Skocz do zawartości

Moje DKW KS 200


loopy1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jak! Wydaje mi sie, ze w koncu mam czym. Oto moja pieknosc:

 

-> http://www.bikepics.com/members/loopy1/unknown/

 

W koncu po pół roku łażenia i wydreptaniu sciezki do byłego własciciela stoi u mnie! Stan techniczny sredni. Wiem, wiem, trapez zamontowany jest na odwrot, ale to nie ja, tylko jakis "majster" kilkanascie lat temu...

Silnik wskrzesilismy z kompletnych zwłok. Teraz robi hałasu co niemiara, bo nie mam jeszcze wydechow.

Zwroccie uwage na tabliczke sprzedawcy/serwisanta. Osobiscie nigdzie sie z czyms podobnym nie spotkałem. Drobiazg a cieszy. Moze ktos wie gdzie w Opolu byla Stern-Ecke Zimmerstrase ? :) Gaznik z modelu SB 350. Niestety oryginalny Graetzin zbyt zdekompletowany. No i na tyle POLSKA OPONA STOMIL-BALON w swietnym stanie, gdyz moto lezalo na boku. Moze kiedys bede mial SHL M04, to sie przyda :bigrazz:

 

Mam tez kilka pytan:

-> Ten niby "nosek" na baku to tak ma byc? Do czego to słuzyło?

-> Po co ta mała klamka od spodu z lewej strony kierownicy?

-> Lampa Bosch prawdopodobnie nie z tego moto, tylko z jakiego?

->Jaki typ puszki pradow tu ma byc?

->No i najwazniejsze. Przednie koło nie jest przypadkiem z NSU 201 ZDB?

 

Pozdro!

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A loopy ty nie masz w prawej części głowicy odprężnika wkręconego przypadkiem?? wlasnie od tego jest ta mała lewa klamka.A pewnie ze masz widze to na fotce. ten kołek na boku to nie jest tylko dospawane przez jakiegoś domatora, bo nigdy czegoś takiego nie widzialem. Trapez załóż poprawnie bo śmiesznie to troszkem wyglada. Z gażnikiem to idz na wymiane. Puszka prądów chyba jak w każdej dykcie, tylko nie kup przypadkiem Iżowskiej bo są podobne, ale izowska ma znaczek saturna na obudowie.

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> Mam tez kilka pytan:

-> Ten niby "nosek" na baku to tak ma byc? Do czego to słuzyło?

-> Po co ta mała klamka od spodu z lewej strony kierownicy?

-> Lampa Bosch prawdopodobnie nie z tego moto, tylko z jakiego?

->Jaki typ puszki pradow tu ma byc?

->No i najwazniejsze. Przednie koło nie jest przypadkiem z NSU 201 ZDB?

 

Pozdro!

 

Witaj,

Ten motorek to, wg mnie, wersja DKW KS. Modele SB miały zaślepione otwory technologiczne na cylindrze oraz gumy pod kolana na baku. Czyba, że w ramie KSB siedzi silnik KS. Jak podasz numery ramy i silnika to powiem ci jaki to model i który rocznik.

Ten niby nosek na baku to pozostałości po amortyzatorze skrętu. Tutaj się mocowało kotwę od osi kierownicy.

Lampa oczywiście nie z tego motorka. Tutaj powinna być lampa Hasag mocowana na jedną śrubę od dołu. W zależności od rocznika mała lub duża. Możesz mi podesłać lepsze fotki samej lampy z wymiarami to powiem od czego ona jest. Masz także patentowane dolne wahaczyki przedniego zawieszenia. Przednie koło oczywiście jest od NSU modele OSL 201/251 i ZDB 201. Jak ci zbywa to chętnie go od ciebie odkupię. Tutaj powinno być koło z nitowanym bębnem. Puszka prądów SP 10 (prostokątna!!! a nie jak w iżu skośna na dole) jak w większości dekawek. Licznik jeśli był powinien być zewnętrzny, doczepiany z boku po lewej stronie.

