Skocz do zawartości

nakrętka kolanka -junak


Brudny Harry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wiatm, czy ma ktoś może sprawdzone technikę na to aby nakrętka kolanka się nie odkręcała (zebsymy sie dobrze zrozumieli nakretka łączaca kolanko i głowice.) bo ja caly czas jezdze na zatrzymywaniu sie i dokrecaniu ale to jest bez sensu na dłuzsza mete. macie cos sprawdzonego???albo jak wyglada ta sprawa w wszych jankach. pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak: Odkręcasz tłumik żeby zniwelować naprężenia jakie powoduje jego przykręcenie do ramy. Bez tłumika wozisz sie z 10 minut tak żeby silnik sie porządnie nagrzał. Bierzesz dużą żabkę (ja mam 70-cio centymatrową) jak masz nowy chrom to możesz owinąć nakrętkę szmatką żeby jej niezniszczyć i dokręcasz. U mnie po takim przykręceniu trzeba przy zakładaniu tłumika jeszcze "przygiąć" kolanko w górę żeby przykręcić tłumik. I to wszystko u mnie sie trzyma :-). Najważniejsze to nagrzać wszystko i dokręcać przy odkręconym tłumiku bo jak kolanko nie jest idealne to inaczej go niedokręcisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak: Odkręcasz tłumik żeby zniwelować naprężenia jakie powoduje jego przykręcenie do ramy. Bez tłumika wozisz sie z 10 minut tak żeby silnik sie porządnie nagrzał. Bierzesz dużą żabkę (ja mam 70-cio centymatrową) jak masz nowy chrom to możesz owinąć nakrętkę szmatką żeby jej niezniszczyć i dokręcasz. U mnie po takim przykręceniu trzeba przy zakładaniu tłumika jeszcze "przygiąć" kolanko w górę żeby przykręcić tłumik. I to wszystko u mnie sie trzyma :-). Najważniejsze to nagrzać wszystko i dokręcać przy odkręconym tłumiku bo jak kolanko nie jest idealne to inaczej go niedokręcisz.

 

 

swietny sposob, szczegolnie zwazajac na jakosc trwalosc aluminiowego gwintu w glowicy... :banghead:

 

pierwsza sprawa, dorob sobie odpowiedni klucz, zadna zabka.

nastepnie odkrec tlumik od tylnego mocowania do ramy i dopiero teraz dokrec nakretne kolanka. dalej jesli masz mocowanie tlumika na odpowiedniej wysokosci, powinienes przykrecic tlumik do ramy (jesli mocowanie jest na odpowiedniej wysokosci, powinienes byc zmuszony uzyc nieduze j sily do spasowania otworu mocowania w tlumiku z otworem w ramie). tak przykrecony tlumik automatycznie powinien kontrowac nakretke kolanka, jesli to nie pomoze. rozwierc do konca otwory w nakretce kolanka, w ktore wkladasz specjalnie dorobiony wczesnie klucz, nagwintuj na odpowiednia srube (u mnie chyba m6), w otwor wkrec ucieta srube bez lba, na koncu stoczona na stozek. w ten sposob bedziesz mia niezla kontre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietny sposob, szczegolnie zwazajac na jakosc trwalosc aluminiowego gwintu w glowicy... :D

