BlackRider Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Witam wszystkich, w zasadzie jestem tutaj nowy więc chciałem się przywitać z wszystkimi forumowiczami. Trafiłem na waszą stronę bo szukałem rozwiązania problemu jaki dolega mojej Hondzie. Jako iż spodobało mi się tutaj, postanowiłem się zarejestrować i poudzielać się na tej witrynie ;) Otóż, mam pewny problem z Hondą MBX 50ccm. Została kupiona jakiś miesiąc temu. Gościu, który ją sprzedawał twierdził, że silnik był niedawno co remontowany i jeszcze jest na dotarciu. Motor nie miał wolnych obrotów (trzeba było podtrzymywać go na gazie, żeby nie zgasł). Próbowałem się bawić z obrotami ale pojawił się pewny problem, który zaczą mnie już denerwować. Problem wygląda następująco. Wchodzę sobie przykładowo z rana do garażu gdy motor stał całą noc nie używany. Odpalam go i ustawiam wolne obroty, wszystko fajnie obroty są niewielkie i motor pyrka sobie na nich bezproblemowo. Problem pojawia się gdy na niego wsiądę i przejadę na nim ok. 1 Km. wówczas obroty zaczynają spadać i gdy nie podtrzymam rączki gazu to moto zgaśnie automatycznie. Jeśli wówczas na lekko rozgrzanym silniku ustawię znów wolne obroty, motor chodzi bezproblemowo. Ale do czasu. Bo gdy go odstawię na jakiś czas i postoi zgaszony i po przykładowo godzinie go odpalę to wtedy wchodzi na około 7 tys. obrotów i po wrzuceniu biegu motor zaczyna sie rozpędzać bez gazu, obroty zaczynają spadać po przejechaniu niewielkiego odcinka. Wówczas wolne obroty wracają do takich jak ustawiłem je na ciepłym silniku (w granicach 1 - 1,5 tys.) Czy ktoś może ma pomysł co może być nie tak ? Bo ja nie mam już pomysłów :/ Rozważałem możliwość czy nie jest może wlany jakiś zły olej do silnika, i czy on może być tego przyczyną, że zmienia gęstość po nagrzaniu i zmienia się opór :/ Z tego co widziałem to olej był wlany nowy bo jak wyciągłem czujnik temperatury z silnika i upuściłem delikatnie to olej jest czyściutki :/ Więc gościu od którego kupowałem ten motorower musiał go zmieniać. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 pobaw sie jeszcze ze sroba w gaziniku od powietrza. czy tez juz patrzales?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Ja obstawiam na jakies lewe powietrze :icon_mrgreen: Posprawdzaj wszystkie polaczenia i stany uszczelek na nich. Gdy wszystko bedzie juz dobrzez z uszczelnieniami wyreguluj sklad miesznaki i nie bedzie gasl na niskich!! POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlackRider Opublikowano 9 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2006 Sprawę śróbki od powietrza i uszczelek także przerabiałem. Wszystko wydaje się być szczelne i nigdzie nie wygląda by ciągną sobie jakieś lewe powietrze. Zresztą gdyby tak było to gdybym zakręcił śródkę od powietrza całkowicie to motor by nie zgasł gdyby ciągną lewe powietrze tylko chodził by nadal. Natomiast ten gdy zakrecę śróbkę od powietrza całkowicie, gaśnie odrazu tak jak powinien, więc tego raczej ten problem nie dotyczy :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 9 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2006 Zresztą gdyby tak było to gdybym zakręcił śródkę od powietrza całkowicie to motor by nie zgasł gdyby ciągną lewe powietrze tylko chodził by nadal Moze i tak ale jak jedziesz to czastezcki powietrza sie poruszaja szybciej i przez to moga 'wpadac' do cylindra przez np nieszczelny uklad wydechowy... Na postoju moze byc dobrze a w czesie jazdy zle. A moze ci sie jakas linka zacina i dlatego masz takie problemy?? POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 9 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2006 ja miałem ten sam problem i okazało sie ze sprawa jest bardzo prosta... obroty są wysokie dlatego ze dostaje za mało paliwa ( zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa i trzeba użyć ssania), najlepiej jest ustawić iglice w gazniku tak by dostawał wiecej paliwa czyli na środku albo na najnizszym rowku, wyczysc terz dokładnie gaznik.. u mnie to pomogło... pamietaj o ssaniu i o tym ze obroty ustawia sie na rozgrzanym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.