Pablo67 Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 WitamNosze sie z zamiarem zakupu tzw. docelowego motocykla. Ma to być moto do bliższej i dalszej turystyki. W gre wchodzi VFR800 Rc46 lub klasyczny golas XJR1300. Który bardziej polecilibyście.XJRa bardziej podoma mi sie (jest taka cholernie klasyczna), jednak nie ma owiewki i boje sie, że troche trzeba walczyć z oporem powietrza. VFRka nie ma tej wady.Jak sprawuje sie XJRa z akcesoryjną owiewką? Poprawia ona znacznie komfort? (Może Zbycho coś by powiedział w temacie?? jezdził dość długo i daleko).Czy może nie zawracać sobie głowy i brać VFRke?Sprawa druga. Czy latał ktoś z Was tego typu sprzetami po Czarnogorze i Bośni (w przyszłym roku chciałbym sie tam wybrać). Zaraz pewnie odezwą sie zwolennicy Africa Twin i BMW GS i powiedza ze na tamte rejony to tylko takie sprzety. Trzeba sie zgodzić z nimi, tylko że Africa jak dla mnie jest za słaba a GS za drogi. Podobno Zbycho XJRa był w Turcji, może jest ktoś kto explorował te rejony VFRka???Czekam na opinie Czyżby to były tak "orientalne" sprzety, że nikt ich nie ujeżdza na forum???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Czuję się wezwany do tablicy ...VFRką nie jeździłem ale w Turcji był z nami nasz forumowy kolega Jacmis właśnie na VFRce, sorry ale nie pamiętam czy to była 800 czy 750. Tak więc długie trasy są otwarte także dla Hond :cool: Oprócz owiewki ułatwiającej życie przy większych szybkościach przewagą Hondy jest możliwość głębszego pochylenia w zakręcie, moja XJRa sypała iskrami z podnóżków tak gdzie VFRka przechodziła gładko i bez bólu.Akcesoryjna szybka w golasie daje niezbyt dużo, owszem mniej robali zostanie na kurtce, nie ma ciągłego nascisku na klatę ale zawsze to nawet nie półśrodek lecz ćwierćśrodek ... Szybka musi być nieduża bo inaczej boczny wiatr zacznie Cię wozić i rzucać na boki i będzi działać jak spadochron. Nawet przy max ustawieniu w pionie a takie najlepiej chroni, wiatr dostaje się z dołu i owiewa korpus jeźdźca. Noo ... chyba że zdecydujesz się na droższe rowiązanie, akcesoryjne owiewki Five Stars. Nie są tak dobre jak owiewki w VFRce ale duuużo lepiej się powinny sprawować niż zwykła szyba. Ich wadą jest fakt że są mocowane do półek czy czegoś tam i skręcają razem z kierownicą. Nie wiadomo więc jak będzie moto się zachowywało przy większych szybkościach, czy przód będzie stabilny.Była też okolicznościowa wersja XJRy z owiewką ale .. była to stara wersja 1200, dwa występuje ona w naturze równie rzadko jak ładna zakonnica :) .Między innymi dlatego zmieniłem moto z XJRy na Kawę ZRX1200s co lepiej być chronionym przed wiatrem i móc szybciej jeździć, inna sprawa że okazuje się że Kawa jeździć to jeździ szybciej ale owiewki działają tak średnio :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo67 Opublikowano 20 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Dzięki Zbycho za garść informacji. Powiedz mi jeszcze jak obie wyglądają pod względem komfortu zawieszenia. Bardziej chyba miękka jest XJRka. Lataliście po kiepskich dziurawych drogach? Polece do Czarnogóry przez Bośnie i Hercegowine a tam takich dróg nie brakuje. VFRa dawała sobie rade czy ją troche "roztrzepalo"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 . Lataliście po kiepskich dziurawych drogach? Eeee ... co Ty. Drogi były generalnie lepsze niż w PL.Obydwa motocykle są maszynami szosowymi, nie nadają się w teren ani na kiepskie drogi. Robi się wtedy szkoła przetrwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo67 Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Dzięki Zbycho za garść informacji. Powiedz mi jeszcze jak obie wyglądają pod względem komfortu zawieszenia. Bardziej chyba miękka jest XJRka. Lataliście po kiepskich dziurawych drogach? Polece do Czarnogóry przez Bośnie i Hercegowine a tam takich dróg nie brakuje. VFRa dawała sobie rade czy ją troche "roztrzepalo"? I jeszcze jedno - jak ma sie spalanie xjry do vfry? Słyszałem, że xjra żłopie nieźle wache (tak okolo 8 - 9l/100km) miasto i z 7 spokojna traska. Przy dłuższych traskach i dzisiejszych cenach paliwa ma to troche znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 (edytowane) VFRa ni grama mniej nie pali. Edytowane 21 Listopada 2006 przez Groszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 I jeszcze jedno - jak ma sie spalanie xjry do vfry? Słyszałem, że xjra żłopie nieźle wache (tak okolo 8 - 9l/100km) miasto i z 7 spokojna traska. Przy dłuższych traskach i dzisiejszych cenach paliwa ma to troche znaczenie Nie założę się ale Jacmisowa VFRka paliła tak około 5,5l/100 kiedy XJRa wciągała nosem 7L/100. Strasznie mnie wkurzało kiedy co tankowanie płaciłem 5€ więcej, razy dwa, trzy tankowania dziennie razy kilkanaście dni ... W życiu codziennym te spalanie nie przeszkadzało, ból był przy wyjazdach zagraniczych kiedy było się odciętym od przypływu gotówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 to ja chyba mam coś skopane, bo przy bardzo spokojnej nawet jeździe poniżej 7 raczej mi nie zchodzi. A 5,5 to ja nawet Thundercatem nie zawsze osiagałem, a to jest motocykl, który naprawdę mało pali. Moja VFRa pali 6,7 - 8 l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo67 Opublikowano 25 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 to ja chyba mam coś skopane, bo przy bardzo spokojnej nawet jeździe poniżej 7 raczej mi nie zchodzi. A 5,5 to ja nawet Thundercatem nie zawsze osiagałem, a to jest motocykl, który naprawdę mało pali. Moja VFRa pali 6,7 - 8 l/100km. Wiem, że RC46 czyli 800ka na wtrysku (98, 99r) pali więcej od RC36 II (750ka na gaźnikach). Nie wiem jaką masz wersje ale mówią, że RC46 może nawet 1l/100km palić więcej. Ale i tak powinno to być mniej od spalania XJRy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jac Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 WitamNosze sie z zamiarem zakupu tzw. docelowego motocykla. []Czy latał ktoś z Was tego typu sprzetami po Czarnogorze i Bośni [] Czekam na opinie Czolem,Moim zdaniem z VFRy beziesz bardziej zadowolony. Zreszta musze przyznac, ze nie jestem obiektywny bo sam intensywnie mysle o niej. Jesli chodzi o Cz., Bosnie czy Serbie, spoko dasz rade kazdym z tych sprzetow. Nawet na wysokich przeleczach generalnie jest w miare ok asfalt, najwyzej droga jest waska na tyle, ze dwa moto sie ledwo mijaja, a barierek jakos zabraklo :buttrock: pzdr, Jac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo67 Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Czolem,Moim zdaniem z VFRy beziesz bardziej zadowolony. Zreszta musze przyznac, ze nie jestem obiektywny bo sam intensywnie mysle o niej. Jesli chodzi o Cz., Bosnie czy Serbie, spoko dasz rade kazdym z tych sprzetow. Nawet na wysokich przeleczach generalnie jest w miare ok asfalt, najwyzej droga jest waska na tyle, ze dwa moto sie ledwo mijaja, a barierek jakos zabraklo :icon_question: pzdr, JacPod względem użytkowym podejrzewam że tak. Natomiast pod względem estetycznym XJRka bardziej mi leży - coś trzeba wybrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.