Ciesze się że doceniłeś mój sposób :D. A tak na marginesie to nikt niekazał mu zrywać gwintu, im większy klucz tym większa precyzja w dawkowaniu siły dokręcania, jak ma chłopak wyczucie to dokręci :-). A tak pozatym to ten gwint wcale nie jest taki marny i porównywałbym go do gwintu na aluminowych cylindrach do rometa czy wski. Gwint to może mu sie zrąbać od częstego dokręcania i wibracji niedokręconej nakrętki. A dorobienie dobrego klucza który mu niezniszczy nakrętki to dość trudna sprawa. A patent ze śrubką jest tylko troche lepszy od patentu z drutem przywiązanym do ramy :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się że doceniłeś mój sposób :icon_rolleyes:. A tak na marginesie to nikt niekazał mu zrywać gwintu, im większy klucz tym większa precyzja w dawkowaniu siły dokręcania, jak ma chłopak wyczucie to dokręci :-). A tak pozatym to ten gwint wcale nie jest taki marny i porównywałbym go do gwintu na aluminowych cylindrach do rometa czy wski. Gwint to może mu sie zrąbać od częstego dokręcania i wibracji niedokręconej nakrętki. A dorobienie dobrego klucza który mu niezniszczy nakrętki to dość trudna sprawa. A patent ze śrubką jest tylko troche lepszy od patentu z drutem przywiązanym do ramy :-).

 

 

hehe, ofkoz nie chcialem obrazic :icon_rolleyes:

 

wbrew pozorom wcale nie jest to trwaly gwint. silnie wygrzane aluminium jest mieciutkie jak wata...

niestety u mnie praktycznie go nie ma, przez co najprawdopodobniej bede musial zregenerowac druga czapke.

 

klucz to zaden problem dorobic, nawet z drutu wykorzystywanego do robienia zbrojen stropow w budownictwie.

 

dobierasz srednice druta wieksza o 1-2mm od srednicy otworu, wyginasz cos w ksztalcie /\ nastepnie konce wyginasz tak, aby trafialy na otwory i odbowiednio zeszlifowujesz, aby weszly w nie. klucz gotowy :biggrin: a i zabrac go w sakwe mozna, bo taka zabe to raczej trudno :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobierasz srednice druta wieksza o 1-2mm od srednicy otworu, wyginasz cos w ksztalcie /\ nastepnie konce wyginasz tak, aby trafialy na otwory i odbowiednio zeszlifowujesz, aby weszly w nie. klucz gotowy :P a i zabrac go w sakwe mozna, bo taka zabe to raczej trudno :icon_question:

Ciekawy pomysł na klucz. Do klucza jestem negatywnie nastawiony bo kiedyś kolega wykonał taki "profesjonalny" czyli taki pułksiężyc z 6-cio milimetrowej blachy i zdaje sie 4 bolce. A skutek jego używanie był taki że bolce sie powyginały przyokacji rozwalając otwory i chrom na nich. Wydaje mi sie że oryginalne roziwązanie czyli na klucz "pazurkowy" było lepsze. Albo może te otworki w nowych nakrętkach powinny być większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł na klucz. Do klucza jestem negatywnie nastawiony bo kiedyś kolega wykonał taki "profesjonalny" czyli taki pułksiężyc z 6-cio milimetrowej blachy i zdaje sie 4 bolce. A skutek jego używanie był taki że bolce sie powyginały przyokacji rozwalając otwory i chrom na nich.

:clap:

 

Mnie raz połamał się klucz 17 pasko-oczkowy kupiony w komplecie z innymi w hipermarkecie za 5,99zł. Porysowałem przy tym lakier i stułkem nadgarstek. Od tego czsu jestem negatywnie nastawiony do kluczy 17, a pasko-oczkowych szczególnie :notworthy: :buttrock:

To, że kolega uszkodził nakrętkę stosując zły (lub źle wykonany) klucz nie powinno negować samej idei klucza. Są jeszcze na rynku wtórnym orginalne klucze.Są też dobre współczesne kopie ( sam mam takową).

 

Wydaje mi sie że oryginalne roziwązanie czyli na klucz "pazurkowy" było lepsze. Albo może te otworki w nowych nakrętkach powinny być większe.

 

Mnie się wydaje, że w orginale też były nakrętki z otworkami, a nie na klucz pazurkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną takiego odkręcania się nakrętki może być za cieńka podkładka(uszczelka) i wtedy nakrętka opiera się na swoim kołnierzu (np. w 1 punkcie z uwagi na nierówności głowicy)

dlatego polecałbym dołożyć jeszcze jedną podkładke(miedzianą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...