Gaźniki były stosowane różne. Graetzin i Amal są OK. Do tego konkretnie powinien być w zależności od rocznika Graetzin Kf 20/21 albo Amal 4/406S, 74/406S albo M74/406S. Możliwe też, że były gaźniki Bing 1/20/2. Ogólnie ładny zestawik. Postaraj się o literaturę to będzie ci o wiele łatwiej go odbudować.

Pozdrawiam

Taty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ TATY:

 

Koło sie przyda, bo stoi u niego to NSU. Moze je tez wyrwe :icon_mrgreen:

Numer ramy: 3200116

Silnika: 570036

 

Jesli chodzi o lampe to szkło ma srednice w przyblizeniu 15cm, głebokosc czaszy razem z ramka ok 19cm. Mam jeszcze jedna lampe. Dziadek mowi ze tez z DeKaWki. -> http://www.bikepics.com/members/loopy1/part/ Mnie to bardzie wyglada na lampe od traktora, ale moze sie myle? Dodam, ze była razem z tym gaznikiem.

 

Puszka to taka? -> http://www.allegro.pl/item130535794_puszka...imum_od_1z.html

 

Jak kupie ta piaste to dopasuje jakas felge? -> http://www.allegro.pl/item131283952_piasta..._dkw_ks200.html

Z WFM jest chyba wezsza nie?

No i jest jeszcze beben -> http://www.allegro.pl/item131531023_dkw_ks...ekiel_kola.html

Jak myslisz? Brac ten zestaw?

 

Pozdro!

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pucha pradow ma byc SP 10 !!

poprzegladaj te materialy, ktore kiedys udostepnilem na forum. po fotkach dojdziesz co do czego jest..

w razie pytań wal do mnie

 

pzdr i gratulacje - grono DeKaWowiczow sie poszerza. jeszcze tylko Wiecznego Studenta trzeba nawrocic na droge przedwojennych niemieckich dwusuwow :icon_mrgreen:

 

 

btw. jak nie masz, to moge ci udostepnic katalog czesci do KS 200

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wal z katalogiem na [email protected]. Jeden juz mam, ale od przybytku głowa nie boli. Moze masz jakis z opisem pradnicy? Wiem ze jest prosta jak cep, ale chcialbym wiedziec czy czegos mi przypadkiem nie brakuje.

A co do materiałow to link juz czhyba nie działa :icon_mrgreen:

 

-> "404 Not Found

The request /DKW.rar was not found on this server."

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ TATY:

 

Numer ramy: 3200116

Silnika: 570036

 

Puszka to taka? ->

Jak kupie ta piaste to dopasuje jakas felge? ->

No i jest jeszcze beben ->

Jak myslisz? Brac ten zestaw?

 

Pozdro!

Witaj,

Numer ramy wskazuje jednak na KM 200 z roku 1935. Katalog części numer 37. (Coś za dużo cyferek w tym numerze o jedną - numer powinien być sześciocyfrowy).

Numer silnika także wskazuje na model KM 200 z roku 1935. Katalog części powinien mieć numer 45.

Zapodana przez ciebie puszka nie jest od tego motorka. Jak pisał thefex - Puszka ma być SP 10 ( tutaj masz widok: Czesci DKW do podgladu puszki oraz schemat instalacji elektrycznej i opis modelu). Prądnica do modelu KM 200 Luxus powinna być widoczna w katalogu 23c. Jak było z normalnym modelem - nie wiem.

Felgi kół są typowe na 36 szprych o szerokości 2 1/4"x19. Nie wiem jakie są w WSK ale warto pomierzyć. Bęben myślę, że gośćtrochę przesadził z ceną. Czasami trafisz całe koło za taką kwotkę. Ale decyzja jest twoja. Częściej jednak trafi się koło do SB niż KM.

