Skocz do zawartości

[GS500] [Wymiana linki sprzęgła]


Prog
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem tego mini-tutoriala w odpowiedzi na post EdgeCrusher'a. http://forum.motocyklistow.pl/Nowy-dzial-o...ice-t59062.html

 

Jak się za to zabieramy. Musimy sobie przygotować parę narzędzi:

-klucze 8,10,12 [obowiązkowo]

-klucz do odkręcenia regulacji przy klamce [mogą być kombinerki]

-duży śrubokręt

-może to nie narzędzie, ale też może się przydać szmata

 

To ruszamy. Oto nowa linka wprost ze sklepu.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0001.JPG

U mnie w motorze są gmole, więc przygotowałem się do ich ściągnięcia. Jednak okazuje się, że nie trzeba ich ściągać, bo pokrywa zębatki zdawczej mieści się pod gmolami.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0002.JPG

Najpierw musimy ściągnąć lewarek zmiany biegów [zapamiętujemy położenie na zębach lewarka]. Do tego celu przydadzą się dwa klucze numer 10 [najlepiej płaskie, bo jest mało miejsca]. Jak uda nam się je odkręcić. To przydatny może być ów śrubokręt, ponieważ u mnie nie chciał się lewarek za bardzo ściągnąć. Więc trzeba było rozewrzeć go. Gdy go ściągniemy to musimy ściągnąć pokrywę.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutc...CT0005-copy.jpg

Zatem bierzemy klucz numer 8 i odkręcamy 5 śrób [należy zapamiętać w którym otworze była śróba, bo są różnej długości; w moim motorze okazało się, że nie ma jednej śruby...]. Widoczne są na rysunku.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutc...CT0010-copy.jpg

Gdy tego dokonamy to możemy ową pokrywę położyć na ziemi, aby było wygodniej nią operować. Teraz można ją trochę oczyścić, bo mogło się tam zebrać trochę śmieci, które zebrał ze sobą łańcuch.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0011.JPG

Potem należy odgiąć kawałek metalu widoczny na zdjęciu, aby można było ściągnąć linkę sprzęgła. Gdy już ją ściągniemy to następnym krokiem będzie odkręcenie regulacji na pokrywie. Odkręcamy ją kluczem numer 12. Dalsza część demontarzu będzie przy klamce.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0013.JPG

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0016.JPG

Tutaj sytuacja jest klarowna. Wszystko jest czytelnie zrobione. Najpierw ściągamy gumową osłonę linki. Potem odkręcamy regulacje przy klamce [tu może być przydatny jakiś klucz hydrauliczny, albo kombinerki]. Odkręcamy do końca i ściągamy regulacje z linki. Teraz już tylko zostało wydostanie linki z klamki i starą linkę możemy schować na półkę. Oczywiście wcześniej musimy ją wydostać z ramy motoru.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0018.JPG

Można teraz trochę oczyścić miejsca trudno dostępne przy założonej pokrywie, czyli koło zębatki zdawczej. Dodatkowo można sprawdzić, czy nie kwalifikuje się ona do wymiany.

 

Montaż jest bardzo prosty, bo jest odwrotnością demontarzu... [Ciekawie mi się napisało]. Przeciągamy nową linkę tak jak była przeciągnięta stara. Teraz możemy zacząć od klamki. Nową linkę zakładamy na klamkę. Na linkę wkładamy regulacje. Gdy to mamy gotowe powinniśmy regulacje dać na najniższy poziom, bo właściwej regulacji będziemy dokonywać przy pokrywie. Zatem zakładamy regulacje przykręcamy do gniazda klamki i gotowe. Oczywiście przedtem należy założyć plastik osłaniający klamkę.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0022.JPG

Wracamy do pokrywy. Przewlekamy kulkę, która jest na końcu linki przez otwór regulaji linki na pokrywie. Potem zakładamy tą kulkę na lewarek od sprzęgła, zaginamy kawałek metalu, by linka nie wyskoczyła z miejsca. Potem dokręcamy regulacje.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0023.JPG

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0027.JPG

Teraz już z górki. Pokrywa na swoje miejsce. 5 śrób przykręcamy pamiętając o ich długości i odpowiednim ułożeniu. Gdy to mamy z głowy możemy przykręcić lewarek zmiany biegów w pozycji przez nas zapamiętanej.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutc...CT0028-copy.jpg

Nareszcie można odpalić maszynę. Dobrze by było, alby odpalić motor, który jest na biegu jałowym. Teraz musimy wyregulować sprzęgło. W tym celu używamy klucza numer 10 i 12. 12 luzujemy regulacje na pokrywie, a 10 kręcimy tak by naciągnąć linkę. Jak skończymy to sprawdzamy, czy jest wszystko dobrze, czy sprzęgło chodzi gładko.

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0029.JPG

http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0030.JPG

Jeżeli jest wszystko w porządku to możemy być zadowoleni, że nie daliśmy zarobić jakiemuś mechanikowi, bo prostą czynność zrobiliśmy samemu...

Edytowane przez Prog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...