Skocz do zawartości

Brak ładowani GSX-R1100WT


makumba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zanabyłem gsxra 1100 z 95 r. Mam problem, bo nie mam ładowania. Alternator jest O.K. uszkodzony jest regulator napięcia, który jest zamontowany wewnątrz alternatora. Model alternatora to: Denso 31400-17E30. Może ktoś ma taki regulator, lub wie jaki tranzystor jest tam zamontowany. Lub od czego dopasować. Model regulatora to podobno: 32500-27A00.

 

Pozdrawiam Darek.

Edytowane przez makumba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tak regulator jest taki ze szczotkami. http://www.alpha-sports.com/spst/1995%20RF900R/02.htm

Czy moge zastosowac elektroniczny regulator od ETZ 251? Czy prąd ładowania jest ustalany przez regulator, czy poprzez wydajnoiść alternatora. Akumulator w suzuki to 10 amperogodzin, w etce chyba 5.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Ps. Można by od razu pomyśleć o kontrolce ładowania.

 

Pozdrawiam Darek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tak regulator jest taki ze szczotkami. http://www.alpha-sports.com/spst/1995%20RF900R/02.htm

Czy moge zastosowac elektroniczny regulator od ETZ 251? Czy prąd ładowania jest ustalany przez regulator, czy poprzez wydajnoiść alternatora. Akumulator w suzuki to 10 amperogodzin, w etce chyba 5.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Ps. Można by od razu pomyśleć o kontrolce ładowania.

 

Pozdrawiam Darek.

 

 

Jezeli masz mozliwosc wyprowadzenia przewodu od szczotki i z mostka zasilajacego regler to z powodzeniem będzie działał elektroniczny regulator samochodowy np. od poloneza.

Regulator nie ogranicza prądu ładowania . Po prostu nie dopuszcza do przekroczenia max napięcia wytwarzanego przez alternator czyli ok 14,4V. Max prad alternatora ograniczony jest tylko jego mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja...

Byłem przy motocyklu i teraz wiem że: kabel z diód idzie prosto na akumulator. Regulacja napiecia jest na wzbudzeniu. Czy mogę zastosowac ten regulator od poloneza? I jakie on ma oznaczenia wyjść i co gdzie do niego należy podłączyc. Pytanie następne, czy mogę na chwilę pominąć regulator i sprawdzić czy jest ładowanie?

 

I pytanie do towarzysza Breżniewa. Nie bywasz czasem w suwałkach?

 

Pozdrawiam Darek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. regulator (jak sama nazwa wskazuje) jest napiecia. zarowno w gsxr, etz, czy poldolocie. wszystkie 3 maja za zadanie utrzymac stale napiecie w instalacji wynoszace 14.5V. prady wirnika beda podobne, wiec wszystkie reglery powinny podpasic. ten z poldka z zapasem.

2. standardowy regler posiada 2 wejscia, 1 wyjscie, czyli:

- + intslacji

- - instalacji

- wyjscie na szczotke "dodatnia" (bo druga szczotka jest zwarta do masy). tym wyjsciem podawane jest napiecie, ktorego wartosc odpowiada wzbudzeniu. lopatologicznie: male obroty - duze wzbudzenie, duze obroty - male wzbudzenie. oczywiscie wszystko zalezy jeszcze od obciazenia.

3. mozna na chwile pominac regulator. sprawa ma sie tak:

- miernik na aku

- znajdujesz przewod wychodzacy z reglera i idacy bezposrednio na szczotke "dodatnia". wypinasz go z reglera i na chwile dotykasz bieguna + aku. spowoduje to pelne wzbudzenie altka i mozesz na chwile osiagnac nawet i 16V. jezeli bedziesz robil to na jalowych - nic sie nie stanie. podlacz tak i delikatnie dodawaj gazu i obserwuj miernik. jezeli wskazanie rosnie - reszta ukladu ladowania ok, do wymiany tylko regler.

4. co do kontrolki mozna ja podlaczyc, ale nie chce mi sie juz wiecej pisac :bigrazz: moze pozniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja...

Byłem przy motocyklu i teraz wiem że: kabel z diód idzie prosto na akumulator. Regulacja napiecia jest na wzbudzeniu. Czy mogę zastosowac ten regulator od poloneza? I jakie on ma oznaczenia wyjść i co gdzie do niego należy podłączyc. Pytanie następne, czy mogę na chwilę pominąć regulator i sprawdzić czy jest ładowanie?

 

I pytanie do towarzysza Breżniewa. Nie bywasz czasem w suwałkach?

 

Pozdrawiam Darek.

 

Ile diód ma ten alternator? Jesli 6 to łaczysz go z reglerem w ten sposób: zacisk 15 reglera podłączasz do + z instalacji wyłaczanego stacyjka - ważne , zacisk 67 dajesz na szczotke nie podłączona do masy. Masę reglera do masy pojazdu. W tym układzie nie ma kontrolki .

Jeśli ma 9 diód to mały mostek z 3 osobnych diód podłączasz do zacisku 15 a 67 do szczotki. Lampke kontrolna dajesz pomiedzy zacisk 15 i + ze stacyjki wyłączany. Duzy mostek do + aku.

Jesli na reglerze niema oznaczeń a sa koloru to zielony to szczotka a żółty 15.

 

Do Suwałk na razie sie nie wybieram , brak czasu niestety .Ciagle tylko praca i praca. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...