzeba pamiętać, że jest to tylko jeden z kilkunastu elementów pokonania zakrętu.

Stąd pomysł Piotrka Gadaja i mój, by zaoferować nowe szkolenia skierowane do posiadaczy prawa jazdy, którzy czują potrzebę podniesienia kwalifikacji pod kątem jazdy bezpiecznej, płynnej, lecz wcale nie wolniejszej niz dotychczas.

Z góry dziękuję za informacje, jakie możecie nadsyłac na podane wyżej adresy.

Zapraszam do odwiedzenia naszej strony www.pro-motor.pl która została odświeżona i chwilowo jeszcze nie jest kompleta, lecz cały czas nad nią pracujemy.

Zapraszam także, do wypowiadania się tutaj, w tym temacie.

 

Tomek Kulik.

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam takiej szkólki już od dłuższego czasu a temat ten spadł mi poprostu z nieba :icon_razz:

Napewno wezmę udział w Waszym szkoleniu .

Pozostało tylko czekać na konretny termin

---------------------------------------

pozdrawiam i dziękuję !

Edytowane przez piechur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam takiej szkólki już od dłuższego czasu a temat ten spadł mi poprostu z nieba :bigrazz:

Napewno wezmę udział w Waszym szkoleniu .

Pozostało tylko czekać na konretny termin

---------------------------------------

pozdrawiam i dziękuję !

 

Mamy prośbę żebyś wszedł na stronę, przeczytał program i podzielił się z nami opinią o treningach.

Prosimy też zebyś odpowiedział na pytania tam zadane. Forma opisów jest jeszcze zagmatwana, ale budujemy tę stronę i na bieżąco poprawiamy błędy.

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamandir, a przewidujecie doszkalanie na Waszych maszynkach (jakoś wpadło mi w oko tylko to, że trzeba mieć swoją)?

Bo, na ten przykład, ja jeszcze nie mam jeździdełka i raczej marne szanse są na szybki zakup :biggrin:

Mnie baaardzo interesują dodatkowe zajęcia z jazdy po górkach i dołkach :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamandir, a przewidujecie doszkalanie na Waszych maszynkach (jakoś wpadło mi w oko tylko to, że trzeba mieć swoją)?

Bo, na ten przykład, ja jeszcze nie mam jeździdełka i raczej marne szanse są na szybki zakup :biggrin:

Mnie baaardzo interesują dodatkowe zajęcia z jazdy po górkach i dołkach :buttrock:

Kamandir nie zawsze jest na forum, ale wejdz na strone bo Tomek ma juz swojego e-maila.

www.pro-motor.pl.

 

A co do jazd na sprzecie szkoly, to raczej bedzie mozliwosc, tylko ograniczona do liczby x sztuk, jeszcze nie wiemy ilu.

Wszystko jest do zrobienia, wejdz na strone i wpisz to w sugestiach do treningow, w ten sposob pomozesz nam opracowac program..

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako doświadczony bywalec Kulikowisk, czuje się w obowiązku żeby się wypowiedzieć :eek:

 

Proponowałbym podział szkoleń na niejako problemowe. Nie wszyscy jeżdżący GSami po mieście zainteresowani są szkoleniem ostrego pokonywania zakrętów a i nie wszyscy ostro tnący po rozlicznych torach w całej Polsce szukają kursu o bezpiecznej jeździe po mieście. Dlatego mysle że szkolenie "Jak przeżyć w mieście" cieszyłoby się powodzeniem. W tym jazda powolutku, przeciskanie się w korkach, omawianie jak nie jeździć w martwym polu samochodów itp.

 

Poza tym standart znany z Kulikowisk i szkoły Suzuki - przeciwskręt, hamowanie (przydałoby się na różnych nawierzchniach), zmiana biegów z przegazówkami i kontrola gazu.

