Prałat Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Dokładnie, pasta i jechane. Koniecznie weź się za podnóżki też, bo już szpecą. Na nich nie ma powłoki ochronnej, więc bedzie łatwiej, ale papiere też warto najperw wygładzić. Rdzę na kolanku spróbuj usunąć jakimś odrdzewiaczem w sprayu albo benzyną ekstrakcyjną, a potem Automaxem - to pasta lekko ścierna. Ideału nie będzie, ale znacznie poprawi się wygląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Ztego co widzę to temu wydechowi tko pomoże pożądne szlifowanko papierkie i najlepiej potem pochromowanie ostatecznie na jakiś czas kup spraj na temperaturę srebrny ale nie wytrzyma zbyt długo bo tam jest więcej niż 600 stopni chrom byłby najlepszy takie kolanko to koszt ok 100 pln.Ale narazie wyczyść dokładniepapierkiem i zobacz cz nie ma zbyt głębokich wżerów czego się obawiam a wtedy chrom odpada. Wyczyść i zrób fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kusztyk Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 OK troche to potrwa:) ale mam wyczyscic calkiem? Papierem sciernym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 CZyść tak samo jak pokrywy zacznij od grubego a skończ na drobnym a potem polerowanko pastą!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 CZyść tak samo jak pokrywy zacznij od grubego a skończ na drobnym a potem polerowanko pastą!!!!!Slaczek, a nie lepiej rozpocząć od mniej inwazyjnych środków? Zmyć odrdzewiaczem a potem pastą lekkościerną? Na papier zawsze można przejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Oglądnij dokładnie to kolanko tu odrdzeiwaczi polerowanie już nic nie pomoże za gruba warstwa korozji!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Fakt :icon_biggrin: nie masię co babrać. I tak lepiej dać do chromowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dargo Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Fakt :crossy: nie masię co babrać. I tak lepiej dać do chromowania.Ok. o ile nie ma wżerów a i myślę że lepiej oddać do piaskowania (lepszy skutek - fakt kosztuje ale nie dużo - ostanio piaskowałem błotnik do kaśki kosztowało mnie to całe 12 zł a rdzy było mnóstwo)Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Ok. o ile nie ma wżerów a i myślę że lepiej oddać do piaskowania (lepszy skutek - fakt kosztuje ale nie dużo - ostanio piaskowałem błotnik do kaśki kosztowało mnie to całe 12 zł a rdzy było mnóstwo)Pozdr Na takie kolanko piaskowanie się nie nadaje po piaskowaniu zostaje bardzo nierówna powierzchnia która idealnie nadaje sie do malowania to fakt ale do chromowania nigdy w życiu!!!! Do chromowania powierzchnia musi być jak LUSTRO !!!!!! Bo wychodzi na chromie każda ryska!!! Jak są wżery też się już nie opłaca chromować. Jest możliwoć naprawy wżerów przez miedźiowanie i szlifowanie (coś tak jak by szpachlowanie )miedź wypełnia otworki (podobnie jak szpachla) ale wypadku takiego motocykla gra nie warta świeczki napewno taniej będzie kupić kolanko używane w dobrym stanie a może nawet nowe dzisiaj już dorabiają wszystko i nie w tak strasznych pieniądzach ! Takie coś można stosować w bardzo starych sprzętach ze względu na wartość historyczną! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dargo Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Na takie kolanko piaskowanie się nie nadaje po piaskowaniu zostaje bardzo nierówna powierzchnia która idealnie nadaje sie do malowania to fakt ale do chromowania nigdy w życiu!!!! Do chromowania powierzchnia musi być jak LUSTRO !!!!!! Bo wychodzi na chromie każda ryska!!! Jak są wżery też się już nie opłaca chromować. Jest możliwoć naprawy wżerów przez miedźiowanie i szlifowanie (coś tak jak by szpachlowanie )miedź wypełnia otworki (podobnie jak szpachla) ale wypadku takiego motocykla gra nie warta świeczki napewno taniej będzie kupić kolanko używane w dobrym stanie a może nawet nowe dzisiaj już dorabiają wszystko i nie w tak strasznych pieniądzach ! Takie coś można stosować w bardzo starych sprzętach ze względu na wartość historyczną!Kolego zależy jakiego "piasku" użyjesz to tak jak z papierem ściernym jest drobny i jest gruby - jak użyjesz "korund" taki jak jest na papierze 2000 to gwarantuje Ci że powierzchnia bedzie jak szkło. Gdyby nawet nie było jak szkło to i tak jest lepiej jak po samym papierze, bo z wżerów rdzy nie usunie a papierem po piaskowaniu można zawsze później pomiziać :notworthy: - Sytuacja zaznaczam będzie opłacalna przy mikro wżerach. W innnym przypadku zgadzam się że lepiej zakupić kolanko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Kolego zależy jakiego "piasku" użyjesz to tak jak z papierem ściernym jest drobny i jest gruby - jak użyjesz "korund" taki jak jest na papierze 2000 to gwarantuje Ci że powierzchnia bedzie jak szkło. Gdyby nawet nie było jak szkło to i tak jest lepiej jak po samym papierze, bo z wżerów rdzy nie usunie a papierem po piaskowaniu można zawsze później pomiziać ;) - Sytuacja zaznaczam będzie opłacalna przy mikro wżerach. W innnym przypadku zgadzam się że lepiej zakupić kolanko. Ale gdzie piaskują takim drobnym piaskiem? jeszcze sie nie spotkałem? Szkiełkowanie tak powierzchnia jak satyn a do chromowania zawsze sie element trawi w kwasie wtedy nie ma na pewno ani grama korozji! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belgu Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Ale gdzie piaskują takim drobnym piaskiem? jeszcze sie nie spotkałem? Szkiełkowanie tak powierzchnia jak satyn a do chromowania zawsze sie element trawi w kwasie wtedy nie ma na pewno ani grama korozji! Czyli mam rozumiec, ze przed chromowaniem wydechu i np. felg najlepiej usuwac rdze szkielkowaniema nie piaskowaniem? Jakie sa tego ceny i czy to jest drozsze od piaskowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Czyli mam rozumiec, ze przed chromowaniem wydechu i np. felg najlepiej usuwac rdze szkielkowaniema nie piaskowaniem? Jakie sa tego ceny i czy to jest drozsze od piaskowania? Szkiełkowaniem najlepiej czyści się elementy aluminiowe dostają wtedy taki łatny matowy kolor. Stal też można szkiełkować ale po co? Jak chcesz chromować to jak napisałem najpierw wtrawianie w kwasie a potem polerowanie mechanicznie najpierw szlifierkami a potem polerką jeszcze raz trawienie(celem odtłuszczenia) i potem do kompieli galwanicznej gdzie naniesiona zostaie warstwa chromu lub niklu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dargo Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 (edytowane) Ale gdzie piaskują takim drobnym piaskiem? jeszcze sie nie spotkałem? Szkiełkowanie tak powierzchnia jak satyn a do chromowania zawsze sie element trawi w kwasie wtedy nie ma na pewno ani grama korozji!Wszędzie mogą piaskować o ile tylko posiadaja taki korund i odpowiednie dysze - (poza tym do piaskowania mogą być również użyte inne, dostatecznie rozdrobnione materiały: szkło, metal, suchy lód, granat (minerał), żużel a nawet Ci innych roślin, co pozwala na uzyskanie specyficznego wyglądu obrabianej powierzchni.) Jak sie widzi takie materiały to ma się wrażenie że z piaskowaniem, to nie ma wiele współnego a jednak :biggrin: Źródło: "http://pl.wikipedia.org/wiki/Piaskowanie_%28technologia%29" Niestety trudno w Polsce wskazać mi Zakład który dokonuje usługi tak kompleksowo w tym zakresie (w moim amatorskim warsztacie posiadam pistolet z róznymi dyszami do piaskowania i 6 grubości korundu i naprawdę rezultaty mam jak na amatorke całkiem niezłe - po wytrawieniu, wypolerowaniu i chromowaniu brak śladu jakichkolwiek rys... - dawno temu dorabiałem w czasie studiów w niemieckiej firmie /i tam właśnie wykorzystywano do wygładzania powierzchni stali zmielonych kawałków skorup orzechów kokosowych/ zajmującej się regeneracją zbiorników na wino - moim zadaniem było właśnie piaskowanie zbiorników wykonanych że stali szlachetnej a później pomiar grubości ścianek rzeczonych zbiorników (min 2,16 mm) jeżeli w którymkolwiek miejscu zbiornika było mniej, to zbiornik o poj. 14 tys. litrów szedł na złom.) a mówią że stal szlachetna nie koroduje - niestety koroduje tylko:- (widać to niestety tylko przez mikroskop....)tego nie widaća ponad to - na korozje wpływa czas użytkowania (nie mówimy tu oczywiście o 25 latach tylko o min 40 a nawet 60) i warunki w jakich stal jest użytkowana (czyli jakie czynniki na nia działaja i wpływ temp)i to by było na tyle - poza tym nie zamierzam doktoratu z tej dziedziny robić Edytowane 22 Grudnia 2006 przez Dargo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Wszędzie mogą piaskować o ile tylko posiadaja taki korund i odpowiednie dysze - (poza tym do piaskowania mogą być również użyte inne, dostatecznie rozdrobnione materiały: szkło, metal, suchy lód, granat (minerał), żużel a nawet Ci innych roślin, co pozwala na uzyskanie specyficznego wyglądu obrabianej powierzchni.) Jak sie widzi takie materiały to ma się wrażenie że z piaskowaniem, to nie ma wiele współnego a jednak :buttrock: Źródło: "http://pl.wikipedia.org/wiki/Piaskowanie_%28technologia%29" Niestety trudno w Polsce wskazać mi Zakład który dokonuje usługi tak kompleksowo w tym zakresie (w moim amatorskim warsztacie posiadam pistolet z róznymi dyszami do piaskowania i 6 grubości korundu i naprawdę rezultaty mam jak na amatorke całkiem niezłe - po wytrawieniu, wypolerowaniu i chromowaniu brak śladu jakichkolwiek rys... - dawno temu dorabiałem w czasie studiów w niemieckiej firmie /i tam właśnie wykorzystywano do wygładzania powierzchni stali zmielonych kawałków skorup orzechów kokosowych/ zajmującej się regeneracją zbiorników na wino - moim zadaniem było właśnie piaskowanie zbiorników wykonanych że stali szlachetnej a później pomiar grubości ścianek rzeczonych zbiorników (min 2,16 mm) jeżeli w którymkolwiek miejscu zbiornika było mniej, to zbiornik o poj. 14 tys. litrów szedł na złom.) a mówią że stal szlachetna nie koroduje - niestety koroduje tylko:- (widać to niestety tylko przez mikroskop....)tego nie widaća ponad to - na korozje wpływa czas użytkowania (nie mówimy tu oczywiście o 25 latach tylko o min 40 a nawet 60) i warunki w jakich stal jest użytkowana (czyli jakie czynniki na nia działaja i wpływ temp)i to by było na tyle - poza tym nie zamierzam doktoratu z tej dziedziny robić SPOKO!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.