Skocz do zawartości

ETZ 251 - trochę mała prędkość max ??


Piotr_27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zazwyczaj jeździłem moją ETZ 251 z prędkością do około 100 km/h i muszę przyznać, że osiągnięcie tej prędkości przychodziło jej leciutko. Silnik kręci wówczas w okolicach 4 tysięcy obr/min więc jeszcze poniżej maksymalnego momentu obrotowego i dlatego zawsze sobie myślałem, że osiągnięcie prędkości maksymalnej dla tej maszynki (jak podaje pewna książka 130-140 km/h) nie powinno stanowić większego problemu.

Dzisiaj przeprowadziłem jednak teścik i jestem rozczarowany

Powyżej 100 km/h rozpędzanie trwa wieki i nie udało mi się przekroczyć znacznie prędkości 110 km/h.

Silnik ma prawdopodobnie przebieg 22 tys km. Pracuje ładnie, bez żadnych efektów specjalnych. Nie mam nigdy zadnych problemów z rozruchem, silnik nigdy nie gaśnie, świeca nie jest okopcona itd. itp. W ustawienia zapłonu nie ingerowałem, sprawdziłem tylko metodą patyczka w cyklindrze :P Zużycie paliwa jest O.K

Czy ktoś wie o co może chodzić ??

Czy może tak być powinno a ta prędkość max (130-140 km/h) to tylko z górki i przy sprzyjającym wietrze ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia dlaczego twoja MZ jedzie tak wolno - ale predkosc 130 - 135 MZ napewno rozwinie - sam pare ładnych lat temu ( około 7 czy 8 lat temu ) miałem MZ 251 i jadąc z kumplem nad morze śmigalismy prawie bez przerwy 130 - 135 i to był juz max az nam sie maszyny zgrzały - ale to były inne czasy nie było az tyle japońców no i MZ rok 91 nie były wtedy az tak wiekowe - moze twoja jest juz poprostu wyjechana i tyle ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ma to samo.Chociaż kiedyś udało mi się dojść gdzieś koło tych 125km/h a od długiego czasu max 115km/h(i tak z bólami) i więcej nie chce.Ostatnio troche ją regulowałem ale jeszcze poza miasto nie wyjeżdżałem więc będe musiał sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z garażu i ... poprawiło się.

Podniosłem iglicę o jeden rowek (teraz wisi na drugim od dołu) i maszynka przekroczyła 120 km/h. Do 110 to na 4-tym biegu idzie jak po maśle.

Mam do dyspozycji jeszcze jeden rowek, więc te 130 - kto wie :P

A swoją drogą to wróciłem do domu i znalazłem w "Świecie skuterów" bardzo ciekawe informacja na temat regulacji gaźnika i składu mieszanki.

Po krótce:

- układ biegu jałowego reguluje skład mieszanki TYLKO do 1/8 otwarcia przepustnicy - czyli jak rozumuję kręcenie śrubkami wolnych obrotów nie może mieć wpływu na prędkość maksymalną

- od 1/8 do 1/4 skoku - skład mieszanki zależy od kąta ścięcia tylnej ściany przepustnicy - hmmmmmmm, raczej nie będę tego regulował - bo i jak - chyba pilnikiem.

- połozenie iglicy przepustnicy - reguluje skład od 1/4 do 3/4 skoku przepustnicy - czyli jak u mnie - za mało paliwka - nie jedziem

- główna dysza paliwowa - reguluje skład od 3/4 do pełnego otwarcia przepustnicy - !!!! i tu się trzeba zastanowić - podobno przy niezadowalających osiągach można a nawet trzeba zmienić dyszę paliwową na większą o 5 jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...