 

No i podział na zaawansowanych i zupełnych leszczy. Są tacy którzy już słyszeli o przeciwskręcie i tacy którzy nic o nim nie wiedzą.

 

Hm to chyba tyle, jak coś wymyśle to dopisze.

 

Powodzenia na nowej drodze życia Pro-motoru ;) :rolleyes: :) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagę. Tak jak napisał Konik, będzie możliwość trenowania na naszym motocyklu. W tej chwili jesteśmy w trakcie powiększania parku maszynowego i dostosowywaniu go do pracy pod Wami.

W poście inicjującym temat wspomniałem, że czego innego oczekują choperowcy a czego innego ściganci. Stąd wynikała prośba o wypisywanie opinii i pomysłów. Nie tylko pod adresami jakie podałem wyżej, lecz także tutaj, żeby wszyscy widzieli. Na razie ma padać snieg, więc jest czas na przygotowanie sie do sezonu.

Na kursach ma być ciekawie i pożytecznie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagę. Tak jak napisał Konik, będzie możliwość trenowania na naszym motocyklu. W tej chwili jesteśmy w trakcie powiększania parku maszynowego i dostosowywaniu go do pracy pod Wami.

W poście inicjującym temat wspomniałem, że czego innego oczekują choperowcy a czego innego ściganci. Stąd wynikała prośba o wypisywanie opinii i pomysłów. Nie tylko pod adresami jakie podałem wyżej, lecz także tutaj, żeby wszyscy widzieli. Na razie ma padać snieg, więc jest czas na przygotowanie sie do sezonu.

Na kursach ma być ciekawie i pożytecznie.

Witam wszystkich. Temat akurat na czasie bo mały przestój w jeździe ai nadmiaru umiejętności nigdy za wiele a ci co myślą inaczej mają sezon krótki i nieraz ostatni. 21stycznia sam pojechałem na bemowo dowiedzieć się czegoś w tym temacie,ale nikt mi nie mógł powiedzieć niczego mądrego .otrzymałem namiar na marka krawieckiego który w zeszłym roku robił coś podobnego ,lecz na chwilę obecną cisz-nikt nic niewie a motorków w wawie coraz więcej.Tomek-brawo za inwęncję-może ocalisz parę gorących głów tym pomysłem.Ja lubię swoją więc się piszę :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Temat akurat na czasie bo mały przestój w jeździe ai nadmiaru umiejętności nigdy za wiele a ci co myślą inaczej mają sezon krótki i nieraz ostatni. 21stycznia sam pojechałem na bemowo dowiedzieć się czegoś w tym temacie,ale nikt mi nie mógł powiedzieć niczego mądrego .otrzymałem namiar na marka krawieckiego który w zeszłym roku robił coś podobnego ,lecz na chwilę obecną cisz-nikt nic niewie a motorków w wawie coraz więcej.Tomek-brawo za inwęncję-może ocalisz parę gorących głów tym pomysłem.Ja lubię swoją więc się piszę :icon_rolleyes:

Jeszcze raz proszę wszystkich o wejście na stronę www.pro-motor.pl i rejestrowanie swoich opinii i odpowiedzi na nasze pytania. Pomożecie nam w ten sposób. Chcielibyśmy mieć wszystkie opinie i sugestie w jednym miejscu, czyli na naszym serwerze.

Proszę też wszystkich byłych kursantów ProMotora o rejestracje na koncie [email protected], bedziemy mieli dla was atrakcyjne oferty...

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Tomku :D

 

Jako ochotnik zgłaszm sie na królika ( doświadczalnego oczywićie ) do testowania na mnie programu Waszego kursu ( znam jeszcze dwóch krolików doświadczalnych: Michała i Pawła ) ;)

 

Wydaje mi się że można uwzględnić podział na tych co jeżdzą tylko i wyłacznie po twardych drogach oraz tych co lataja po asfaltach i lekkim terenie :P

 

Warto byłoby też w przypadku dobierania juz konkretnej grupy zebrać w tzw. kupie ;) ludzi o zblizonych umiejętnościach ( więć przed przydziałem do grupy króciutki tescik( taz ze 2 minuty) pod bacznym okiem instruktora.

