Skocz do zawartości

LC4 - cieknące uszczelniacze wałka od biegów i zębatki


Yosarian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z cięknącymi uszczelniaczami 1) wałka od zmiany biegów, kickstartera 2) wałka od zębatki zdawczej. Poradziłem sobie z usunięciem wszystkich elementów utrudniających wymiane, ale nie moge wyjąć samych simmeringów. Macie pomysł jak to zrobić??Szczegóły przedstawiaja foty:

 

foto 1

foto 2

 

Pzdr i thx za odp.

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

W swojej LC4 w simmeringu od strony wałka zdawczego robiłem to tak>nawiercałem malutki otwór fi. ok. 1 mm w simmerze, mniej więcej na środku jego szerokości. Następnie w otwór wkręcałem (kilka obrotów) wkręt do drewna, i wyciągałem szczypcami delikwenta.

Tulejkę pod simmer wymieniam co drugą zmianę zębatki. Oring tez mniej więcej tyle wytrzymuje, jeśli jest temperaturowy.

Nie powiem Ci jak zmieniać te uszczelniacze od strony rozrusznika i dźwigni biegów-nigdy tego nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalny, nie musisz latać do KTM. Dobrze jak kupisz temperaturowy, z wargą zgarniającą. Przed montażem ważne jest by nałozyć smar pomiedzy wargę główną, a wargę zgarniającą w simmeringu.

Na wale korbowym-to samo, normalne wymiary, lewy/prawy taki sam. Musi też być temperaturowy (kolor pomarańczowy). Szczególnie przy wymianie simmeringów na wale korbowym dobrze jest je zamontowac na loctajta-jak wyskoczy od strony rozrządu, stracisz smarowanie (i nie będziesz miał objawów że coś nie tak), jak wyskoczy od strony iskrownika-wiadomo, leje się olej jak z zarzynanej świnki. A bez loctajta zdarza się że wyskoczą.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj obadałem wszystkie sklepy w moim mieście i się okazało, że nie maja simmera, a O-ring tylko na zamówienie:/ Czy mógłbyś napisać dokładne wymiary uszczelniacza, wtedy zacząłbym szukać po Internecie (mój przy wyjmowaniu 'lekko' się zdeformował:biggrin: Dzięki i pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj obadałem wszystkie sklepy w moim mieście i się okazało, że nie maja simmera, a O-ring tylko na zamówienie:/ Czy mógłbyś napisać dokładne wymiary uszczelniacza, wtedy zacząłbym szukać po Internecie (mój przy wyjmowaniu 'lekko' się zdeformował:biggrin: Dzięki i pozdro.

Oczywiście że Ci podam "bracie LC4"-pozycja 18 i 19 z tego łącza, strona 25. Masz tam dokładne wymiary i oznakowanie simmera i o-ringu.

Jakbyś miał problem z ich zdobyciem to skontaktuj się z firmą Hydro-Met z Gdyni. Oni jako jedni z nielicznych w Trójmieście handlują dobrymi simmeringami, a nie popeliną z inco-veritas, czy z rzemiosła.

Dostaniesz tam na bank taki simmer, możesz powołać się na Jarka z TDV-rozmawiaj z p. Romanem, on w zakresie uszczelnień obsługuje moją firmę, i nie było do tej pory rzeczy niemożliwych, czy popeliniarskich. W przyszłym tygodniu jadę do nich po towar to mógłbym coś wziąć i zapakowac Ci w paczkę, jakby była taka potrzeba.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych fiszek właśnie mi było trzeba!! Service manual, który posiadam niestety nie podaje szczegółowych info o komponentach. Zweryfikowałem wymiary z fiszek z wymiarami simmera wyjętego z silnika i okazało się, że ten z fiszek jest 10mm szerszy... ale śr. wew. i grubość się zgadza. Dobrze rozumiem, że KTM podaje wymiary razem z tym stalowym pierścieniem, w którym uszczelniacz siedzi (akurat by się zgadzało)? Jeśli jutro go nie znajdę, skorzystam z Twojej propozycji. Wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam.

PS. Jaki olej lejesz do Twojej LC4-ki?

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiar z fiszek to chyba 32x42x7 typ BSL, z tego co pamiętam zawsze wyciągałem simmering z tym pierścieniem i montowałem zamiennik który tego pierścienia juz nie miał (podobnie zresztą jak i na wale korbowym), i wymiary były o.k.

Olej leję zawsze 10W/50-na początku był motorex, poźniej długo castrol R4, teraz taki midland-od lat moje obydwa auta jeżdżą na oleju tej marki, i cenowo bardzo opłaca mi się brać w hurcie dodatkowo ten olej (wychodzi mnie jakieś 24 PLN brutto/litr).

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...