Skocz do zawartości

Kupno motocykla w Angli


Waldi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkalem sie z opiniam, ze ciezko jest sprowadzic motocykl z Angli i go zarejestrowac w Polsce. Podobno jest sporo haczykow. Nie orientuje sie jak jest w rzeczywistosci, dlatego zwracam sie z prosba do Was.

 

1. Kupuje motocykl w Angli ( mam zamiar na nim wrocic do Polski i go ubezpieczyc )

2. Wyrejestrowanie

3. Wykupienie tymczasowego ubezpieczenia ( jesli takowe istnieje )

4. Wracam do Polski gdzie przedstawiam dokumenty, robie oplaty i rejestruje moto.

 

Czy caly proces odbywa sie tak jak zawarlem to w tych 4 pkt ? a moze czekaja po drodze jakies niespodzianki ?

 

Prosbe kieruje do osob ktore maja w tym doswiadczenie a nie do ludzi ktorzy " uslyszeli i przekazuja dalej "

 

Pozdrawiam

 

Waldi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaja Cie, oj czekaja. :clap:

Jesli jedziesz tylko po to aby motor kupic, to bedziesz mial problem z dokumentami.

Jak chcesz wiecej szczegułów to pisz na PW albo tu to moze jeszcze ktos skorzysta.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim angielskie sprzety posiadaja taki dokument V5. Bardzo wazny bo to cos w rodzaju dowodu rejestracyjnego. Jest to podwójna kartka A4, w sumie 4 strony.

Na tym dokumencie sa rozne rubryczki do wypelniania w zaleznosci co sie z motocyklem dzieje i w przypadku sprzedazy motocykla za granice UK, sprzedawca musi wyslac do angielskiego Wydzialu Komunikacji ( DVLA ) jeden z odcinkow.

Nazywa sie on" wywoz motocykla na export". Po wyslaniu trzeba czekac na dokument z DVLA ze motocykl jest juz wyrejestrowany z ewidencji angielskiej i mozna go zarejestrowac w innym panstwie. Jak koles to dostanie, to powinien Ci to dac razem z motocyklem i wtedy go zabierasz do Polski

I to niestety trwa okolo 3-4 tygodni a Polacy kupujacy sprzety w Anglii bardzo czesto zabieraja ze soba do kraju V5 a tego nie wolno wywozic za granice.

W Twoim przypadku proponuje jak juz bedziesz w UK i mial jeden odcinek V5 od poprzedniego wlasciciela, czekac na V5 na Twoje dane ( 3-4 tygodnie ).

Potem TY wysylasz do DVLA jeden odcinek V5 ze motor idzie ne export i czekasz kolejne 3-4 tygodnie na zwrot z DVLA info ze motor jest juz wyrejstrowany.

Dluga droga ale JEDYNA legalna :lalag:

 

Mozesz jeszcze sie z kims dogadac co mieszka w Anglii i to wszystko pozalatwia za Ciebie a Tobie przesle papierek do Polski ze motor juz nie figuruje w ewidencji UK.

Nie wiem czy nie łatwiej jest kupic moto od tych co sciagaja z USA, bo jeszcze moto z Anglii ma zmieniona geometrie swiatla i to tez musisz w Polsce zmieniac.

No i jeszcze kierownica po prawej stronie i biegi :bigrazz: :buttrock:

Hamulec masz z lewej strony, sprzeglo po prawej ................ ech same problemy :cool: ;)

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest mozliwosc wykupienia ubezpieczenia tymczasowego i wrocic motocyklem do Polski ?

 

Mam na mysli wyrejestrowanie motocykla oplacenie ubezpieczenia na 2tyg i powrot do Polski, w Polsce go zarejestrowac oplacic ubezpieczenie na rok i smigac w Angli. Jak to by wygladalo ? Przejdzie to ?

Edytowane przez Waldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie.

 

Kolega majkelpl coś namieszał.

Otóż,przede wszystkim większość sprzętów ma dowód rejestracyjny typu V5C który zastąpił stary druk V5.