 

Wydaje mi się że dobrym pomysłem po wyjechaniu z placu ( boju oczywiście ) byłby krótki przelot poza miasto - chodzi o podstawowe zasady jazdy w grupie ( dzieki temu będzie można uniknąć wielu przykrych sytuacji podczas turystycznych wypadów w trakcie sezonu )

 

pozdrawiam i trzymam kciuki aby wypaliło

 

Wasz najszybszy kursant :icon_rolleyes:

 

siurniety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze stronki ProMotor (Ćwiczenia indywidualne):

Zastanówcie się, czy jeżdżąc do pracy lub komunikacyjnie, ćwiczycie?

Ja twierdzę, że nie ( tak działa nasz umysł). Jeżdżąc po mieście lub w trasie

wykorzystujecie umiejętności (wcześniej nabyte ćwicząc) i nieświadomie reagujecie na

bodźce. Reakcja na zjawisko, a świadoma odpowiedż, to dwie różne spawy. Chcemy

powiedzić wam jak i co ćwiczyć żeby jeździć świadomie.

3 x TAK! Musicie NAS nauczyc jak mozemy SAMI cwiczyc poszczegolne manewry, tak aby wbic sobie

je w nasza podwiadomosc i 'nieswiadomie reagowac na bodzce'.

Juz o tym wspominalem w innym topic'u (przechodzac na maly OT), ale kurs (nawet 2-dniowy) z

odpowiednia teoria nie zawsze sprawdza sie w praktyce :banghead:

 

Kursanci powinni nauczyc sie trenowac (czy beda to robic - to juz ich indywidualna sprawa), aby

nie mowili 'wiem co to przeciwskret, bo uczyli mnie na kursie', ale by mowili

'wiem co to przeciwskret i stosuje go odruchowo, bo przyzwyczailem sie do jego wykorzystania'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze stronki ProMotor (Ćwiczenia indywidualne):

 

3 x TAK! Musicie NAS nauczyc jak mozemy SAMI cwiczyc poszczegolne manewry, tak aby wbic sobie

je w nasza podwiadomosc i 'nieswiadomie reagowac na bodzce'.

Juz o tym wspominalem w innym topic'u (przechodzac na maly OT), ale kurs (nawet 2-dniowy) z

odpowiednia teoria nie zawsze sprawdza sie w praktyce :banghead:

 

Kursanci powinni nauczyc sie trenowac (czy beda to robic - to juz ich indywidualna sprawa), aby

nie mowili 'wiem co to przeciwskret, bo uczyli mnie na kursie', ale by mowili

'wiem co to przeciwskret i stosuje go odruchowo, bo przyzwyczailem sie do jego wykorzystania'

 

Nauczyć trenować...

I o to właśnie nam chodzi, nie jest to nic odkrywczego, po prostu przeniosłem program (z wieloma modyfikacjami) jakim sam się uczyłem. Schemat jest jeden, wytłumaczyć tak żeby zrozumieli i mają sami trenować, a co jakiś czas przyjeżdżać na konsultacje i następne ćwiczenia. Najważniejszy w tym jest czas, i opieka kogoś kto wie co robić, i w jakiej kolejności. Nie da się przekazać wieloletniego doswiadczenia (np.28 letniego) w 2, 3 a nawet 100 dni, sami o tym wiecie. Każdy z was jest fachowcem w jakiejs dziedzinie. Pomyślcie teraz jak byście przekazali komuś swoje doświadczenie w 2 dni.

