Waldi Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Spotkalem sie z opiniam, ze ciezko jest sprowadzic motocykl z Angli i go zarejestrowac w Polsce. Podobno jest sporo haczykow. Nie orientuje sie jak jest w rzeczywistosci, dlatego zwracam sie z prosba do Was. 1. Kupuje motocykl w Angli ( mam zamiar na nim wrocic do Polski i go ubezpieczyc )2. Wyrejestrowanie3. Wykupienie tymczasowego ubezpieczenia ( jesli takowe istnieje )4. Wracam do Polski gdzie przedstawiam dokumenty, robie oplaty i rejestruje moto. Czy caly proces odbywa sie tak jak zawarlem to w tych 4 pkt ? a moze czekaja po drodze jakies niespodzianki ? Prosbe kieruje do osob ktore maja w tym doswiadczenie a nie do ludzi ktorzy " uslyszeli i przekazuja dalej " Pozdrawiam Waldi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Czekaja Cie, oj czekaja. :clap: Jesli jedziesz tylko po to aby motor kupic, to bedziesz mial problem z dokumentami.Jak chcesz wiecej szczegułów to pisz na PW albo tu to moze jeszcze ktos skorzysta. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi Opublikowano 28 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 W takim razie co to sa za niespodzianki ? jakiego typu ?Jakich dokumentow bedzie brakowac ? Napisz cos wiecej :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 (edytowane) Przede wszystkim angielskie sprzety posiadaja taki dokument V5. Bardzo wazny bo to cos w rodzaju dowodu rejestracyjnego. Jest to podwójna kartka A4, w sumie 4 strony.Na tym dokumencie sa rozne rubryczki do wypelniania w zaleznosci co sie z motocyklem dzieje i w przypadku sprzedazy motocykla za granice UK, sprzedawca musi wyslac do angielskiego Wydzialu Komunikacji ( DVLA ) jeden z odcinkow.Nazywa sie on" wywoz motocykla na export". Po wyslaniu trzeba czekac na dokument z DVLA ze motocykl jest juz wyrejestrowany z ewidencji angielskiej i mozna go zarejestrowac w innym panstwie. Jak koles to dostanie, to powinien Ci to dac razem z motocyklem i wtedy go zabierasz do PolskiI to niestety trwa okolo 3-4 tygodni a Polacy kupujacy sprzety w Anglii bardzo czesto zabieraja ze soba do kraju V5 a tego nie wolno wywozic za granice.W Twoim przypadku proponuje jak juz bedziesz w UK i mial jeden odcinek V5 od poprzedniego wlasciciela, czekac na V5 na Twoje dane ( 3-4 tygodnie ).Potem TY wysylasz do DVLA jeden odcinek V5 ze motor idzie ne export i czekasz kolejne 3-4 tygodnie na zwrot z DVLA info ze motor jest juz wyrejstrowany.Dluga droga ale JEDYNA legalna :lalag: Mozesz jeszcze sie z kims dogadac co mieszka w Anglii i to wszystko pozalatwia za Ciebie a Tobie przesle papierek do Polski ze motor juz nie figuruje w ewidencji UK.Nie wiem czy nie łatwiej jest kupic moto od tych co sciagaja z USA, bo jeszcze moto z Anglii ma zmieniona geometrie swiatla i to tez musisz w Polsce zmieniac.No i jeszcze kierownica po prawej stronie i biegi :bigrazz: :buttrock: Hamulec masz z lewej strony, sprzeglo po prawej ................ ech same problemy :cool: ;) Edytowane 28 Grudnia 2006 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 (edytowane) A jest mozliwosc wykupienia ubezpieczenia tymczasowego i wrocic motocyklem do Polski ? Mam na mysli wyrejestrowanie motocykla oplacenie ubezpieczenia na 2tyg i powrot do Polski, w Polsce go zarejestrowac oplacic ubezpieczenie na rok i smigac w Angli. Jak to by wygladalo ? Przejdzie to ? Edytowane 29 Grudnia 2006 przez Waldi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitek Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Witam po przerwie. Kolega