Piotr_27 Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 Zazwyczaj jeździłem moją ETZ 251 z prędkością do około 100 km/h i muszę przyznać, że osiągnięcie tej prędkości przychodziło jej leciutko. Silnik kręci wówczas w okolicach 4 tysięcy obr/min więc jeszcze poniżej maksymalnego momentu obrotowego i dlatego zawsze sobie myślałem, że osiągnięcie prędkości maksymalnej dla tej maszynki (jak podaje pewna książka 130-140 km/h) nie powinno stanowić większego problemu.Dzisiaj przeprowadziłem jednak teścik i jestem rozczarowanyPowyżej 100 km/h rozpędzanie trwa wieki i nie udało mi się przekroczyć znacznie prędkości 110 km/h.Silnik ma prawdopodobnie przebieg 22 tys km. Pracuje ładnie, bez żadnych efektów specjalnych. Nie mam nigdy zadnych problemów z rozruchem, silnik nigdy nie gaśnie, świeca nie jest okopcona itd. itp. W ustawienia zapłonu nie ingerowałem, sprawdziłem tylko metodą patyczka w cyklindrze :P Zużycie paliwa jest O.KCzy ktoś wie o co może chodzić ?? Czy może tak być powinno a ta prędkość max (130-140 km/h) to tylko z górki i przy sprzyjającym wietrze ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_27 Opublikowano 22 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 Małe sprostowanie.Dokopałem się do książki i podają w niej prędkość maksymalną 125-130.Tak czy owak, wielkość dla mnie nieosiągalna więc pytanie dalej aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2x Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 Nie mam pojecia dlaczego twoja MZ jedzie tak wolno - ale predkosc 130 - 135 MZ napewno rozwinie - sam pare ładnych lat temu ( około 7 czy 8 lat temu ) miałem MZ 251 i jadąc z kumplem nad morze śmigalismy prawie bez przerwy 130 - 135 i to był juz max az nam sie maszyny zgrzały - ale to były inne czasy nie było az tyle japońców no i MZ rok 91 nie były wtedy az tak wiekowe - moze twoja jest juz poprostu wyjechana i tyle ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 Moja ma to samo.Chociaż kiedyś udało mi się dojść gdzieś koło tych 125km/h a od długiego czasu max 115km/h(i tak z bólami) i więcej nie chce.Ostatnio troche ją regulowałem ale jeszcze poza miasto nie wyjeżdżałem więc będe musiał sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 Zmierz ciśnienie sprężania w cylindrze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_27 Opublikowano 23 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 właśnie wróciłem z garażu i ... poprawiło się.Podniosłem iglicę o jeden rowek (teraz wisi na drugim od dołu) i maszynka przekroczyła 120 km/h. Do 110 to na 4-tym biegu idzie jak po maśle.Mam do dyspozycji jeszcze jeden rowek, więc te 130 - kto wie :P A swoją drogą to wróciłem do domu i znalazłem w "Świecie skuterów" bardzo ciekawe informacja na temat regulacji gaźnika i składu mieszanki.Po krótce:- układ biegu jałowego reguluje skład mieszanki TYLKO do 1/8 otwarcia przepustnicy - czyli jak rozumuję kręcenie śrubkami wolnych obrotów nie może mieć wpływu na prędkość maksymalną- od 1/8 do 1/4 skoku - skład mieszanki zależy od kąta ścięcia tylnej ściany przepustnicy - hmmmmmmm, raczej nie będę tego regulował - bo i jak - chyba pilnikiem.- połozenie iglicy przepustnicy - reguluje skład od 1/4 do 3/4 skoku przepustnicy - czyli jak u mnie - za mało paliwka - nie jedziem- główna dysza paliwowa - reguluje skład od 3/4 do pełnego otwarcia przepustnicy - !!!! i tu się trzeba zastanowić - podobno przy niezadowalających osiągach można a nawet trzeba zmienić dyszę paliwową na większą o 5 jednostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 Napisz póżniej czy dużo skoczyło ci spalanie,spróbuje też tak zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 ja rozwiercilem dysze o 0,1 mm i jest ok a oco chodzi z tymi jednostkami? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.