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odzew jest wyraźny i bardzo mnie to cieszy. Dziękuję za zwracanie uwagi na wpadki stylistyczne i ortograficzne :biggrin: jednak przeprowadzaliśmy się ze stroną dość szybko i nie wszystko udało sie wychwycić. Ponadto okazało się, jak wielu jest dyslektyków i innych dysmóżdży wśród zleceniobiorców. Jednak błędy poprawię, teksty przeredaguję, porządek zaprowadzę :P

Co do Waszych wniosków, to mam konkretną prośbę. Proszę pisac w mailach, lub tutaj na forum, następujące informacje:

- jak długo i czym jeździcie,

- co sprawia kłopoty w jeździe rekreacyjnej, lub podczas zap*****lania,

- czy świadomie i odważnie stosujecie przeciwskręt,

- czy redukcja z przegazówką (międzygazem) jest odruchem, czy też redukujecie bez użycia gazu,

- czy radzicie sobie zpokonywaniem dróg gruntowych, bezdroży na motocyklu nieterenowym,

- jak radzicie sobie z omijaniem przeszkód jadąc po łuku,

- jak radzicie sobie z hamowaniem na zakręcie,

- inne, Wasze pomysły.

Przede wszystkim, napiszcie jaka forma zajęć Wam odpowiada.

Czy przekrojowe spędy weekendowe, gdzie teoria przy tablicy i pomocach dydaktycznych przeplatana jest praktyką? Czyli cały dzień na lotnisku.

Czy spotkania dwugodzinne w dni powszednie, gdzie instruktarz teoretyczny prowadzony jest na miejscu, a tematem zajęć są dwie-trzy techniki do ćwiczenia? Czyli seria spotkań w niewielkiej grupie, w określone dni tygodnia, o danej godzinie, gdzie każde spotkanie ma konkretny temat.

Piszcie śmiało, nawet pozornie durne pomysły mogą być realizowane po zmodyfikowaniu.

 

Co do strony, to jest cały czas poprawiana, będzie dobrze. Jeżeli coś zauważycie niepoprawionego - proszę pisać. :bigrazz:

 

Najspokojniejszy instruktor We Wsi :P

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Tomku,

 

Jesli masz ludzi, ktorzy robią Ci strone, to poproś ich by zrobili Wam formę ankiety internetowej. Ty bys podał pytania, oni ładnie to oprawili a 'internetowi motocykliści' by tylko wybrali właściwą odpowiedź (proponuję skalę 1-5). Myślę, że Wy dostalibyście konkretne info a ankietowanym by to dużo ułatwiło.

I żeby nie mieć ściemnianych odpowiedzi to lepiej byłoby wymagać logowania - może podpiąć tę ankietę pod Forum Motocyklistów?

 

To taka moja mała propozycja, może się przyda.

 

Pozdrawiam 2 U all i ProMotor gdzie wkrótce będę się szkolił na kat. A :)

icon3.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Tomku,

 

Jesli masz ludzi, ktorzy robią Ci strone, to poproś ich by zrobili Wam formę ankiety internetowej. Ty bys podał pytania, oni ładnie to oprawili a 'internetowi motocykliści' by tylko wybrali właściwą odpowiedź (proponuję skalę 1-5). Myślę, że Wy dostalibyście konkretne info a ankietowanym by to dużo ułatwiło.

I żeby nie mieć ściemnianych odpowiedzi to lepiej byłoby wymagać logowania - może podpiąć tę ankietę pod Forum Motocyklistów?

 

To taka moja mała propozycja, może się przyda.

 

Pozdrawiam 2 U all i ProMotor gdzie wkrótce będę się szkolił na kat. A :)

 

Przepraszam że odpowiem za Tomka. Nawet dzisiaj rozmawialismy o naszym nowym projekcie, i to wszystko o czym piszesz będzie. Na razie bardzo dużo ćwiczyliśmy, żeby jakość szkoleń była jak najlepsza, strona powstawała w nocy z perypetiami, ale bedzie dobrze.

Teraz spadł śnieg i mamy więcej czasu.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...