Lampa to jakiś Zelmot. Podobne w kształcie i z podobnym mocowaniem idą właśnie do DKW. Do twojej powinna być bardzo podobna do tej tyle, że z wypukłym szkłem i otworem na kable powyżej mocowania a nie jak tutaj kable idą w ośce mocowania. Z pewnością nie będzie to Bosch tylko Hasag jak pisałem wcześniej.

Pozdrawiam

Taty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loopy.. witaj w klubie KMek z 1935 roku :icon_mrgreen:

 

materialy byly dostepne przez krotki okres czasu, tak jak pisalem.

jak cos to wal do mnie na gadu to Ci powysylam fotki i inne bzdety

 

felga do dykty dwusetki to 3.00 x 19

wsk miala "18, wfm byla na 19-tkach..

ale kola mozna dostac na MWB w lodzi.. moim zdaniem szkoda zachodu z przeszprychowywaniem.. ja kupilem piekne kolko za 150 zl, juz pomalowane.

tylko nie pomyl i nie kup od SB 200.. sa niemal identyczne, z tym ze SB na bebnie ma 2 łebki srub, a KM ma takie jakby wybrzuszenie..

 

lampe musisz miec malutka i chudziutka, taka jak na tej fotce http://www.dkw-geyer.de/DKW-Geyer/pics/km200.jpg.

porownaj sobie z ksztaltem KSa http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7024/ks200foto.jpg

 

katalogi czesci mam na papierze, wiec musialbym sie bawic w ksero albo skany. jezeli juz je masz, to szkoda zachodu.

 

gaznik jaki ja u siebie mam to Graetzin Kf 20 e. katalog czesci moze podawac tez inne, ale ja bym bral Graetzina.

 

jezeli to dykta z 35 roku, to tego noska nie powinno byc... ja u siebie mam gwintowany otwor na mocowanie blachy od amortyzatora ciernego skretu.. jakis patent.. pierwszy raz to w dykcie widze.

 

jak mozesz to zrob dokladniejsza fote tego odpreznika gaszenia przy kierownicy, bo szukam takiej czesci

 

 

no i oczywiscie napisz swoja liste brakow, to moze Ci w czyms pomoge :buttrock:

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze tylko czemu moje ""KM" ma malowanie KS'a?

 

A co do "noska" na baku to wszo sie zgadza, zaden patent. Sprawdz katalogi: 49 strona 18 czesc 174111 i 37 s22 cz17411

 

A co do gaznika to narazie zostawie ten co jest. To czesc, ktora mozna w przyszłosci dokupic, bez ingerencji w wyremontowane podzespoły.

 

Co do koł to szprychy i tak bede wymieniał na niklowane wiec to nie problem...

 

Z tego co mi brakuje, i sie orientuje to:

->1 tłumik (ma byc rozbierany z srobka z tyłu czy nie?)

->Linki oczywiscie

->uchwyt amora skretu, ten od "noska"

->przednie koło

->lampa wraz z uchwytem

->podstawka pod aku

->puszka pradow

->cewki (chyba, ze je przewine, narazie silnik chula na zestawie aku i cewka z jawki :icon_mrgreen:)

->lewej nozk

 

Kolana juz zlicytowalem z niemieckiego ebaya. Niestety kojejnych czesci nie bedzie mi mial juz kto dostarczyc.

 

Narazie nie mam aparatu wiec musisz byc cierpliwy...

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do brakow, to:

-tlumiki nierozbieralne rybki mialy KMki, a KS byly juz z odkrecanym ogonem. ja, mimo ze mam KM, kupilem tlumiki rozbieralne.

