Skocz do zawartości

Kilka pytań o GPZ 500


Rez
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak naprawde mi to w niczym nie przeszkadza:) moto chodzi dobrze a wentylator wlancza sie wtedy kiedy trzeba choć troszke puzno poprostu chodzi mi o to ze trudno jest GPZ rozgrzać w normalnej jezdzie:D:D

 

 

jeszcze takie male pytanko do rozpoznawania wersji silnikowych jak moge to szybko sprawdzic czy mam 59km czy 60

kurcze bo boje sie ze mam 50 ale 190km/h jechalem ale chyba powinno byc wiecej!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozebrałem pompe wodna jeszcze jest brud na rękach :icon_mrgreen: porobiłem foto części pompy czy mogę samemu dorobić uszczelkę do niej ? czy lepiej kupić ? na jednym z foto jest jak by uszczelka z materiału i jest tam olej który smaruje pompe wodna czy może być tak olej rozlany czy może powinno być go tam mniej prosze o opinie i sugestie

Pozdrawiam

 

 

http://img205.imageshack.us/img205/2522/10000012ug3.jpg

 

http://img293.imageshack.us/img293/2686/10000022ay3.jpg

 

http://img221.imageshack.us/img221/8314/10000032hk0.jpg

 

http://img92.imageshack.us/img92/1690/10000042yn3.jpg

 

http://img153.imageshack.us/img153/4884/10000052lb8.jpg

 

http://img441.imageshack.us/img441/7533/10000072jz3.jpg

 

http://img101.imageshack.us/img101/7296/10000082pj2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozebrałem pompe wodna jeszcze jest brud na rękach :bigrazz: porobiłem foto części pompy czy mogę samemu dorobić uszczelkę do niej ? czy lepiej kupić ? na jednym z foto jest jak by uszczelka z materiału i jest tam olej który smaruje pompe wodna czy może być tak olej rozlany czy może powinno być go tam mniej prosze o opinie i sugestie

 

Oleju być nie powinno. Dorobić to możesz uszczelki papierowe, między połówkami pompy, i między obudową pompy a karterem, ale jeżeli cieknie olej - to na 90% wymiany wymaga ten gumowy uszczelniacz na wałku. Jego już nie dorobisz, a i kupić poza dealerem - będzie ciężko, bo jest dość nietypowy. TSD silikon w pompie świadczy o tym, że była już robiona. Sprawdź, czy powierzchnie przylegania do siebie połówek obudowy pompy, i przylegania pompy do karteru - są proste i gładkie, jeżeli nie, trzeba będzie na płycie traserskiej zrobić im płaszczyznę przylegania, inaczej ze szczelnością moż być kłopot...

 

Oleju wewnątrz pompy (w sensie tam, gdzie wirnik, między jej połówkami) - nie powinno być pod żadnym pozorem. Ma tam być tylko i wyłącznie ciecz chłodząca.

 

Co do syfu w chłodnicy: wcale nie jest tak, że od razu musi to być wada uszczelnień pompy. Zazwyczaj jest to osad z wody nalewanej zamiast płynu, albo z bardzo długo nie wymienianego płynu. Zwykle wystarczy przepłukać porządnie cały układ (uwaga na termostat), zalać świeżym płynem, zrobić 1000km, zlać płyn, znowu przepłukać, zalać świeżym płynem - i zwykle wystarcza, czasem trzeba operację powtórzyć, bo nadal syf.

 

--

pzdr

yahoo & ZX-666RT '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak robie cały układ chłodzący czyszczę i w ogóle co sie okazało termostat był cały czas otwarty po prostu sie jakoś zaciął jak go oczyściłem i wrzuciłem go garnka z woda to sie ładnie otwiera i zamyka :icon_twisted: ale nie o tym chciałem pisać wiec tak kolejne pytania:

 

1 Jak głęboko powinien być wkręcony czujnik temp w obudowie termostatu u mnie jest to 5 zwojów no porostu nie siedzi tam cały ledwie jest tam w komorze termostatu.

 

2 Jak sprawdzić ten czujnik temperatury ?

 

3 Jak sprawdzić ten czujnik co jest w chłodnicy czy działa ?

 

4 Jak go podłączyć u mnie nie był on podłączony poprzedni właściciel zrobił włączanie wentylatora ręcznie i ten czujnik go włącza ?? skąd jakie kable powinny być pociągnięte ?

 

5 I ostatnie pytanie jak na razie gdzie powinna znajdować sie wskazówka temperatury na liczniku po przekręceniu kluczyka ?? poniżej skali lekko sie odrywając znad tego kolca czy na skali ??

