Skocz do zawartości

Michelin Pilot Power 2CT


Santiblue
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ta opona oprocz tego, ze ma mieszanke o 20% bardziej miekka od standardowego Pilot Powera , ma faktycznie twardszy środek bieżnika? Bo grzebałem w sieci ale za wiele nie znalazłem. A mój powerek zniknął w oczach po ostrym gumowaniu i jeszcze gwozdzie 2 złapał. Wiem że przed gwoździami nie uchroni , nie o to chodzi, ale żeby się dłużej trzymała na środku bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta opona oprocz tego, ze ma mieszanke o 20% bardziej miekka od standardowego Pilot Powera , ma faktycznie twardszy środek bieżnika?

 

Oba te stwierdzenia nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia.

 

2CT ma dokladnie ta sama "mieszanke" (compound) co regularna Power. Jedynie przy samych krawedziach bieznika jest nieco mieksza compound (rzeczywiscie o 20%).

 

Opisze ci dokladniej bo to ciekawe;

Tak wiec ogolna konstrukcja samej opony i mieszanka gumy jest dokladnie ta sama co w oponach Power. Natomiast, podobnie jak to jest w oponie Power Race (ktora jest nota bene calkiem inna opona), po obu krawedziach bieznika opony Power 2CT jest jakby margines nieco miekszej, bardziej przyczepnej gumy.

 

Tak wiec w rezultacie przednia opona ma centralne 80% powierzchni twardosci "medium/soft" (podczas gdy, jak to wynika oczywiscie z tego co pisalem powyzej, zwykla przednia Power jest cala medium/soft) a zewnetrzne 10% procent cakowitej powierzchni jest po obu stronach zbudowane z compound "soft".

 

W tylnej oponie podobnie ale inaczej: srodkowe 78% jest "medium" (zwykla Power oczywiscie 100%) natomiast boczne 11% w kazdej tylnej jest "medium soft".

 

Roznice miedzy stopniami twardosci soft -- medium/soft -- medium sa po 20% jedna od drugiej sasiedniej.

 

Ja testowalem obie opony na tym samym motocyklu dla jednego z amerykanskich magazynow. Roznica w jezdzie na ulicy jest oczywiscie zadna natomiast na torze pewna roznica istnieje; zwykla Power po 4-ym okrazeniu zaczyna tracic powoli przyczepnosc PRZY PELNYM POCHYLENIU (cos takiego na publicznych drogach nie istnieje) natomiast 2CT wytrzymuje okolo 10 okrazen bez stopniowej degradacji przyczepnosci w 100% przechyle i przyczepnosc ta wydaje sie minimalnie lepsza w takim przechyle, ale nie jestem pewien i moze to byc tylko tzw placebo effect.

 

Jako ciekawostka jeszcze, polaczenie tych roznych twardoscia mieszanek nie jest proste na styk, tzn 90* do powierzchni opony, ale w skosie niejako, czyli w miare scierania warstwy gumy mieksza, zewnetrzna czesc opony zaczyna zajmowac troszeczke wieksza procentowo powierzchnie styku.

 

Rozumiesz?

 

WNIOSEK KONCOWY:

 

jesli nie jestes ekspertem i nie bedziesz uzywal danych opon co najmniej 10% przebiegu na torze i to do tego w grupie "advanced riders" to mozesz sobie smialo dac spokoj z kupowaniem 2CT zamiast regularnych Pilot Power i przeznaczyc zaoszczedzone pieniadze na nauke jazdy po to, aby w przyszlosci miec umiejetnosci i szanse na wykorzystanie roznic miedzy tymi oponami.

 

Daj sobie spokoj ze stuntami, Santiblue. Odwraca to uwage od prawdziwej umiejetnosci jazdy, niszczy motocykl, powoduje gnicie watroby pogarsza wzrok i utrudnia przemiane materii.

 

A tak na serio R1 nie jest do tego najlepszym sprzetem. Jest tyle duzo tanszych i duzo lepszych do stunt'u motocykli ze az szkoda katowac R1.

 

Ale to tylko moja opinia, ja za twoj motocykl nie placilem.

Edytowane przez Janusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz Janusz. Co do toru to w tym roku spedzilem okolo tygodnia na roznych torach w Polsce ( Poznan, Radom, Kielce ) , choc jeden prawdziwy to Poznan oczywiscie. W Przyszlym roku mam zamiar troche wiecej na nich pojezdzic. Jako ze z Kraka jestem do Poznania mam kawalek ale nic to :buttrock:

Co do stuntu to na wiose bedzie drugi moto do tego przeznaczony. Ale i tak nie moge sie oprzec lataniu na gumie na R1.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a jak przedstawia się sytuacja w Pilot Road 2?

 

Szukam oponki która będzie miała trwały środek i przyczepne boki...

 

 

z przodu coś sport: sportec M-1 albo pilot power ale na tył chciałbym coś, co wytrzyma dłużej niż 7kkm.

 

Jak się wygląda parównanie tylnych pilot road2 vs roadtec z6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój powerek zniknął w oczach po ostrym gumowaniu i jeszcze gwozdzie 2 złapał.

 

To pochwal się ile na niej zrobiłeś .

 

 

 

WNIOSEK KONCOWY:

 

...jesli nie jestes ekspertem i nie bedziesz uzywal danych opon co najmniej 10% przebiegu na torze .....

 

Z moich obserwacji wynika że opona sportowa , nawet na torze , same brzegi ma niedogrzane . Taki wniosek wziął się stąd , że dopiero latając po rondzie we Wrocławiu na ul . Rakietowej , udało się te brzegi nagrzać . W wyniku nagrzania bok opony zużywa się równomiernie (i bardzo szybko ) aż do samej krawędzi . Latając po szosach winkle rozmieszczone są rzadziej , więc opona z boku szybciej stygnie , jest zimniejsza . W chłodniejsze dni tworzy się wręcz próg , tam gdzie bok się nie nagrzał - nie zużył się . Dlatego wysnuwam wniosek , że te 10% miękkiego na krawędzi , mogą trochę polepszyć przyczepnośc w maksymalnym pochyleniu , szczególnie na szosie . 20% było by za dużo , bo w tym miejscu normalna opona na torze jest zagrzana wystarczająco , a może nawet przegrzana .

 

 

 

 

pilota mozna zalatwic w tydzien miekka guma strasznie

jakies metzellery podobno sa dobre miekkie i dluzej wytrzymuja

 

Metzeler M-1 może nie wytrzymać jednego wtorkowego treningu w Poznaniu . A średnio 5 kkm .

 

Wszystko co napisałem odnosi się do opon przednich , na moim ciężkim i słabym motocyklu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...