Zgadza się fakt, iż ma on różne rubryki które się wypełnia na różne okoliczności.

I tak gdy kupisz moto i chcesz zabrać do PL wypełnasz razem z właścicielem pole nr 11 czyli NOTYFICATION of PERMANENT EXPORT,wpisując datę exportu i podpis właściciela.Część tą oddzieracie i ma ona wrócić do Brytyjskiego wydziału komunikacji,odsyła ją poprzedni właściciel.

Pozostała część dowodu rejestracyjnego czyli części od 1 do 8 włącznie wypełniacie Twoimi danymi personalnymi,podpisy itd I ZABIERASZ DO POLSKI.

Na NIC nie czekasz!

Musisz mieć ważny przeglad jak chcesz wracać do kraju na kołach i oczywiście ubezpieczenie.

 

Using a Registration Certificate (V5C) to

take a vehicle out of the country

More than 12 months – this is regarded as

permanent export

Before you go you must complete Section 11 (V5C/4) of the

Registration Certificate (V5C) by entering the date on which

you intend to export the vehicle and signing and dating this

Section. Notes are printed on the reverse of Section 11 and

instructions are printed in the Guidance Notes (INS160) to

help you. This Section must then be detached from the rest

of the Certificate and returned to DVLA, Swansea SA99 1BA.

You may discard Sections 9 and 10.

Sections 1 to 8 must be kept and taken with you when you

take the vehicle out of the country. The registration authority in

your destination will require these sections for re-registration

purposes.

 

Nie wiem skąd majkelpl wymyślił że nie wolno tego zrobić?????

 

Części 9 i 10 wyrzucacie do kosza bo was (ani Ciebie ani poprzedniego właściciela) nie dotyczą!

 

Na podparcie parę linków:

 

http://www.dvla.gov.uk/media/pdf/leaflets/v526.pdf - ulotka jak postępować w przypadku exportu motonga czy samochodu bo zasady takie same.

 

http://www.dvla.gov.uk/media/pdf/leaflets/...0%20_251006.pdf - tu,znowu w pdf-ie Przewodnik który jest dołączony do każdego dowodu rejestracyjnego,ot,żeby każdy właściciel wiedział co i jak wypełniać oraz kogo informować gdy chce sprzedać w kraju,wyeksportować,zezłomować itd swój pojazd.

Na stronie 14 szczegóły dotyczące EXPOTRU.

 

Tu jest łopatologicznie wyjaśnione (wkleiłem z rubryki z cyklu pytania i odpowiedzi):

 

5b. Q. I am selling/transferring my vehicle privately to someone who does

not have a GB address. What does the new keeper need to do?

A. The new keeper will need to complete Section 11 with the date they

intend to export the vehicle and to sign and date the declaration. The

new keeper should take the remainder of the V5C with them to aid

re-registration in their home country.

 

Znowu potwierdzenie że potrzebujesz ten dowód rej w Pl do rejestracji! I można go zabrać!

 

Problemy rodaków pojawiają się gdy skuszeni ceną kupują sprzęty po dzwonie,szlifie itp od firm które to z kolei odkupiły pojazdy od ubezpieczalni.Takie pojazdy w zależności od stopnia uszkodzenia dostają kategorię A,B,C,D. W przypadku poważnych uszkodzeń zabierają dowód rejestracyjny.

Jak kupisz taki sprzęt to musisz naprawić,jechać na przegląd w jednej z wyznaczonych stacji diagnostycznych,po czym znowu aplikować do wydzialu komunikacji o V5C-dowód rej itd. To są schody dla kogoś przyjezdnego.

 

Jak masz pytania to na maila proszę [email protected]

 

 

Co do przeróbek to tylko wymiana reflektora.Acha,z Ameryki też wymagają wymiany po nie ''zakrzywiają'' światła.Tam jest poziomo.

Prędkościomierz musi być w km/h ale większość sprzętów ma i mph i km/h więc bajka.Cyfrowe można przeprogramować.

