Jaro Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 Co o tym myslicie. Doszedlem do wniosku ze zrobie klina po stronie sprzegla bo nie wiem jak zrobic zeby sprzeglo nie obracalo sie na wale. Probowalem juz wszystkich sposobow ktore na tym forum byly napisane az w ostatecznosci kupilem nowiutka piaste ktora i tak sie obrocila na wale az pomyslalem ze uratuje mnie klin bo klejenie jakimis super klejami lub spawanie nie wchodzi w gre.Juz 8 razy rozbieralem sprzeglo w ciagu chyba 3 tygodni tak ze juz mi sie rzygac chce jak patrze na to wszystko. Mam zamiar powiekszyc rowek na stozku walu , zrobic rowek na piiascie i dopasowac klina. Wydaje mi sie ze to pomoze. Co o tym myslicie, czy ktos juz probowal tego typu zabiegi??????pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 No oczywiście jest to metoda choć dziwie się że nie możesz zmontować wszystkiego tak żeby się nie obracało. Nie pamietam jakie środki zastosoałeś i czy masz silnik w wersji fabryka czy po dodaniu kilku koników. jeżeli jest wszystko w wersji Zchoppau to musisz odtłuścić wał i sprzęgło, założyć je wał i sprawdzić czy dolega pełna powierzchnia. Poprostu poczerń flamastrem czop i sprawdź doleganie. Jeżeli jest dobre to:przy zdjetej pokrywie nagrzej sprzęgło i gorące nasadź na wał porządnie dokręcając srubę kontrującą. Wycisku nie musisz zakładać ważne żeby porządnie docisanąć. W tym celu załóż jakiś dystans zastępujący wycisk. Poczekaj aż sprzęgło ostygnie. delikatnie odkręć nakretkę i załóż pokrywę + wycisk. Dokręć nakrętka na ile na to pozwala zablokowanie sprzęgła. Metoda zakkręcania przy zdjetej obudowie pozwala na dobre zablokowanie kosza przed obracaniem. Zobaczymy co dalej.powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 witaj KRZYSZTOFIE!!! dlugo cie nie widzialem.... jak zdrowie? moze ma pytanie z troche innej beczki ale... wykrylem przyczyne mojego stukania w silniku-lozysko na wejsciu do skrzyni i wydaje mi sie ze to duze kolo zebate ma bicie tzn usemkuje-mozliwe? moje pytanie jest takie: czy da sie wyjac to lozysko bez rozpolawiania silnika? NARA! Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 21 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2003 Czesc. Tak na 90% to musisz rozerwac silnik. Nie pamietam jak jest w ETZ ale do zdjęcia dużego koła wystarczy zdjąć tylko lewą pokrywe silnika. Wtedy zobaczysz czy da się wyjąć łozysko. Ale raczej rozpoaławianie ciebie nie minie. Warto przy okazji wymienić pozostałe łożyska. Nara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.