Bodom Child Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Witam Mam problem z Hondą Rebel Ca 125. Od jakiegoś czasu słychać głośne tarcie w silniku, chyba gdzieś w cylindrach. Najbardziej kiedy przyśpieszam przy małej prędkości na wysokim biegi, kiedy jade z pasarzerem i kiedy mocno podkręce gaz w czasie jazdy i poczym odpuszcze. Głos przypomina nieco wylatywanie powietrza pod wysokim ciśnieniem. Dlatego też na początku myślałem, że to kolektory są nie dokręcone, ale to nie to.... Kiedyś mi znajomy powiedział że to wałek rozrządu (oby nie !!!!!) :crossy: . Ma ktoś jakieś pomysły?? :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Jaki masz przebieg? Olej zawsze w normie? a klekocze na wolnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodom Child Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Przebieg ok. 26 000km, olej raczej w normie ale troche mi w czasie jazdy wycieka z pod cylindrów, a i nie klekocze na wolnych bo zawory na wszelki wypacek wyregulowałem na cacy... Dziś sprawdziłem olej..... Do mojego silnika potrzeba 1,4l...... A po wylaniu wszystkiego okazało się, że jest tam ledwie 0.5l :) ................... :) i prżejechałem tak jakieś 1000km :) Tutaj musze uznać wielki respekt i szacunek dla inżnierów Hondy, konstrułują silniki które jedżą bez oleju......to jest HONDA!!!! Jak myślie, mocno to mogło uszkodzić silnik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Tutaj musze uznać wielki respekt i szacunek dla inżnierów Hondy, konstrułują silniki które jedżą bez oleju......to jest HONDA!!!! Żaden silnik nie jest tak skonstruowany aby pracował bez oleju. Jeśli wylałeś tylko 0,5 oleju, to faktycznie mógł być niski poziom, ale nie spodziewaj się że odkręcając korek spustu oleju, uzyskasz ponownie 1,4 l. Niestety, olej pozostaje w zakamarkach, w filtrze itp. W serwisówkach często jest napisane ile trzeba wlać np. po demontażu silnika, po wymianie filtra, a kiedy TYLKO wymiana tego płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Witam Mam problem z Hondą Rebel Ca 125. Od jakiegoś czasu słychać głośne tarcie w silniku, chyba gdzieś w cylindrach. Najbardziej kiedy przyśpieszam przy małej prędkości na wysokim biegi, kiedy jade z pasarzerem i kiedy mocno podkręce gaz w czasie jazdy i poczym odpuszcze. Głos przypomina nieco wylatywanie powietrza pod wysokim ciśnieniem. Dlatego też na początku myślałem, że to kolektory są nie dokręcone, ale to nie to.... Kiedyś mi znajomy powiedział że to wałek rozrządu (oby nie !!!!!) ;) . Ma ktoś jakieś pomysły?? :)Zdejmij cylinder a wszystko stanie się jasne:bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodom Child Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Nieznam się najlepiej ma silnikach. Więc niemam pojęcia co po zdjęciu cylindrów będzie wyglądało źle, a co normalnie... Mógłbyś sprecyzować? Jeśli wylałeś tylko 0,5 oleju, to faktycznie mógł być niski poziom, ale nie spodziewaj się że odkręcając korek spustu oleju, uzyskasz ponownie 1,4 l. Przed wylaniem rozgrzałem silnik i olej stał się bardziej płynny, przez co wypływał bardzo żwawo. I wątpie żeby prawie litr oleju został na elementach silnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Nieznam się najlepiej ma silnikach. Więc niemam pojęcia co po zdjęciu cylindrów będzie wyglądało źle, a co normalnie... Mógłbyś sprecyzować?W takim razie zrób to pod okiem fachowca!. Przyczyn może być wiele począwszy od przytarcia a skończywszy na uszczelce zwróć uwagę na luzy na korbowodzie bo nie za bardzo rozumiem czy to jest klekot czy tarcie? a to jest zasadnicza różnica. Skręcanie również wymaga wiedzy więc lepiej będzie dla Ciebie i twojej maszynki jeżeli poprosisz kogoś o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Przed wylaniem rozgrzałem silnik i olej stał się bardziej płynny, przez co wypływał bardzo żwawo. I wątpie żeby prawie litr oleju został na elementach silnika.... Nie, litra na pewno się nie zmieści. Ale setka, to napewno. Pomimo tego, że nagrzałeś moto i spuściłeś olej, to jednak nie wszystek wyciekł. Jakbyś rozebrał silnik, to wiele oleju jeszcze wyleciałoby.Dla przykładu podam ci, że do mojego moto w serwisówce jest napisane, że przy zmianie oleju z filtrem, trzeba nalać 3,2 L, a przy zalaniu silnika po demontażu 3,7 L.Tak więc różnica jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodom Child Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Moge wam na maila poprzysyłać prubke dźwięku nagraną na dyktafonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Moge wam na maila poprzysyłać prubke dźwięku nagraną na dyktafonie.No to zapodawaj :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodom Child Opublikowano 23 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Dajcie mi tylko na priva swoje adresy e-mail.... Chyba nic z tego dyktafony nie będzie bo nagrałem i jakośćjest ch...jowa, wszędzie pełko szumów i ledwo co wydechy słychać a co dopiero jakieśtarcie w silniku. P.S. Troche sie przysłuchałem na luzie jak sprzęt stał i zauwarzyłem że z lekka dzwoni w cylindrach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Dajcie mi tylko na priva swoje adresy e-mail.... Chyba nic z tego dyktafony nie będzie bo nagrałem i jakośćjest ch...jowa, wszędzie pełko szumów i ledwo co wydechy słychać a co dopiero jakieśtarcie w silniku. P.S. Troche sie przysłuchałem na luzie jak sprzęt stał i zauwarzyłem że z lekka dzwoni w cylindrach...Ściągnięcie cylindrów wydaje mi się nieuniknione tylko zrób to tak jak Ci napisałem! Jeżeli będziesz miał jakieś wątpliwości to po zabiegu demontażu zapodaj fotki :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid125 Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 (edytowane) Witam! A nie będzie to luźny łancuszek rozrządu?? U mnie w moto też tak było i tak cykało ja myślałem że to uszczelka pod głowicą a to był łancuszek. Pozdro ;) Edytowane 23 Listopada 2006 przez Dawid125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodom Child Opublikowano 23 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Jeśli łańcuszek to go wymienić czy można jakoś naprawić bez więkrzych kosztów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Istotnie przyczyną szurania może być wyciągnięty łańcuszek. Jednak tak zamieszałeś z tym klekotaniem, tarciem, szuraniem do tego "okolice cylindra", dorzucę sprawę z olejem, wyciekiem spod cylindra. Coś mi się wydaje, że moto wymaga dokładnego przeglądu. Odpowiadając na twoje pytanie łańcuszek się wymienia trzeba jednak uważać żeby nie namieszać w rozrządzie w przeciwnym razie szlag trafi silnik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.