majkelpl coś namieszał.Otóż,przede wszystkim większość sprzętów ma dowód rejestracyjny typu V5C który zastąpił stary druk V5.Zgadza się fakt, iż ma on różne rubryki które się wypełnia na różne okoliczności.I tak gdy kupisz moto i chcesz zabrać do PL wypełnasz razem z właścicielem pole nr 11 czyli NOTYFICATION of PERMANENT EXPORT,wpisując datę exportu i podpis właściciela.Część tą oddzieracie i ma ona wrócić do Brytyjskiego wydziału komunikacji,odsyła ją poprzedni właściciel.Pozostała część dowodu rejestracyjnego czyli części od 1 do 8 włącznie wypełniacie Twoimi danymi personalnymi,podpisy itd I ZABIERASZ DO POLSKI.Na NIC nie czekasz! Musisz mieć ważny przeglad jak chcesz wracać do kraju na kołach i oczywiście ubezpieczenie. Using a Registration Certificate (V5C) totake a vehicle out of the countryMore than 12 months – this is regarded aspermanent exportBefore you go you must complete Section 11 (V5C/4) of theRegistration Certificate (V5C) by entering the date on whichyou intend to export the vehicle and signing and dating thisSection. Notes are printed on the reverse of Section 11 andinstructions are printed in the Guidance Notes (INS160) tohelp you. This Section must then be detached from the restof the Certificate and returned to DVLA, Swansea SA99 1BA.You may discard Sections 9 and 10.Sections 1 to 8 must be kept and taken with you when youtake the vehicle out of the country. The registration authority inyour destination will require these sections for re-registrationpurposes. Nie wiem skąd majkelpl wymyślił że nie wolno tego zrobić????? Części 9 i 10 wyrzucacie do kosza bo was (ani Ciebie ani poprzedniego właściciela) nie dotyczą! Na podparcie parę linków: http://www.dvla.gov.uk/media/pdf/leaflets/v526.pdf - ulotka jak postępować w przypadku exportu motonga czy samochodu bo zasady takie same. http://www.dvla.gov.uk/media/pdf/leaflets/...0%20_251006.pdf - tu,znowu w pdf-ie Przewodnik który jest dołączony do każdego dowodu rejestracyjnego,ot,żeby każdy właściciel wiedział co i jak wypełniać oraz kogo informować gdy chce sprzedać w kraju,wyeksportować,zezłomować itd swój pojazd.Na stronie 14 szczegóły dotyczące EXPOTRU. Tu jest łopatologicznie wyjaśnione (wkleiłem z rubryki z cyklu pytania i odpowiedzi): 5b. Q. I am selling/transferring my vehicle privately to someone who doesnot have a GB address. What does the new keeper need to do?A. The new keeper will need to complete Section 11 with the date theyintend to export the vehicle and to sign and date the declaration. Thenew keeper should take the remainder of the V5C with them to aidre-registration in their home country. Znowu potwierdzenie że potrzebujesz ten dowód rej w Pl do rejestracji! I można go zabrać! Problemy rodaków pojawiają się gdy skuszeni ceną kupują sprzęty po dzwonie,szlifie itp od firm które to z kolei odkupiły pojazdy od ubezpieczalni.Takie pojazdy w zależności od stopnia uszkodzenia dostają kategorię A,B,C,D. W przypadku poważnych uszkodzeń zabierają dowód rejestracyjny.Jak kupisz taki sprzęt to musisz naprawić,jechać na przegląd w jednej z wyznaczonych stacji diagnostycznych,po czym znowu aplikować do wydzialu komunikacji o V5C-dowód rej itd. To są schody dla kogoś przyjezdnego. Jak masz pytania to na maila proszę [email protected] Co do przeróbek to tylko wymiana reflektora.Acha,z Ameryki też wymagają wymiany po nie ''zakrzywiają'' światła.Tam jest poziomo.Prędkościomierz musi być w km/h ale większość sprzętów ma i mph i km/h więc bajka.Cyfrowe można przeprogramować.Licznik