Skocz do zawartości

Wymiana płynu hamulcowego


samson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mogłby ktoś łopatologicznie mi to opisać?

 

W zacisku nie widzialem jakiejś śruby spustowej.... czy może poprostu odkreca się przewód hamulcowy przy nim?

 

Jak wygląda późniejsze odpowietrzanie?

 

BTW... przy minimalnej prędkości podczas hamowania, hamulec potrafi zapiszczeć - czy to klocki domagaja sie wymiany?

 

Na pokrywce pojemnika płynu nie ma napisanego zalecanego płynu hamulcowego - co nalać do mojego moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruby spustowej nie ma ale jest odpowietrznik.Radził bym odkrecic odpowietrznik, maksymalnie wcisnąć (np.wkretakiem lub tp.) tłok w celu opróznienia zacisku ze starego płynu hamulcowego.Potem dolać swierzego płynu,przepompowac przez przewód i zacisk,

ponowne uzupełnienie i ponowne przepompowanie.Zrób to kilka razy zeby pozbyc sie sterego płynu z całego układu tzn.z pompki,zbiorniczka,przewodów i zacisku.Jesli tak zrobisz to jest małe ryzyko ze sie układ zapowietrzy.Jeśli najpierw wypompujesz cały pły a potem bedziesz potrochu dolewac to mozesz miec problem z odpwietrzeniem.Jeśli Twoj motocykl jest z 79 roku to wtedy najczęsciej stosowano płyn hamulcowy DOT 3.

Z czystym sumieniem mozesz zastosowac płyn nowszej generacji DOT 4. Ale uwazaj na najnowży gatunek DOT 5 :!: :!: Jest to jakis specyfik na bazie .....no nie wiem czego :wink: ale słyszałem ze moga nie wytrzymac tego uszczelki i inne elementy układu hamulcowego.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samson - byłeś u mnie w warsztacie, dlaczego się nie zapytałeś ???

 

1. Stary płyn wyciągnij ze zbiorniczka strzykawką

2. wlej nowy DOT-4, po czym nabierz go ze zbiorniczka do strzykawki i wpuść z poworotem. Dlaczego ? W ten sposób "ciśnieniowo" przepłyczesz zbiorniczek.

3. Jeszcze raz zciągnij płyn i wlej nowy. Załóż wężyka na odpowietrznik i odkręć go. Patrz jaki płym leci do naczynia (coś podstaw, jakiśpojemnik na płyn)

4. Jak już leci czysty płyn - zakręć odpowietrznik. Cały czas pilnuj, żeby był poziom, aby do układu nie zaczerpnąć powietrza.

5. Jak nie masz pewności - przyjedź do mnie, to się to zrobi.

 

Pozdro - Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...