Licznik przebiegu może być w milach.Zawsze powiesz że mały masz przebieg ;-)

 

Czasami trafia się odporna osoba w polskim wydziale komunikacji.Można dopisać typową umowę kupna - sprzedaży.Generalnie wszystkie dane są w częściach 1-8 dowodu rejestracyjnego który masz w garści.

 

Skarbnica wiedzy to http://www.dvla.gov.uk/

Strona Brytyjskiego Wydziału Komunikacji.Fakt że po ang ale możesz zawsze poprosić kogoś o pomoc-to nie chiński-i masz info z pierwszej ręki.

 

Dodam że parę autek jeździ z powodzeniem-export się udał i są już zarejestrowane w polandii (maczałem w tym palce 8-) )

 

Bułka z masłem.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitek, wydaje mi sie ze majkelpl ma jednak troche racji. Zajrzalem do linkow ktore zamiesciles i jesli dobrze rozumiem to wszystko zalezy od tego jaki rodzaj dowodu rejestracyjnego ma sprzedajacy (bo chyba sa 2 rodzaje): stary V5 czy nowy V5C. Jesli nowy to jest tak jak piszesz, czyli odrywasz czesc 11 i wysylasz (tzn. sprzedajacy wysyla) do brytyjskiego wydzialu komunikacji (DVLA), a reszte zabierasz i wracasz do Polski. Natomiast jesli sprzedajacy ma ten stary typ, czyli V5, to trzeba wypelnic czesc C i wyslac ja do DVLA. W zamian DVLA odsyla certyfikat wyrejestrowania V561, i na to trzeba poczekac. Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzi zeby pojsc do najblizszego oddzialu DVLa osobiscie, i wtedy otrzymuje sie V561 od reki. To tyle ode mnie. Jesli napisalem cos nie tak to prosze poprawcie mnie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lime82, zaznaczyłem na wstępie swojej wypowiedzi że większość sprzętów posiada V5C i opisałem procedury jakie dotyczą exportu z takim dokumentem.Znajomy non stop wywozi do polski samochody,wiele starszych i NIGDY nie spotkaliśmy się ze starym drukiem dowodu.Wiele motocykli oglądałem zanim kupiłem swoją Dywersję,teraz szukam dla siebie Varadero i zawsze jest V5C.Te dokumenty wymieniali daaaawno temu.

W związku z tym majkelpl niepotrzebnie stresuje ludzi bo wątpliwe by ktoś trafił na V5.

Uważam że export z GB jest łatwy i przyjemny a wymiana reflektora to żaden problem.

Pozdro w Nowym Roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

dodam tylko z Polandia jest tak zacofana ze juz przynajmniej 6 (te które przywiozłem) moto jezdzi po niej z angielską lampą i bez wysyłania zadnych dokumentów do UK.

Jedyny motyw to nie wpieprzyc sie w kat A lub B - przez przypadek, no bo oficjalnie zwykły szarak nawet nie mazne takiego moto kupic.

Oczywiscie wszystkie rozowe czesci z dowodu posiadam tak w razie W,ale jakoś mi sie nie chce tego wysyłać.Jak cos przyjdzie do mnie ,albo do kumpli to wtedy to odkrece,albo dla switego spokoju wysle wszystko w tym roku.

 

pzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lime82, zaznaczyłem na wstępie swojej wypowiedzi że większość sprzętów posiada V5C

Co nie zmienia faktu ze jesliby ktos trafil na druk V5 to procedura bedzie taka jak to opisal majkelpl

i opisałem procedury jakie dotyczą exportu z takim dokumentem.

No wlasnie nie sprecyzowales tego :notworthy:, dlatego postanowilem to zrobic za Ciebie, co by inni skorzystali.