przebiegu może być w milach.Zawsze powiesz że mały masz przebieg ;-) Czasami trafia się odporna osoba w polskim wydziale komunikacji.Można dopisać typową umowę kupna - sprzedaży.Generalnie wszystkie dane są w częściach 1-8 dowodu rejestracyjnego który masz w garści. Skarbnica wiedzy to http://www.dvla.gov.uk/Strona Brytyjskiego Wydziału Komunikacji.Fakt że po ang ale możesz zawsze poprosić kogoś o pomoc-to nie chiński-i masz info z pierwszej ręki. Dodam że parę autek jeździ z powodzeniem-export się udał i są już zarejestrowane w polandii (maczałem w tym palce 8-) ) Bułka z masłem. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi Opublikowano 30 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Dzikuje Wam za dokladne wytlumaczenie. W razie pytan bede pisac. Pozdrawiam Waldi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 Pitek, wydaje mi sie ze majkelpl ma jednak troche racji. Zajrzalem do linkow ktore zamiesciles i jesli dobrze rozumiem to wszystko zalezy od tego jaki rodzaj dowodu rejestracyjnego ma sprzedajacy (bo chyba sa 2 rodzaje): stary V5 czy nowy V5C. Jesli nowy to jest tak jak piszesz, czyli odrywasz czesc 11 i wysylasz (tzn. sprzedajacy wysyla) do brytyjskiego wydzialu komunikacji (DVLA), a reszte zabierasz i wracasz do Polski. Natomiast jesli sprzedajacy ma ten stary typ, czyli V5, to trzeba wypelnic czesc C i wyslac ja do DVLA. W zamian DVLA odsyla certyfikat wyrejestrowania V561, i na to trzeba poczekac. Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzi zeby pojsc do najblizszego oddzialu DVLa osobiscie, i wtedy otrzymuje sie V561 od reki. To tyle ode mnie. Jesli napisalem cos nie tak to prosze poprawcie mnie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitek Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Lime82, zaznaczyłem na wstępie swojej wypowiedzi że większość sprzętów posiada V5C i opisałem procedury jakie dotyczą exportu z takim dokumentem.Znajomy non stop wywozi do polski samochody,wiele starszych i NIGDY nie spotkaliśmy się ze starym drukiem dowodu.Wiele motocykli oglądałem zanim kupiłem swoją Dywersję,teraz szukam dla siebie Varadero i zawsze jest V5C.Te dokumenty wymieniali daaaawno temu.W związku z tym majkelpl niepotrzebnie stresuje ludzi bo wątpliwe by ktoś trafił na V5.Uważam że export z GB jest łatwy i przyjemny a wymiana reflektora to żaden problem.Pozdro w Nowym Roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 hej dodam tylko z Polandia jest tak zacofana ze juz przynajmniej 6 (te które przywiozłem) moto jezdzi po niej z angielską lampą i bez wysyłania zadnych dokumentów do UK. Jedyny motyw to nie wpieprzyc sie w kat A lub B - przez przypadek, no bo oficjalnie zwykły szarak nawet nie mazne takiego moto kupic. Oczywiscie wszystkie rozowe czesci z dowodu posiadam tak w razie W,ale jakoś mi sie nie chce tego wysyłać.Jak cos przyjdzie do mnie ,albo do kumpli to wtedy to odkrece,albo dla switego spokoju wysle wszystko w tym roku. pzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Lime82, zaznaczyłem na wstępie swojej wypowiedzi że większość sprzętów posiada V5CCo nie zmienia faktu ze jesliby ktos trafil na druk V5 to procedura bedzie taka jak to opisal majkelpli opisałem procedury jakie dotyczą exportu z takim dokumentem.No wlasnie nie sprecyzowales tego :notworthy:, dlatego postanowilem to zrobic za Ciebie, co by inni skorzystali. Ale nie ma sie co klocic :icon_biggrin:. Ja wam, chlopaki, moge tylko podziekowac za ten temat, szczegolnie tobie Waldi, za odwage :cool:. Dzieki