maniek_7 Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 (edytowane) Witam, Wiem, że temat pewnie trochę nietypowy, bo większość zastanawia się jak podgłośnić wydech. Mam DRZ 400 E, z tłumikiem...oryginalnym, ale nie jestem pewien, czy któryś z poprzednich właścicieli nie nawiercił go. Dziś właśnie jeździłem po okolicznym lesie i ...konie płoszyłem! Jakaś grupa "konna' awanturę mi robiła, że im konie straszę i że nie wolno tak w lesie hałasować. W sumie zgadzam się, że to trochę za głośno jak na las. A właśnie po lasach jest największa frajda! Więc zastanawiam się, jak zrobić, aby było ciszej. 1. Czy w tych motocyklach (wersja E jest bardziej endurowata i ma więcej koni, kole 49) ten tłumik musi tak dudnić? Czy ktoś faktycznie coś kombinował? 2. Czy można jakoś wyciszyć tłumik, bez spadku mocy? (tego akurat nie chciał bym tracić, bo fajnie popierdziela). 3. Czy wiecie, jaki tłumik można ewentualnie kupić, aby był cichszy moża ktoś ma jakiś oryginalny niepotrzebny (bo za cichy?) Edytowane 16 Października 2006 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gadimex Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Hej 1. Czy w tych motocyklach (wersja E jest bardziej endurowata i ma więcej koni, kole 49) ten tłumik musi tak dudnić? Czy ktoś faktycznie coś kombinował? 2. Czy można jakoś wyciszyć tłumik, bez spadku mocy? (tego akurat nie chciał bym tracić, bo fajnie popierdziela). 3. Czy wiecie, jaki tłumik można ewentualnie kupić, aby był cichszy moża ktoś ma jakiś oryginalny niepotrzebny (bo za cichy?) Odp1. Ten kosmicznie glosny tlumik jest jak najbardziej oryginalny w DRZ 400 E i DRZ 400. Powiem wiecej , ciezko w tym motocyklu jest go zrobic jeszcze glosniejszym. Odp.2 Oczywiscie, ze mozna. MOzna zastosowac rozwiazanie robione do homologowanych na droge (wersji E i kopanej) DRZetow w Niemczech. Jest to chromowana pokrywka koncowa tlumika o mniejszym przekroju otworu wylotowego, rura perforowana idaca przez cala dlugosc tlumika. Wata mineralna lub wygluszeniowa idaca pomiedzy rura perforowana a sciana tlumika. Spadek mocy w wartosicach rzedu 5% bedzie istnial , ale ty odczujesz go tylko , przez mniejsza glosnosc, a nie przez gorsze osiagi. Tak naprawde to minimalnie straci na samym dole obrotow (i tak z dolu idzie jak petarda, wiec luz). 3. Mozesz tez kupic oryginalny tlumik od wersji S , ktory jest totalnie cichy, ale 3 razy lepiej wyciszyc ten co masz - mnijesze koszty, mniejszy spadek mocy i masz mozliwosc szybkiej transformacji , wedle zyczenia.... Od autora: po moim DRZecie zostal mi kpl do wyciszenie tlumika, a wiec wszystko co Ci do szczescia potrzebne. Moge CI to zwymiarowac, sfotografowac, albo ..... hehe ...no nawet sprzedac :buttrock: PozdrawiamDRZ jest dooobry. Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 19 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 HejOdp1. Ten kosmicznie glosny tlumik jest jak najbardziej oryginalny w DRZ 400 E i DRZ 400. Powiem wiecej , ciezko w tym motocyklu jest go zrobic jeszcze glosniejszym. Odp.2 Oczywiscie, ze mozna. MOzna zastosowac rozwiazanie robione do homologowanych na droge (wersji E i kopanej) DRZetow w Niemczech. Jest to chromowana pokrywka koncowa tlumika o mniejszym przekroju otworu wylotowego, rura perforowana idaca przez cala dlugosc tlumika. Wata mineralna lub wygluszeniowa idaca pomiedzy rura perforowana a sciana tlumika. Spadek mocy w wartosicach rzedu 5% bedzie istnial , ale ty odczujesz go tylko , przez mniejsza glosnosc, a nie przez gorsze osiagi. Tak naprawde to minimalnie straci na samym dole obrotow (i tak z dolu idzie jak petarda, wiec luz). 3. Mozesz tez kupic oryginalny tlumik od wersji S , ktory jest totalnie cichy, ale 3 razy lepiej wyciszyc ten co masz - mnijesze koszty, mniejszy spadek mocy i masz mozliwosc szybkiej transformacji , wedle zyczenia.... Od autora: po moim DRZecie zostal mi kpl do wyciszenie tlumika, a wiec wszystko co Ci do szczescia potrzebne. Moge CI to zwymiarowac, sfotografowac, albo ..... hehe ...no nawet sprzedac :cool: PozdrawiamDRZ jest dooobry. Artur W takim razie interesuje mnie to 1 rozwiązanie! Rozumię, że jest to operacja odwracalna, i jak zacznie mi kiedyś brakować hałasu, będę mógł to zmienić? Artur, czy możesz mi podesłać zdjęcia jak to wygląda na PW? Albo najlepiej zamieścić tutaj, bo może się przyda innym... a na PW podaj ile by taki kit kosztował. :buttrock: Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 A ja chcem zrobic odwrotnie. Troszke denerwuje mnie cichy swiszczacy tlumik i mysle nad jego drobna przerobka, jeszcze nie wiem co znajde w srodku , ale jest tam juz cos luznego bo jak mialem tlumik w lapach to bylo slychac ze cos tam w nim metalowego lata. Czy taki pusty wydech nie zaszkodzi silnikowi ?? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myszon Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 A ja chcem zrobic odwrotnie. Troszke denerwuje mnie cichy swiszczacy tlumik i mysle nad jego drobna przerobka, jeszcze nie wiem co znajde w srodku , ale jest tam juz cos luznego bo jak mialem tlumik w lapach to bylo slychac ze cos tam w nim metalowego lata. Czy taki pusty wydech nie zaszkodzi silnikowi ?? Kompletnie pusty to może nie zaszkodzi ale może osłabić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 A ja chcem zrobic odwrotnie. Troszke denerwuje mnie cichy swiszczacy tlumik i mysle nad jego drobna przerobka, jeszcze nie wiem co znajde w srodku , ale jest tam juz cos luznego bo jak mialem tlumik w lapach to bylo slychac ze cos tam w nim metalowego lata. Czy taki pusty wydech nie zaszkodzi silnikowi ?? Pusta pucha tylko osłabi motocykl tak jak mówi Myszon.Normalnie rurka z dziurkami i owinięta specjalną watą do tłumików i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.