Yosarian Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 (edytowane) Witam, mam problem z cięknącymi uszczelniaczami 1) wałka od zmiany biegów, kickstartera 2) wałka od zębatki zdawczej. Poradziłem sobie z usunięciem wszystkich elementów utrudniających wymiane, ale nie moge wyjąć samych simmeringów. Macie pomysł jak to zrobić??Szczegóły przedstawiaja foty: foto 1foto 2 Pzdr i thx za odp. Edytowane 19 Września 2006 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Cześć. W swojej LC4 w simmeringu od strony wałka zdawczego robiłem to tak>nawiercałem malutki otwór fi. ok. 1 mm w simmerze, mniej więcej na środku jego szerokości. Następnie w otwór wkręcałem (kilka obrotów) wkręt do drewna, i wyciągałem szczypcami delikwenta.Tulejkę pod simmer wymieniam co drugą zmianę zębatki. Oring tez mniej więcej tyle wytrzymuje, jeśli jest temperaturowy.Nie powiem Ci jak zmieniać te uszczelniacze od strony rozrusznika i dźwigni biegów-nigdy tego nie robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Dzięki za info. Orientujesz się może czy da radę kupić taki simmering w sklepie z łożyskami, uszczelniaczami, czy lepiej żebym od razu zadzwonił do salonu KTM'a?? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 (edytowane) Normalny, nie musisz latać do KTM. Dobrze jak kupisz temperaturowy, z wargą zgarniającą. Przed montażem ważne jest by nałozyć smar pomiedzy wargę główną, a wargę zgarniającą w simmeringu.Na wale korbowym-to samo, normalne wymiary, lewy/prawy taki sam. Musi też być temperaturowy (kolor pomarańczowy). Szczególnie przy wymianie simmeringów na wale korbowym dobrze jest je zamontowac na loctajta-jak wyskoczy od strony rozrządu, stracisz smarowanie (i nie będziesz miał objawów że coś nie tak), jak wyskoczy od strony iskrownika-wiadomo, leje się olej jak z zarzynanej świnki. A bez loctajta zdarza się że wyskoczą. Edytowane 20 Września 2006 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Dzisiaj obadałem wszystkie sklepy w moim mieście i się okazało, że nie maja simmera, a O-ring tylko na zamówienie:/ Czy mógłbyś napisać dokładne wymiary uszczelniacza, wtedy zacząłbym szukać po Internecie (mój przy wyjmowaniu 'lekko' się zdeformował:biggrin: Dzięki i pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 (edytowane) Dzisiaj obadałem wszystkie sklepy w moim mieście i się okazało, że nie maja simmera, a O-ring tylko na zamówienie:/ Czy mógłbyś napisać dokładne wymiary uszczelniacza, wtedy zacząłbym szukać po Internecie (mój przy wyjmowaniu 'lekko' się zdeformował:biggrin: Dzięki i pozdro.Oczywiście że Ci podam "bracie LC4"-pozycja 18 i 19 z tego łącza, strona 25. Masz tam dokładne wymiary i oznakowanie simmera i o-ringu.Jakbyś miał problem z ich zdobyciem to skontaktuj się z firmą Hydro-Met z Gdyni. Oni jako jedni z nielicznych w Trójmieście handlują dobrymi simmeringami, a nie popeliną z inco-veritas, czy z rzemiosła.Dostaniesz tam na bank taki simmer, możesz powołać się na Jarka z TDV-rozmawiaj z p. Romanem, on w zakresie uszczelnień obsługuje moją firmę, i nie było do tej pory rzeczy niemożliwych, czy popeliniarskich. W przyszłym tygodniu jadę do nich po towar to mógłbym coś wziąć i zapakowac Ci w paczkę, jakby była taka potrzeba.Pzdr. Edytowane 20 Września 2006 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 (edytowane) Tych fiszek właśnie mi było trzeba!! Service manual, który posiadam niestety nie podaje szczegółowych info o komponentach. Zweryfikowałem wymiary z fiszek z wymiarami simmera wyjętego z silnika i okazało się, że ten z fiszek jest 10mm szerszy... ale śr. wew. i grubość się zgadza. Dobrze rozumiem, że KTM podaje wymiary razem z tym stalowym pierścieniem, w którym uszczelniacz siedzi (akurat by się zgadzało)? Jeśli jutro go nie znajdę, skorzystam z Twojej propozycji. Wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam.PS. Jaki olej lejesz do Twojej LC4-ki? Edytowane 20 Września 2006 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 (edytowane) Wymiar z fiszek to chyba 32x42x7 typ BSL, z tego co pamiętam zawsze wyciągałem simmering z tym pierścieniem i montowałem zamiennik który tego pierścienia juz nie miał (podobnie zresztą jak i na wale korbowym), i wymiary były o.k.Olej leję zawsze 10W/50-na początku był motorex, poźniej długo castrol R4, teraz taki midland-od lat moje obydwa auta jeżdżą na oleju tej marki, i cenowo bardzo opłaca mi się brać w hurcie dodatkowo ten olej (wychodzi mnie jakieś 24 PLN brutto/litr). Edytowane 21 Września 2006 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 (edytowane) No więc u mnie w mieście nie ma takich temperaturowych simmerów :biggrin: Wkurzyłem się i zamówłem je w Rapidzie w Poznaniu. Dzięki i pozdro. Edytowane 21 Września 2006 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.