Prog Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 (edytowane) Napisałem tego mini-tutoriala w odpowiedzi na post EdgeCrusher'a. http://forum.motocyklistow.pl/Nowy-dzial-o...ice-t59062.html Jak się za to zabieramy. Musimy sobie przygotować parę narzędzi: -klucze 8,10,12 [obowiązkowo]-klucz do odkręcenia regulacji przy klamce [mogą być kombinerki]-duży śrubokręt-może to nie narzędzie, ale też może się przydać szmata To ruszamy. Oto nowa linka wprost ze sklepu.http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0001.JPGU mnie w motorze są gmole, więc przygotowałem się do ich ściągnięcia. Jednak okazuje się, że nie trzeba ich ściągać, bo pokrywa zębatki zdawczej mieści się pod gmolami.http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0002.JPGNajpierw musimy ściągnąć lewarek zmiany biegów [zapamiętujemy położenie na zębach lewarka]. Do tego celu przydadzą się dwa klucze numer 10 [najlepiej płaskie, bo jest mało miejsca]. Jak uda nam się je odkręcić. To przydatny może być ów śrubokręt, ponieważ u mnie nie chciał się lewarek za bardzo ściągnąć. Więc trzeba było rozewrzeć go. Gdy go ściągniemy to musimy ściągnąć pokrywę. http://usera.imagecave.com/progstore/clutc...CT0005-copy.jpgZatem bierzemy klucz numer 8 i odkręcamy 5 śrób [należy zapamiętać w którym otworze była śróba, bo są różnej długości; w moim motorze okazało się, że nie ma jednej śruby...]. Widoczne są na rysunku.http://usera.imagecave.com/progstore/clutc...CT0010-copy.jpgGdy tego dokonamy to możemy ową pokrywę położyć na ziemi, aby było wygodniej nią operować. Teraz można ją trochę oczyścić, bo mogło się tam zebrać trochę śmieci, które zebrał ze sobą łańcuch. http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0011.JPGPotem należy odgiąć kawałek metalu widoczny na zdjęciu, aby można było ściągnąć linkę sprzęgła. Gdy już ją ściągniemy to następnym krokiem będzie odkręcenie regulacji na pokrywie. Odkręcamy ją kluczem numer 12. Dalsza część demontarzu będzie przy klamce.http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0013.JPGhttp://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0016.JPGTutaj sytuacja jest klarowna. Wszystko jest czytelnie zrobione. Najpierw ściągamy gumową osłonę linki. Potem odkręcamy regulacje przy klamce [tu może być przydatny jakiś klucz hydrauliczny, albo kombinerki]. Odkręcamy do końca i ściągamy regulacje z linki. Teraz już tylko zostało wydostanie linki z klamki i starą linkę możemy schować na półkę. Oczywiście wcześniej musimy ją wydostać z ramy motoru.http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0018.JPGMożna teraz trochę oczyścić miejsca trudno dostępne przy założonej pokrywie, czyli koło zębatki zdawczej. Dodatkowo można sprawdzić, czy nie kwalifikuje się ona do wymiany. Montaż jest bardzo prosty, bo jest odwrotnością demontarzu... [Ciekawie mi się napisało]. Przeciągamy nową linkę tak jak była przeciągnięta stara. Teraz możemy zacząć od klamki. Nową linkę zakładamy na klamkę. Na linkę wkładamy regulacje. Gdy to mamy gotowe powinniśmy regulacje dać na najniższy poziom, bo właściwej regulacji będziemy dokonywać przy pokrywie. Zatem zakładamy regulacje przykręcamy do gniazda klamki i gotowe. Oczywiście przedtem należy założyć plastik osłaniający klamkę.http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0022.JPGWracamy do pokrywy. Przewlekamy kulkę, która jest na końcu linki przez otwór regulaji linki na pokrywie. Potem zakładamy tą kulkę na lewarek od sprzęgła, zaginamy kawałek metalu, by linka nie wyskoczyła z miejsca. Potem dokręcamy regulacje.http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0023.JPGhttp://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0027.JPGTeraz już z górki. Pokrywa na swoje miejsce. 5 śrób przykręcamy pamiętając o ich długości i odpowiednim ułożeniu. Gdy to mamy z głowy możemy przykręcić lewarek zmiany biegów w pozycji przez nas zapamiętanej.http://usera.imagecave.com/progstore/clutc...CT0028-copy.jpgNareszcie można odpalić maszynę. Dobrze by było, alby odpalić motor, który jest na biegu jałowym. Teraz musimy wyregulować sprzęgło. W tym celu używamy klucza numer 10 i 12. 12 luzujemy regulacje na pokrywie, a 10 kręcimy tak by naciągnąć linkę. Jak skończymy to sprawdzamy, czy jest wszystko dobrze, czy sprzęgło chodzi gładko. http://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0029.JPGhttp://usera.imagecave.com/progstore/clutch/PICT0030.JPGJeżeli jest wszystko w porządku to możemy być zadowoleni, że nie daliśmy zarobić jakiemuś mechanikowi, bo prostą czynność zrobiliśmy samemu... Edytowane 21 Października 2006 przez Prog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregs Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 Brawo! Super sprawa. Przyda się na pewno. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Don_Corleone Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 DOKłąDNIE DOKłąDNIE :notworthy: FAJNE :0 takie rzeczy powinno robic sięsamemu, a z taką instrukcją to kazdy powinien sobie poradzic :buttrock: rewelacja :)pozdro :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Wszystko dobrze , tylko czemu zębatka zdawcza chodzi na sucho na wałku? Przydało by sie tam odrobine smaru z dodatkiem MoS bo szkoda wielowpustu. Juz i tak widac zkorodowany pył z obu części. :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.