- linki samemu zrobisz z linek od jakiejs WSK, lutujac koncowki. zreszta mozna kupic na MWB w oplocie bawelnianym

-podstawe pod aku moze zrobi ci ten gosc, osobiscie go nie "testowalem", mam tylko jego wizytowke: Kazimierz Ablamowicz tel. 692 623654 mail [email protected] - cena chyba ok 70 zl. tylko mu wytlumacz, zeby zrobil ci od KSa, bo on sie specjalizuje w dorabianiu gratow do NZ

-elektryke wstaw jakas wspolczesna, szkoda zachodu na full oryginal moim zdaniem.. zadanie prawie ze niemozliwe

-ze stopkami jest ciezko.. jak dorwiesz kogos kto robi odlewy zeliwne, to daj znac, chetnie zamowie komplecik

 

sam nie wiem.. wydaje mi sie na 99% ze masz KSa, dlatego dziwi mnie blad w numeracji.. moze rama po przeszczepie?

silnik jest ewidentnie od KS

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby KS ale popatrz tu -> http://www.bikepics.com/pictures/692103/

Zwroc uwage na te dwie blaszki z dziurka :) pod głowka ramy. Tu mocowany był uchwyt lampy. To element charakterystyczny dla KM. Qrcze... Były jakies przejsciowki?

 

A co do MWB Łodz to hektary ode mnie i taki wyjazd wiazałby sie z kosztami wiekszymi niz koszty brakujacych czesci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loopy.. witaj w klubie KMek z 1935 roku :)

 

felga do dykty dwusetki to 3.00 x 19

 

 

Nie masz racji z felgami. Felgi jak pisałem mają być wąskie 2 1/4x19 a opony 2.75-19

Patrz obrazek: Prospekt KM 200

Z tym amortyzatorem na zbiorniku to popatrz tutaj jak to wygląda: Zbiornik i mocowanie

Według mojej wiedzy silniki w KS i KM były takie same. Różniły się tylko kopniakiem. KS miał oszczędnościowy sztywny kopniak. Przód natomiast ma mieć takie oto wahaczyki i mocowanie lampy: Mocowanie lampy. Ktoś ci przerobił to mocowanie na inne i upitolił podstawę. Ponadto masz odwrócony przodem do tyłu trapez i przez to odwrotnie założony błotnik. Komicznie wygląda ta zeskosowana sprężyna.

Nie zgodzę się z tobą, że KS miał inne malowanie. Popatrz na te fotki: KS 200 i to: i to KS 200 Masz ewidentnie dwa motorki KS w różnych malowaniach. Obydwa rysunki to prospekty firmowe DKW. Nie sądzę, żeby się ktoś pomylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z tobą, że KS miał inne malowanie. Popatrz na te fotki: KS 200 i to: i to KS 200 Masz ewidentnie dwa motorki KS w różnych malowaniach. Obydwa rysunki to prospekty firmowe DKW. Nie sądzę, żeby się ktoś pomylił.

 

Qrcze juz sie zamotałem...

Wiem, ze były KS'ki w malowaniu z białym skrzydłem na zbiorniku, ale czy były takie KM'ki? Bo kilka postow wyzej stwierdziłes, ze moje moto to jednak KM.

 

Tym was zastrzele -> http://www.bikepics.com/pictures/693242/ Widzicie to jedno logo przeswitujace przez drugie w miejscu przytarcia jednej warstwy lakieru, tej ze "skrzydłem"? Moze to rzeczywiscie przejsciowka? Zamalowali zbiornik z '35 go i wsadzili do nowszego modelu?? Moze to zamotane poczatki produkcji KS'a? To logo pod spodem pasuje do egrzemplaza z prospektu ktory podales -> http://www.motoclub.de/Motoclub%20aktuell/...20km%20200.html

 

A co do uchwytu lampy to nie jest odciety,tylko po prostu odkrecony i gdzies posiany...

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie.. na felgach sie pomylilem..

ale silniki KS i KM nie byly takie same.. roznica jest chocby w deklu od sprzegla. KS miala wersje ze sprzeglem noznym jak i na linke.. poza tym silnik od KSa jest o 1 KM mocniejszy. Kopniak KM i KS jest taki sam. SB mial skladany

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...