Moto Christo Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Mam okazję kupić niedrogo nowe opony Michelin Activ. Problem w tym, że sa to opony diagonalne. I stąd pytanie do wszystkich, którzy mogą powiedzieć coś na temat opon diagonalnych. Jak sprawują się w tego typu motocyklu jakim jest jajko - GSX600F czyli pół turystyk pół sportowy? Jak wygląda sprawa przyczepnością w porównaniu z radialnymi i w ogóle z innymi Michelinami a przede wszystkim z Macadamami które mam obecnie?Jeżdżę turystycznie, najczęściej z plecaczkiem. Kupić takie czy lepiej dołożyć i kupić radialne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Mam okazję kupić niedrogo nowe opony Michelin Activ. Problem w tym, że sa to opony diagonalne. I stąd pytanie do wszystkich, którzy mogą powiedzieć coś na temat opon diagonalnych. Jak sprawują się w tego typu motocyklu jakim jest jajko - GSX600F czyli pół turystyk pół sportowy? Jak wygląda sprawa przyczepnością w porównaniu z radialnymi i w ogóle z innymi Michelinami a przede wszystkim z Macadamami które mam obecnie?Jeżdżę turystycznie, najczęściej z plecaczkiem. Kupić takie czy lepiej dołożyć i kupić radialne? Witam A ile to jest niedrogo ? :bigrazz: Co do wyboru diagonalne vs radialne to wprawdzie jeżdżę na diagonalnych (model '97) ale do Twojego założyłbym to co przewiduje producent. Generalnie opona diagonalna gorzej prowadzi się w zakrętach ale jest za to bardziej "pancerna" od radialnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Christo Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 A ile to jest niedrogo ? :bigrazz: 320 zł za tył. O cenie za przód zostane poinformowany ale powinien byc tanszy. W porównaniu z innymi Michelinami to cena jest duzo nizsza dlatego napisalem niedrogo :icon_razz: Opona jest z 25 tygodnia 2005 roku ale nie uzywana.Jeżdże turystycznie i zakręty biorę "nie na kolanie" dlatego zacząłem sie zastanawiac nad diagonalną w takiej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEH Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 (edytowane) Opona diagonalna Zalety (w stosunku do opon radialnych):-wyższy komfory jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni -duża odporność na uszkodzenia mechaniczne Wady (w stosunku do opon radialnych):-mniejsza precyzja prowadzenia -znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku -zwiększone zużycie paliwa Opona radialna Zalety (stosunku do opon diagonalnych):precyzyjne prowadzenie mniejsze zużycie paliwa Wady (stosunku do opon diagonalnych):niska odporność na uszkodzenia mechaniczne konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu (samochody) Informacje pochodzą z wykładu prowadzonego przez prof.dr hab. inż. Jurkowskiego (autorytet w tej dziedzinie) Edytowane 24 Października 2006 przez NEH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.