Gość Visuz Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 (edytowane) Ostatnio przez przypadek zauważyłem że podczas jazdy tylne koło zrobiło się mocno ciepłe. Zacząłem obacywać tu i tam i prawie rękę oparzyłem o jednostkę końcowego przeniesienia napędu (w CX-sie wał kardana wchodzi do "czegóś" takiego jak pokazane jest na zdjęciu co zalane jest olejem). http://img213.imageshack.us/img213/8260/hmmzv5.jpg Co może być przyczyną tak silnego nagrzewania się tego czegoś? Olej wymienia się tam bardzo rzadko, a wiem że poprzedni właściciel to robił więc nie ma takiej potrzeby przez najbliższe kilkanaście tysięcy kilometrów.Czy możliwe jest że źródłem nagrzewania się koła nie jest przeniesienie napędu ale naprzykład łożyska koła? Próbowałem na luzie obracać tylne koło i tak na mój gust obraca się całkiem swobodnie... no może z leciutko wyczuwalnym oporem, ale o ile pamiętam od kiedy kupiłem motocykl to tak już było, a nigdy wcześniej nie zauważyłem żeby się aż tak mocno nagrzewało. Edytowane 20 Sierpnia 2006 przez Visuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Zmien jeszcze raz olej - to najmniejszy wydatek i sprawdzaj to grzanie.Niestety taki objaw moze dac konczace sie lozysko dyfra, jak rowniez zle ustawienie przekladni glownej. Mam nadzieje ze to po prostu za mala ilosc oleju. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 http://img213.imageshack.us/img213/8260/hmmzv5.jpg[/url] Co może być przyczyną tak silnego nagrzewania się tego czegoś? Olej wymienia się tam bardzo rzadko, a wiem że poprzedni właściciel to robił więc nie ma takiej potrzeby przez najbliższe kilkanaście tysięcy kilometrów.Czy możliwe jest że źródłem nagrzewania się koła nie jest przeniesienie napędu ale naprzykład łożyska koła? Próbowałem na luzie obracać tylne koło i tak na mój gust obraca się całkiem swobodnie... no może z leciutko wyczuwalnym oporem.Prawdopodobnie wysiada łożysko w dyfrze dlatego należało by wyjąć go (co nie jest trudne) dokładnie obejrzeć bo to może sie skończyć poważnym uszkodzeniem dyferencjału :) . Łożysko w kole raczej odpada ale jak będziesz miał dyfer na wierzchu to profilaktycznie je też sprawdz. Ale najpierw sprawdz z tym olejem jak napisał A.M Pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visuz Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Dzięki za odpowiedzi.Czy w razie czego będzie kłopot z dostaniem w sklepie łożyska do dyferencjału czy też raczej ma ono standardowe wymiary i parametry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 W 100% nie wiem, ale powinno byc standartowe.Moze Piotr Dudek sie odezwie, on walczyl z CXem dokladnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.