&REW Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Witajcie, ponieważ jestem lajkonikiem w wielu sprawach technicznych, ale ciągle chcę się uczyć, zwłaszcza wtedy gdy potrzeba, prośba do kompetentnych osób o wyjaśnienie mi zasady działania amortyzatora. W szczególności w związku z moim topikiem: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=53982&hl= potrzebuję info, co odpowiada za powrót koła do asfaltu po podbiciu (sprężyna? olej? zawory?). Jeżeli gdzieś to jest na forum, proszę o odsyłkę i off-topic. Dzięki i pozdrowienia serdeczne, &REW. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Odpowiada amortyzator bedacy czescia kazdej z twoich lag.Nie wiem dokladnie jaki rodzaj amortyzatora ma SV, ale podejrzewam ze damper, rurka z tloczkiem przykrecona do dna goleni i zaopatrzona w kilka otworow regulujacych przeplyw oleju.W tego typu amortyzatorze najwazniejszy jest olej, jego jakosc i lepkosc, jak rowniez mozliwosc jak najdluzszego zachowania tej lepkosci.Jezeli masz klopoty z odbiciem, ( kolo nie trzyma sie jezdni ) to przeszedl bym na bardziej lepki olej od tego ktory stosowany jest fabrycznie, np 15W, zamiast 10W. Jezeli jeszcze byly by problemy, zakupilbym Gold Valve Emulators z fmy Race Tech dla twego moto, dostosowany do twojej wagi przyrzadzik podwyzszajacy tlumienie odbicia, ale nie usztywniajacy jednoczesnie calego zawieszenia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
&REW Opublikowano 27 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Odpowiada amortyzator bedacy czescia kazdej z twoich lag.Nie wiem dokladnie jaki rodzaj amortyzatora ma SV, ale podejrzewam ze damper, rurka z tloczkiem przykrecona do dna goleni i zaopatrzona w kilka otworow regulujacych przeplyw oleju.W tego typu amortyzatorze najwazniejszy jest olej, jego jakosc i lepkosc, jak rowniez mozliwosc jak najdluzszego zachowania tej lepkosci.Jezeli masz klopoty z odbiciem, ( kolo nie trzyma sie jezdni ) to przeszedl bym na bardziej lepki olej od tego ktory stosowany jest fabrycznie, np 15W, zamiast 10W. Jezeli jeszcze byly by problemy, zakupilbym Gold Valve Emulators z fmy Race Tech dla twego moto, dostosowany do twojej wagi przyrzadzik podwyzszajacy tlumienie odbicia, ale nie usztywniajacy jednoczesnie calego zawieszenia. Adam M. Dzięki Adamie za odpowiedź, ja do tej pory postrzegałem amor jako komplet ze sprężyną. Ale widzę, że to chyba trzeba traktować oddzielnie. Ale w kwestii bardziej lepkiego oleju i ew. dodatkowo tłumienia odbicia regulacją przepływu - czy właśnie zwiększenie tłumienia odbicia nie jest przyczyną wolniejszego powrotu kółka do nawierzchni? Ja myślałem, że to jednak kwestia sprężyny, która łatwo się ściska i nie działa z odpowiednią siłą w drugą stronę ... Greetz, &REW. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Wolniejszy powrot kola do nawierzchni to tlumienie DOBICIA, i nie sadze zebys je mial w swoim motocyklu, bo tylko wersje sportowe Suzuki ( GSXR )maja pelna regulacje ( napiecie wstepne sprezyny, tlumienie odbicia i dobicia ) na inaczej skonstruowanym amortyzatorze ( cartridge ).Ile pokretel wystepuje u ciebie ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
&REW Opublikowano 28 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Wolniejszy powrot kola do nawierzchni to tlumienie DOBICIA, i nie sadze zebys je mial w swoim motocyklu, bo tylko wersje sportowe Suzuki ( GSXR )maja pelna regulacje ( napiecie wstepne sprezyny, tlumienie odbicia i dobicia ) na inaczej skonstruowanym amortyzatorze ( cartridge ).Ile pokretel wystepuje u ciebie ? Adam M. Mam tylko regulację napięcia wstępnego sprężyny. Tylko żebyś mnie dobrze zrozumiał Adamie. Ja właśnie myślę, że u mnie za wolno koło wraca po podbiciu i dlatego mi ucieka przód moto na nierównościach. A wydaje mi się, że koło do jezdni jest dociskane przez sprężynę. To chyba głównie ona generuje siłę dającą w efekcie powrót koła do nawierzchni, tak? Greetz, &REW. :icon_twisted: [Już odpisywałem wcześniej ale widocznie po drodze wcięło :icon_exclaim:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 No tak sile dociskajaca kolo generuje sprezyna.Ale czy widziales kolo samochodu z padnietym amortyzatorem ?Kolo znajduje sie w stalym "trzepocie" podbijane na nierownosciach nie zdazy wytlumic drgan, gdy znowu jest podbite. Sadze ze u ciebie masz poczatek czegos takiego bo z kolei nie wyobrazam sobie zeby sprezyny byly tak miekkie by nie dociskac kola do podloza.Oprocz sprezyny dziala jakas skladowa wagi motocykla z obciazeniem, a prosty amorek nie ma zadnej mozliwosci tlumienia, czyli spowalniania tego dobicia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
&REW Opublikowano 29 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 No tak sile dociskajaca kolo generuje sprezyna.Ale czy widziales kolo samochodu z padnietym amortyzatorem ?Kolo znajduje sie w stalym "trzepocie" podbijane na nierownosciach nie zdazy wytlumic drgan, gdy znowu jest podbite. Sadze ze u ciebie masz poczatek czegos takiego bo z kolei nie wyobrazam sobie zeby sprezyny byly tak miekkie by nie dociskac kola do podloza.Oprocz sprezyny dziala jakas skladowa wagi motocykla z obciazeniem, a prosty amorek nie ma zadnej mozliwosci tlumienia, czyli spowalniania tego dobicia. Adam M. Jasne, widziałem, bujające się w pionie koło to efekt braku tłumienia. Natomiast u mnie tłumienie jest, tylko moim zdaniem za wolno koło wraca do nawierzchni. Ale tak jak myślałem, to pewnie sprężyna, skoro ona odpowiada za docisk koła do nawierzchni. OK. Dzięki za info i potwierdzenie. Teraz powalczymy w serwisie o sprężynę, bo zmienili mi olej w lagach z 5 na 15 ( :icon_exclaim: nie za lepki?!). Zawieszenie jest sztywniejsze, a jakże, tylko że kółko ucieka nadal hehe ... :icon_twisted: Greetz, &REW. :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.