waszym postom zaczalem od nowa zastanawiac sie nad sprowadzeniem sobie moto z Anglii. Do tej pory myslalem ze to bedzie za skomplikowane, ale teraz... Kto wie ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Ja wam, chlopaki, moge tylko podziekowac za ten temat, szczegolnie tobie Waldi, za odwage :P. Dzieki waszym postom zaczalem od nowa zastanawiac sie nad sprowadzeniem sobie moto z Anglii. Do tej pory myslalem ze to bedzie za skomplikowane, ale teraz... Kto wie :) "świat nalezy do odwaznych" :bigrazz: Chcialem wiedziec co mnie czeka gdybym postanowil sprowadzic moto z Angli. Szukalem w archiwum tematow podobynch ale nie znalazlem, dlatego nie szczypalem sie i odrazu zalozylem temat w ktorym otrzymalem bezcenne wskazowki. Nie obchodzi mnie, ze ktos bedzie pisac " oczyszczalnia, było itd "Widac, ze nie tylko ja chcialem wiedziec co do importu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Uważam że export z GB jest łatwy i przyjemny a wymiana reflektora to żaden problem. No z lampami to chyba zależy od modelu motocykla :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Lime82, zaznaczyłem na wstępie swojej wypowiedzi że większość sprzętów posiada V5C i opisałem procedury jakie dotyczą exportu z takim dokumentem.Znajomy non stop wywozi do polski samochody,wiele starszych i NIGDY nie spotkaliśmy się ze starym drukiem dowodu.Wiele motocykli oglądałem zanim kupiłem swoją Dywersję,teraz szukam dla siebie Varadero i zawsze jest V5C.Te dokumenty wymieniali daaaawno temu.W związku z tym majkelpl niepotrzebnie stresuje ludzi bo wątpliwe by ktoś trafił na V5.Uważam że export z GB jest łatwy i przyjemny a wymiana reflektora to żaden problem.Pozdro w Nowym Roku Sorry bardzo. Oczywiscie myslalem o V5C bo tez tylko taki mam.Siedze w UK tylko dwa lata i dla mnie to samo V5 i V5C. Tu sie operuje nazwa V5.I z tego co wiem, ja jako nowy wlascieciel wypelniam pole Nr 10 NEW KEEPER SUPPLEMENT.A sprzedajacy wypelnia pole Nr. 6 NEW KEEPER NAME AND ADDRESS z Twoimi danymi.Tobie zostawia wycinek 10 a reszte ON odsyla do DVLA a TY czekasz na nowy domument V5C. To jest konieczne bo V5C MUSI byc na Ciebie.I teraz kiedy go dostaniesz juz NA SIEBIE V5C wypelniasz pole Nr 11 o exporcie. Podpisujesz sie TY i odsylasz ten odcinek do DVLA.Z reszta V5C ale NA CIEBIE mozesz jechac do Polski bo to jest dowod rejestracyjny pojazduTakia jest moja wiedza. :buttrock: Pozdrawiam i powodzenia ze sprzetaem :P Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitek Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 (edytowane) ''I z tego co wiem, ja jako nowy wlascieciel wypelniam pole Nr 10 NEW KEEPER SUPPLEMENT.A sprzedajacy wypelnia pole Nr. 6 NEW KEEPER NAME AND ADDRESS z Twoimi danymi.Tobie zostawia wycinek 10 a reszte ON odsyla do DVLA a TY czekasz na nowy domument V5C. To jest konieczne bo V5C MUSI byc na Ciebie'' V5C nie musi być na Ciebie jeżeli zabierasz sprzęta na export. Poprzedni właściciel odsyła nr11.Jeżeli kupujesz w komisie to masz rachunek potwierdzający że kupiłeś moto,jak kupujesz od osoby prywatnej to spisujesz umowe kupna-sprzedaży i jazda.Razem ze znajomym regularnie wysyłamy do pl vany,busy i inne wynalazki.Źródło to pewien komis.Gość nam daje rachunki,zabiera 11-stkę, auta na tira i ognia.Kontrole były i w Dover i w niemcowni i no problem.Wszystkie pojazdy zarejestrowano w Polsce również bez problemów.Może gdyby exportować poza granice unii byłoby inaczej.Pozdro Edytowane 2 Stycznia 2007 przez Pitek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.