 

Ale nie ma sie co klocic :icon_biggrin:. Ja wam, chlopaki, moge tylko podziekowac za ten temat, szczegolnie tobie Waldi, za odwage :cool:. Dzieki waszym postom zaczalem od nowa zastanawiac sie nad sprowadzeniem sobie moto z Anglii. Do tej pory myslalem ze to bedzie za skomplikowane, ale teraz... Kto wie ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam, chlopaki, moge tylko podziekowac za ten temat, szczegolnie tobie Waldi, za odwage :P. Dzieki waszym postom zaczalem od nowa zastanawiac sie nad sprowadzeniem sobie moto z Anglii. Do tej pory myslalem ze to bedzie za skomplikowane, ale teraz... Kto wie :)

 

"świat nalezy do odwaznych" :bigrazz:

 

Chcialem wiedziec co mnie czeka gdybym postanowil sprowadzic moto z Angli. Szukalem w archiwum tematow podobynch ale nie znalazlem, dlatego nie szczypalem sie i odrazu zalozylem temat w ktorym otrzymalem bezcenne wskazowki. Nie obchodzi mnie, ze ktos bedzie pisac " oczyszczalnia, było itd "

Widac, ze nie tylko ja chcialem wiedziec co do importu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lime82, zaznaczyłem na wstępie swojej wypowiedzi że większość sprzętów posiada V5C i opisałem procedury jakie dotyczą exportu z takim dokumentem.Znajomy non stop wywozi do polski samochody,wiele starszych i NIGDY nie spotkaliśmy się ze starym drukiem dowodu.Wiele motocykli oglądałem zanim kupiłem swoją Dywersję,teraz szukam dla siebie Varadero i zawsze jest V5C.Te dokumenty wymieniali daaaawno temu.

W związku z tym majkelpl niepotrzebnie stresuje ludzi bo wątpliwe by ktoś trafił na V5.

Uważam że export z GB jest łatwy i przyjemny a wymiana reflektora to żaden problem.

Pozdro w Nowym Roku

 

 

Sorry bardzo.

Oczywiscie myslalem o V5C bo tez tylko taki mam.

Siedze w UK tylko dwa lata i dla mnie to samo V5 i V5C. Tu sie operuje nazwa V5.

I z tego co wiem, ja jako nowy wlascieciel wypelniam pole Nr 10 NEW KEEPER SUPPLEMENT.

A sprzedajacy wypelnia pole Nr. 6 NEW KEEPER NAME AND ADDRESS z Twoimi danymi.

Tobie zostawia wycinek 10 a reszte ON odsyla do DVLA a TY czekasz na nowy domument V5C. To jest konieczne bo V5C MUSI byc na Ciebie.

I teraz kiedy go dostaniesz juz NA SIEBIE V5C wypelniasz pole Nr 11 o exporcie. Podpisujesz sie TY i odsylasz ten odcinek do DVLA.

Z reszta V5C ale NA CIEBIE mozesz jechac do Polski bo to jest dowod rejestracyjny pojazdu

Takia jest moja wiedza. :buttrock:

Pozdrawiam i powodzenia ze sprzetaem :P

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''I z tego co wiem, ja jako nowy wlascieciel wypelniam pole Nr 10 NEW KEEPER SUPPLEMENT.

A sprzedajacy wypelnia pole Nr. 6 NEW KEEPER NAME AND ADDRESS z Twoimi danymi.

Tobie zostawia wycinek 10 a reszte ON odsyla do DVLA a TY czekasz na nowy domument V5C. To jest konieczne bo V5C MUSI byc na Ciebie''

 

V5C nie musi być na Ciebie jeżeli zabierasz sprzęta na export. Poprzedni właściciel odsyła nr11.

Jeżeli kupujesz w komisie to masz rachunek potwierdzający że kupiłeś moto,jak kupujesz od osoby prywatnej to spisujesz umowe kupna-sprzedaży i jazda.

Razem ze znajomym regularnie wysyłamy do pl vany,busy i inne wynalazki.Źródło to pewien komis.Gość nam daje rachunki,zabiera 11-stkę, auta na tira i ognia.Kontrole były i w Dover i w niemcowni i no problem.

Wszystkie pojazdy zarejestrowano w Polsce również bez problemów.

Może gdyby exportować poza granice unii byłoby inaczej.

Pozdro

Edytowane przez Pitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...