Skocz do zawartości

fz6 '99 - pare problemow.


b2b3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od niedawna posiadam motocykl jak w temacie i niestety ma on 2 wady. Po pierwsze sciaga w lewo jak sie pusci kierownice, nie jest to duzy problem gdyz jak sie ja trzyma jedna reka to prowadzi sie idealnie. Wydaje mi sie ze moze miec to zwiazek z krzywym ustawiniem kierownicy i tych dwoch rurek ktore ida w kierunku kolo. Mianowicie podczas jazdy prosto wydaja sie byc skrecone w prawo-delikatnie acz widocznie. Poza tym wyglada jakby ktos juz rozbieral ten caly uklad, na srobkach sa slady i poza tym wyglada jakby jedna rurka byla wczesniej wkrecona trosze wyzej - jest na niej wyrazny slad.

Drugi problem - podczas jazdy lub pchania motocykla slychac jak cos (prawdopodonie klocki/tarcze trze o siebie). Tarcze jednak sie nie nagrzewaja w czasie jazdy - poza tym tarcie raz wystepuje a raz nie. Czasami, wylacznie podczas pchania zdaza sie iz cos zapiszczy.

Uprzejmie prosze o porady co zrobic/sprawdzic w tej sytuacji. Dysponuje serwisowka i ogolnymi zdolnosciami manualno-mechanicznym wiec "grzebania" przy moto sie nie boje,potzrbuje jednakowoz wskazow co sprawdzic lub zmienic.

 

Z gory dziekuje,

b2b3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tarcz -> jezeli tylko slychac, ale nie czuc oporu - nie przejmuj sie - wszystko w normie. jezeli chcesz byc pewny: podnies przod i pokrec kolem, to samo zrob z tylem.

 

sciaga -> zla geometria, cos jest krzywe. zacznij od sprawdzenia, czy tylne kolo jest rowno ustawione w wahaczu -> znaki od naciagania lancucha. nastepnie niech jeden sie przejedzie, a drugi stanie na jezdni i patrzy na nachodzace sie kola. motocykl musi jechac na obserwatora, ze wzgledu na szersza tylna opone. i wtedy bedzie wiadomo, czy przod idzie obok moto (czego nie zycze) czy jest ok. wowczas nalezy szukac dalej.

 

a co to wogole za sprzet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tarcz -> jezeli tylko slychac, ale nie czuc oporu - nie przejmuj sie - wszystko w normie. jezeli chcesz byc pewny: podnies przod i pokrec kolem, to samo zrob z tylem.

 

sciaga -> zla geometria, cos jest krzywe. zacznij od sprawdzenia, czy tylne kolo jest rowno ustawione w wahaczu -> znaki od naciagania lancucha. nastepnie niech jeden sie przejedzie, a drugi stanie na jezdni i patrzy na nachodzace sie kola. motocykl musi jechac na obserwatora, ze wzgledu na szersza tylna opone. i wtedy bedzie wiadomo, czy przod idzie obok moto (czego nie zycze) czy jest ok. wowczas nalezy szukac dalej.

 

a co to wogole za sprzet?

Dołaczam się :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Dzieki za rada i sugestie. Sprzet to Yamaha Fazer 600 rok 99. Czyli jesli dobrze rozumiem to

1. Klockami sie specialnie nie przejmowac? A czy to moze byc cos takiego jak w samochodzie, tzn ze zapieczone tloczki nie zawsze chca wracac po odpuszczeniu hamulca i trzeba je przesmarowac specialna pasta?

2. Znaki na tylnym wahaczu sprawdzone - wyglada na to ze sie zgadzaja. Motocykl lezal na jedna strone - wiec moze to jest przyczyna sciagania?

3. Co do testu "prostosci" to ma to wygladac tak ze jeden osobnik jedzie prosto na drugiego z niewiela predkoscia a ten drugi patrzy czy moto jedzie prosto, tak? Czy jest ewentualnie inna metoda (singlowa) na sprawdzenie tego czy moto zdaza prosto?

 

Pozdrawiam,

 

b2b3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

singlowa wyczerpales - pusciles kiere i sciagnelo.

jedziesz na obserwatora, im szybciej tym lepiej, bo moto nie wezykuje. najlepiej w okolicach 60-100. obserwator kuca i najlepiej przylozyc leb do ziemi i patrzec jak wyglada nachodzenie sie kola. musi byc widac przednia opone i tylna wystajaca rownoimiernie z obu stron. najlatwiej tez jechac pod gorke. mozna jeszcze ogladnac przednia opone - czy rownomiernie zuzyta. no i najlepiej ustawic prosto kierownice, bo moze faktycznie tylko krzywo lagi sa skrecone. byl temat o tym niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przejechać po kałuży, na suchym asfalcie będziesz widział czy masz jednoślad czy dwuślad, bo obserwatorowi można na głowę najechać :banghead: . Poluzuj śruby przy półkach, obie lagi wsuń do odpowiedniej długości ( prawa i lewa tak samo ) i dobrze skręć.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wielkie dzieki za info. Jednak mam maly problem:

 

Najlepiej przejechać po kałuży, na suchym asfalcie będziesz widział czy masz jednoślad czy dwuślad, bo obserwatorowi można na głowę najechać :banghead: . Poluzuj śruby przy półkach, obie lagi wsuń do odpowiedniej długości ( prawa i lewa tak samo ) i dobrze skręć.

 

jak wysunac lagi do odpowiedniej dlugosci? Jak to najlepiej zrobic? Zmierzyc i zaznaczyc jakies punkty (ewentualnie inna metoda)?

 

Pozdrawiam,

 

b2b3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

sorki ze sie tak dopytuje ale nie mam niestety doswiadczenia jesli chodzi o motocykle. Czy to:

 

--Zobaczysz po górnej półce - obie lagi mają być wysunięte na taką samą wysokość od niej.--

 

Oznacza iz powinienem zmierzyc odleglosc od krawedzi dolnej polki do lewej lagi, potem do prawej (oczywiscie od odpowiadajacych miesc - dziur w polkach) i porownac? Maja byc idealnie rowne czy jest jakis zakres tolerancji?

 

Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam,

 

b2b3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...