 

Prosze o odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dopisałem jeśli chodzi o 5 pytanie ze na zimnym silniku a i kolejne pytanie jakie macie czujniki do włącznika wentylatora chodzi mi o ilość kabli i z której strony sie znajdują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilości zwojów to nie patrz, tylko dokręca się odpowiednim momentem.

Dlatego podstawą jest serwisówka.

Czujnik możesz sprawdzić poprzez pomiar rezystancji t temp. np. 20st i 90st. ale musisz mieć serwisówkę aby sprawdzić czy wartość mieści się w granicach tolerancji.

 

Jeśli masz przeróbki w elektryce to na 80% możesz być pewien że coś nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok będę niedługo sprawdzać rezystancje i tu pojawił sie problem z tego co widze to powinienem mieć czujnik po prawej stronie chłodnicy a mam go po lewej i do tego mam wyjście na dwa kable a na tym schemacie jest na jeden czy bez problemu mogę zrobić układ na tym włączniku wentylatora z dwoma kabelkami schemat powinien iść tak prosze o poprawkę jeśli coś źle napisze tu :

 

zasilanie pociągnąć z jednego z przewodów dodatnich z akumulatora do pudełka z bezpiecznikami stamtąd ( przez bezpiecznik 10A ) do tego włącznika w jedną końcówkę a drugim wyjście na wentylator i gdzieś od masy pociągnąć kabel do wentylatora

 

no to na tyle schematu ale właśnie nie wiem czy działa do końca ten czujnik zresztą nie wiem czy jest odpowiedni pisze na nim 98-ON a na innym boku FL2 98 to temperatura załączenia wentylatora czy jest poprawna ??

 

tu zamieszczam link do schematu układu chłodzenia GPZ 500

 

http://www.bikebandit.com/partsbandit/show..._id~1294993.asp

 

Prosze o pomoc z góry dzięki

Edytowane przez Rez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wysłałeś :banghead: ech instalacje mam naprawde zajebiscie po sklejaną ech ile mozna dać za instalacje ?? z używanego moto ktoś sie orientuje ?? i kolejne pytanie jakiego silikonu użyć do uszczelnienia pompy wodnej bo wegług manuala potrzeba uszczelnić tylko nie wiem jakim prosze o odpowiedzi na pytania :biggrin: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam gdzie masz porozwalane kable, poprute itp. sam dorób. Przewody 1,5mm2 jeśli dobrze pamiętam, lutownica, konektory, koszulki termokurczliwe i do dzieła. W swoim ltd też musiałem kawałek dorobić, bo poprzedni własciciel zaczepił o coś o się troche popruła.

 

A temat o silikonach juz był w mechanice ogólnej, nawet nie tak dawno. Użyj normalnego silikonu dla motoryzacji, kupionego w dobrym sklepie motoryzacyjnym, ja kupuję niebieski, za tubkę ok 15zł, nie mam żadnych zastrzeżeń, warunkiem szczelnosci jest dokładne oczyszczenie i odtuszczenie powierzchni. W moim Uazie tez go uzywałem i działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm trochę mało powiedziane to wygląda tak ida dwa kabelki od masy łączą sie w jeden i tak z 15 cm jest jeden potem rozchodzi sie na trzy inne podobnie kable sa po robione normalnie masakra jak takie cos widze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jeśli ktoś chce to posiadam angielsko języczną instrukcje do Gpz ( Ex ) 500

i kolejne pytani czym nawilżyć filtr powietrza ?? mam środek penzoil nada sie do tego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli ten penzoil jest do filtrów powietrza to jak najbardziej się nada, spryskaj nim filtr równo i dokładnie, ale nie przesadzaj żeby nie ciekło. A serwisówka by mi się bardzo przydała.

 

Jeśli ten penzoil jest do filtrów powietrza to jak najbardziej się nada, spryskaj nim filtr równo i dokładnie, ale nie przesadzaj żeby nie ciekło. A serwisówka by mi się bardzo przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz po niemiecku instrukcję do GPZ:

http://www.motocikli.com/content/view/21/58/ , na dole storony masz instrukcje do KLE500, też ja sciągnij, będziesz miał pogląd na silnik, na budowę, dane, wyraźne zdjecia, w końcu ten sam silnik z bardzo niewielkimi różnicami.

 

Ta sama instrukcja gdyby tamta nie działała:

http://www.megaupload.com/?d=5HZESAAW

 

 

Katalog części: http://www.motosonline.net/manuales/kawasakiex500.pdf

 

Niewidzę tu nigdzie serwiswki haynesa, ale jak znajdę to podeśle linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...