kardan Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 (edytowane) Zacznij od tego czy świece żarowe napewno grzeją. Jeśli masz przeźroczysty wężyk paliwowy przed pompą to zobacz czy nie ma bąbli powietrza (tzn śladowa ilość jest dopuszczalna ale nie może być tak że co sekundę leci bąbel do popmy). Po trzecie sprawdziłbym jeszcze kąt wtrysku bo to najczęstsza przyczyna utrudnionego rozruchu silnika. Co do rzucania silnikiem na wolnych obrotach to może jest jakiś problem na którymś z cylindrów (słaba kompresja, lejący wtryskiwacz) i to powoduje wibracje P.S. Tych co proponują koledze kręcenie pompą wtryskową na oko bez użycia lampy stroboskopowej lub czujnika zegarowego serdecznie pozdrawiam :icon_mrgreen:Dlatego napisałem żeby DOKŁADNIE ZAZNACZYŁ pierwotne położenie pompy! A co do wtryskiwaczy a raczej ich końcówek aby w prosty sposób stwierdzić czy któraś z nich nie jest trefna należałoby zluzować po kolei przewody paliwowe i obserwować reakcję silnika to może być również powodem trudności z odpalaniem. Pozdrawiam także tych co niedokładnie czytają moje posty :lalag:Ps. oj chłopaki chłopaki Edytowane 2 Stycznia 2007 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Dlatego napisałem żeby DOKŁADNIE ZAZNACZYŁ pierwotne położenie pompy! Czym, flamastrem?Ja Cię bardzo proszę, nie dawaj takich rad na forum publicznym bo ktoś może sobie narobić tylko problemów. Bez odpowiedniej wiedzy i przyrządów nikomu nie doradzałbym dotykać się do pompy wtryskowej. Zresztą nie tylko ja,zwracam szczególną uwagę na tą część tekstu z linka który wrzuciłeś :Właściwa regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku jest możliwa tylko przy użyciu specjalistycznego sprzętu. 2.5 We własnym zakresie można jedynie zgrubnie ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku. Przed poluzowaniem śrub mocujących pompę należy zaznaczyć obecne położenie pompy względem obudowy łożyska, Fot. 3.11. A co do wtryskiwaczy a raczej ich końcówek aby w prosty sposób stwierdzić czy któraś z nich nie jest trefna należałoby zluzować po kolei przewody paliwowe i obserwować reakcję silnika to może być również powodem trudności z odpalaniem. Tja, a o przyrządzie do pomiaru ciśnienia otwarcia wtrysków słyszałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 to wina poduszek tak jak pisalem te zamienniki nie sa takie jak orginaly, a to z tego wzgledu ze orginaly gnily po 5 latach i silnik udezal o zabezpieczenia przy puszczaniu nogi z gazu oraz cofaniu, nie ma co szukac w pompie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Czym, flamastrem?Ja Cię bardzo proszę, nie dawaj takich rad na forum publicznym bo ktoś może sobie narobić tylko problemów. Bez odpowiedniej wiedzy i przyrządów nikomu nie doradzałbym dotykać się do pompy wtryskowej. Zresztą nie tylko ja,zwracam szczególną uwagę na tą część tekstu z linka który wrzuciłeś :Tja, a o przyrządzie do pomiaru ciśnienia otwarcia wtrysków słyszałeś??Jeżeli potrafisz dokładnie to czemu nie fot3.11:icon_rolleyes: .A jak myślisz po co się zaznacza?2.6 Po poluzowaniu śrub mocujących należy odchylić pompę o niewielki kąt rzędu 5st. Przechylając pompę w kierunku silnika, przyspieszamy wtrysk. Jeżeli po uruchomieniu silnik nie pracuje właściwie, przechylamy pompę o kolejne 5st. Jeżeli po kolejnym przechyleniu pompy praca silnika zdecydowanie się pogorszy, należy wrócić do poprzedniego ustawienia. Granicą wyprzedzania wtrysku jest nieregularna praca na biegu jałowym i pojawienie się spalania stukowego podczas przyspieszania. Mając zaznaczone ustawienie początkowe pompy, możemy zawsze do niego wrócić. Granicą opóźniania wtrysku jest spadek mocy i dymienie silnika.O przyrządzie to nie tylko słyszałem ale nawet widziałem bo stoi u mnie w garażu :buttrock: . Napisałem w PROSTY SPOSÓB STWIERDZIĆ. Troszkę uważniej proponuję czytać. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Kluczową sprawa w silniku wysokoprężnym jest ciśnienie sprężania więc od jego pomiaru zacząłbym a objawem jest właśnie problem z uruchomieniem silnika szczególnie przy spadku temperatury. a jakie cisnienie powinno być i gdzie sie z tym udać zeby to sprawdzili, albo zeby cos poradzili.Czy kazdy zakład ma cos takiego do pomiaru cisnienia, czy to rzadkosć i trzeba do VW jechać???dzieki sorki za oftopic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 (edytowane) a jakie cisnienie powinno być i gdzie sie z tym udać zeby to sprawdzili, albo zeby cos poradzili.Czy kazdy zakład ma cos takiego do pomiaru cisnienia, czy to rzadkosć i trzeba do VW jechać???dzieki sorki za oftopicJakie ciśnienie? To zależy o jaki silnik pytasz domyślam się że chodzi o któryś z VW :) trzeba to po prostu sprawdzić w danych serwisowych. Każdy szanujący się warsztat powinien mieć manometr. Pomiaru ciśnienia w dieslu należy dokonać na zimnym silniku ;) (do 30stC) Pozdro!Ps. Sorki już wiem chodzi o te polo a więc nominalnie 3,4Mpa natomiast 2,6 to minimum z tym że różnica pomiędzy cylindrami nie powinna być większa niż 0,2Mpa Pozdrawiam! :crossy: Edytowane 5 Stycznia 2007 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 a jakie cisnienie powinno być i gdzie sie z tym udać zeby to sprawdzili, albo zeby cos poradzili.Czy kazdy zakład ma cos takiego do pomiaru cisnienia, czy to rzadkosć i trzeba do VW jechać???dzieki sorki za oftopic Zacznij od świec żarowych (czy w ogóle grzeją, czy wszystkie są sprawne) oraz od kąta wtrysku (najlepiej sprawdzonego lampą ), jeśli wszystko będzie ok to dopiero jedź na pomiar kompresji. A akumulator ile ma latek? Może rozrusznik też trochę nie domaga, za wolno kręci podczas rozruchu i stąd problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 (edytowane) Zacznij od świec żarowych (czy w ogóle grzeją, czy wszystkie są sprawne) oraz od kąta wtrysku (najlepiej sprawdzonego lampą ), jeśli wszystko będzie ok to dopiero jedź na pomiar kompresji. A akumulator ile ma latek? Może rozrusznik też trochę nie domaga, za wolno kręci podczas rozruchu i stąd problem.Świece kolega napisał że wymienił (chyba niepotrzebnie)być może wystarczyło je sprawdzić :smile: A pomiar kompresji może nam dużo powiedzieć o stanie zużycia silnika (auto ma 11 lat a z przebiegiem to wiadomo jak u nas jest) . Pozdro! Edytowane 5 Stycznia 2007 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.