makumba Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 (edytowane) Witam. Zanabyłem gsxra 1100 z 95 r. Mam problem, bo nie mam ładowania. Alternator jest O.K. uszkodzony jest regulator napięcia, który jest zamontowany wewnątrz alternatora. Model alternatora to: Denso 31400-17E30. Może ktoś ma taki regulator, lub wie jaki tranzystor jest tam zamontowany. Lub od czego dopasować. Model regulatora to podobno: 32500-27A00. Pozdrawiam Darek. Edytowane 19 Stycznia 2007 przez makumba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 regulator wewnatrz? czyli masz taki ze szczotkami? jezeli mostek prostowniczy jest ok, to mozesz dopasowac regler od czego chcesz. ostatnio dopasowalem regler elektroniczny od mz do yamahy xs i hula az milo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Witam. Tak regulator jest taki ze szczotkami. http://www.alpha-sports.com/spst/1995%20RF900R/02.htmCzy moge zastosowac elektroniczny regulator od ETZ 251? Czy prąd ładowania jest ustalany przez regulator, czy poprzez wydajnoiść alternatora. Akumulator w suzuki to 10 amperogodzin, w etce chyba 5. Z góry dzięki za pomoc. Ps. Można by od razu pomyśleć o kontrolce ładowania. Pozdrawiam Darek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Witam. Tak regulator jest taki ze szczotkami. http://www.alpha-sports.com/spst/1995%20RF900R/02.htmCzy moge zastosowac elektroniczny regulator od ETZ 251? Czy prąd ładowania jest ustalany przez regulator, czy poprzez wydajnoiść alternatora. Akumulator w suzuki to 10 amperogodzin, w etce chyba 5. Z góry dzięki za pomoc. Ps. Można by od razu pomyśleć o kontrolce ładowania. Pozdrawiam Darek. Jezeli masz mozliwosc wyprowadzenia przewodu od szczotki i z mostka zasilajacego regler to z powodzeniem będzie działał elektroniczny regulator samochodowy np. od poloneza. Regulator nie ogranicza prądu ładowania . Po prostu nie dopuszcza do przekroczenia max napięcia wytwarzanego przez alternator czyli ok 14,4V. Max prad alternatora ograniczony jest tylko jego mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 20 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 To znowu ja...Byłem przy motocyklu i teraz wiem że: kabel z diód idzie prosto na akumulator. Regulacja napiecia jest na wzbudzeniu. Czy mogę zastosowac ten regulator od poloneza? I jakie on ma oznaczenia wyjść i co gdzie do niego należy podłączyc. Pytanie następne, czy mogę na chwilę pominąć regulator i sprawdzić czy jest ładowanie? I pytanie do towarzysza Breżniewa. Nie bywasz czasem w suwałkach? Pozdrawiam Darek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 1. regulator (jak sama nazwa wskazuje) jest napiecia. zarowno w gsxr, etz, czy poldolocie. wszystkie 3 maja za zadanie utrzymac stale napiecie w instalacji wynoszace 14.5V. prady wirnika beda podobne, wiec wszystkie reglery powinny podpasic. ten z poldka z zapasem.2. standardowy regler posiada 2 wejscia, 1 wyjscie, czyli:- + intslacji- - instalacji- wyjscie na szczotke "dodatnia" (bo druga szczotka jest zwarta do masy). tym wyjsciem podawane jest napiecie, ktorego wartosc odpowiada wzbudzeniu. lopatologicznie: male obroty - duze wzbudzenie, duze obroty - male wzbudzenie. oczywiscie wszystko zalezy jeszcze od obciazenia.3. mozna na chwile pominac regulator. sprawa ma sie tak:- miernik na aku- znajdujesz przewod wychodzacy z reglera i idacy bezposrednio na szczotke "dodatnia". wypinasz go z reglera i na chwile dotykasz bieguna + aku. spowoduje to pelne wzbudzenie altka i mozesz na chwile osiagnac nawet i 16V. jezeli bedziesz robil to na jalowych - nic sie nie stanie. podlacz tak i delikatnie dodawaj gazu i obserwuj miernik. jezeli wskazanie rosnie - reszta ukladu ladowania ok, do wymiany tylko regler.4. co do kontrolki mozna ja podlaczyc, ale nie chce mi sie juz wiecej pisac :bigrazz: moze pozniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 To znowu ja...Byłem przy motocyklu i teraz wiem że: kabel z diód idzie prosto na akumulator. Regulacja napiecia jest na wzbudzeniu. Czy mogę zastosowac ten regulator od poloneza? I jakie on ma oznaczenia wyjść i co gdzie do niego należy podłączyc. Pytanie następne, czy mogę na chwilę pominąć regulator i sprawdzić czy jest ładowanie? I pytanie do towarzysza Breżniewa. Nie bywasz czasem w suwałkach? Pozdrawiam Darek. Ile diód ma ten alternator? Jesli 6 to łaczysz go z reglerem w ten sposób: zacisk 15 reglera podłączasz do + z instalacji wyłaczanego stacyjka - ważne , zacisk 67 dajesz na szczotke nie podłączona do masy. Masę reglera do masy pojazdu. W tym układzie nie ma kontrolki . Jeśli ma 9 diód to mały mostek z 3 osobnych diód podłączasz do zacisku 15 a 67 do szczotki. Lampke kontrolna dajesz pomiedzy zacisk 15 i + ze stacyjki wyłączany. Duzy mostek do + aku.Jesli na reglerze niema oznaczeń a sa koloru to zielony to szczotka a żółty 15. Do Suwałk na razie sie nie wybieram , brak czasu niestety .Ciagle tylko praca i praca. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.