Pitrx Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Witam,kurcze pieczone, a niech gęś to kopnie....brakuje mi słów aby wyrazić swoją złość, której nie mogę wyładować na swym motorku, bo ... Pisałem nie tak dawno o "lewych" obrotach silnika i braku iskry. Powodem tego było zepsuty moduł zapłonu. Wstawiłem inny od innego modelu suzuki ikra była ale pojawiły się "lewe" obroty.Zdecydowałem się na zakup oryginalnego takiego samego modułu zapłonu.O zgrozo cena wysoka 145 zeta. No cóż jeździć trzeba!Ale moja radość trwała zbyt krótko, zaledwie niespełna tydzień.Problem wrócił jak bumerang, ZNÓW BRAK ISKRY, ZNÓW MODUŁ ZAPŁONU SIE PRZEPALIŁ!!! Pomożcie chłopaki!!! Plizzzzzz !!!! Co może być powodem, że diabli biorą ten moduł.Chętnie wysłucham waszych rad! Z góry dziękii pozdrawiamPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Uszkodzone cewki ? ... za duze napiecie daje... hmm nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitrx Opublikowano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Uszkodzone cewki ? ... za duze napiecie daje... hmm nie jestem pewien ok ! "coś" daje za wysokie napięcie, ale co to jest ?? O jakich cewkach mówisz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Niechce cie w blad wprowadzic ... skad ida kabelki od modulu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 przyczyn moze być wiele1 Cewka pojajaca napiecie do modułu jest ona w pradnicy w silniku podaje za wysokie napięcie 2 uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego tez jest w silniku w prądnicy (czujnik Halla)3Uszkodzona cewka wysokiego napiecia (pod zbiornikem)4 spiecie na przewodach 5 czysty przypadek ze sie spalił moduł :) przyczyn moze być wiele1 Cewka podająca napiecie do modułu jest ona w pradnicy w silniku podaje za wysokie napięcie 2 uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego tez jest w silniku w prądnicy (czujnik Halla)3Uszkodzona cewka wysokiego napiecia (pod zbiornikem)4 spiecie na przewodach 5 czysty przypadek ze sie spalił moduł :) Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitrx Opublikowano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 przyczyn moze być wiele1 Cewka pojajaca napiecie do modułu jest ona w pradnicy w silniku podaje za wysokie napięcie 2 uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego tez jest w silniku w prądnicy (czujnik Halla)3Uszkodzona cewka wysokiego napiecia (pod zbiornikem)4 spiecie na przewodach 5 czysty przypadek ze sie spalił moduł :) przyczyn moze być wiele1 Cewka podająca napiecie do modułu jest ona w pradnicy w silniku podaje za wysokie napięcie 2 uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego tez jest w silniku w prądnicy (czujnik Halla)3Uszkodzona cewka wysokiego napiecia (pod zbiornikem)4 spiecie na przewodach 5 czysty przypadek ze sie spalił moduł :evil: 1. Jak sprawdzić i jakim miernikiem napięcie jakie podaje cewka w prądnicy ?2. Jaki wpływ i co ma dotego czujnik położenia wału ? (nie rozumiem tej kwesti)3. Pod zbiornikiem znajduje się u mnie jedynie moduł zapłonu i regulator napięcia (takie z żeberkami i kostką na 3 przewody). Moduł jest plastykowy z dwoma końcówkami konektowymi żeńskimi i przewodem na fajkę - widnieje na nim napis TEC lub JEC (pierwsza litera tak dziwnie pisana - jakby czcionką Gutenberga)4. Jak zlokalizować ewntualne spięcie na przewodach?5. Czysty hmmm nie wierzę, musi być konkretna przyczyna tej awarii. W dalszym ciągu nie rozwiązałem problemu proszę o pomoc!!! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Ad2. Chodzi o czujnik który przekazuje modułowi inforamcje kiedy tłok jest koło GMP i ma być iskra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 A oprócz modułu nic Ci się więcej nie pali?? np. żarówkiSprawdź napięcie ładowania. O ile to nie było przypadkowe, to najbardziej prawdopodobodną przyczyną może być zbyt wysokie napięcie zasilania modułu.Zwarcie raczej wykluczam, skoro po wymianie wszytko wrociło na pewnien czas do normy. Ale nie zaszkodzi jak sprawdzisz kable (czy nie są gdzieś przetarte i nie dotykają do "masy"). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitrx Opublikowano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 A oprócz modułu nic Ci się więcej nie pali?? np. żarówkiSprawdź napięcie ładowania. O ile to nie było przypadkowe, to najbardziej prawdopodobodną przyczyną może być zbyt wysokie napięcie zasilania modułu.Zwarcie raczej wykluczam, skoro po wymianie wszytko wrociło na pewnien czas do normy. Ale nie zaszkodzi jak sprawdzisz kable (czy nie są gdzieś przetarte i nie dotykają do "masy"). Pozdrawiam Roger dzięki za porady!Ale oprócz modułu mi nic innego "nie pali" czyli nie psuje.Jak sprawdzić napięcie ładowania tzn. gdzie podpiąć miernik czy do akumulatora?Ale jak mam uszkodzony ten moduł to silnika nie odpalę, natomiast jak założę nowy moduł to zimny pot mnie obleje, że znów prawie 150 zł szlag trafi. Jak obniżyć zatem ewentualne zbyt duże napięcie idące na moduł?Kable posprawdzałem wcześniej (znalazłem dwa przetarte, usterkę usunęłem jeszcze przed zmianą modułu)ale dziś np. stwierdziłem, że stabilizator napięcia (taki aluminiowy, z żeberkami element) siedzi luźno i podpięta podeń masa też lekko siedzi. Już to porawiłem (może od drgania silnika to się luzuje, źle kontaktuje i mi pali ten moduł? Już sam jestem "głupi" i brak mi pomysłów. Pomocy !!! Spróbuję kupić ten nowy moduł, odpalić motor wieczorem i zobaczyć czy gdzieś nie iskrzy. Czy to dobry pomysł? Jak sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 HmmNie stabilizator, a regulator i widzę, ze prawdopodobnie znalazłeś przyczynę. Jak regulator tracił masę to wariowało napięcie.Napięcie sprawdzić możesz w ten sposób, że odpalasz moto włączasz swiatła i mierzysz napięcie na klemach aku. w zależności od obrotów powinno się zawierać w przedziale 13,8-14,4 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 moduł jest zasilany z własnego napiecia o wiele wyzszego niż 12-14 voltregulator nie ma nic do rzeczypozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitrx Opublikowano 5 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 moduł jest zasilany z własnego napiecia o wiele wyzszego niż 12-14 voltregulator nie ma nic do rzeczypozdr no fajnie !to mnie szanowny kolega zagiął!To mam sytuację patową!Jeśli nie regulator napięcia to co?Skąd "idzie" własne napięcie do modułu? Co go poprzedza, może jakiś element jest wadliwy, że podaje zbyt duże napięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 moduł jest zasilany z własnego napiecia o wiele wyzszego niż 12-14 voltregulator nie ma nic do rzeczypozdr A skąd niby te własne niższe napięcie kolego?Z baterii paluszków? Może ja czegoś nie wiem i moduły w moto 50 cm działają na innej zasadzie? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 radze Ci wiac znalesc schemat instalacji i przejerzec dokladnie jak jest zasilany modul..nie pamietam jak on jest podlanczany ale powinien byc z osobnych cewek..nie ma rady..musisz przejrzec schemat i sprawdzic najpier instalacje a potem cewki...a modul mozesz naprawic...wystarczy zaniesc do dobrego warsztatu albo pogadaj z Predatorem..moze on Ci go naprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 nie wiem jak jest akuratnie w tym motorku ale we wszytskich motorkach małej pojemnosci z zapłonem CDI z jakimi ja miałem styczność moduł był zasilany z magneta bezposrednio napieciem koło 100-180V o natężeniu 150-250 mA(zaleznie od motorku).Jestes pewien ze masz uskodzony moduł , na poczatek jezeli masz mozliwośc to spróboj w innym moto. Moze poprostu koło zamoahcowe przestawiło sie na wale lub impulastor nawala. Jezeli to jest ok to postaraj sie znaleć jakas serwisówke zeby znac oporność cewki zasilajacej ten układ oraz napiecie jakie powinno wychodzic na moduł(no albo poprosić kogos o zmierzenie) i porównaj ze swoim. Najczestszymi przyczynami uszkodzenia z jakimi ja sie spotakłem to: brak odpowiedniego sytku do masy oraz próba uruchamiania silnika bez załozonej fajki od swiecy(braku kontaktu swiecy z masa).Napiecie zmierzysz zwykłym miernikiem analogowym(tanie cyfrowe wariują przy pomiarze obok pracujacego silnika) pamietaj ze tam wystepuje prad zmienny, oporność uzwojenia cewki omomierzem. Z opisu wynika ze jezeli moduł jest uszkodzony to najprawdopodobniej nie pada w nim tyrystor lecz kondensator i jezeli masz mozliwosc rozebrania CDI to mozna go bez problemu wymienic na nowy(groszowe sprawy) i powinien dalej pracowac w porzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.