Skocz do zawartości

HONDA VALKYRIE


hary kapuchan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Heh... widzę mały ruch na stronce , więc skorzystam z okazji i zapytam, tym bardziej że jest podgląd na moto... i jak się sprawują wydechy Cobry widzę że już zamontowane?

 

Świetnie grają te rurki tylko cena mogła by być trochę mniejsza bo to same pochromowane rury ale wiadomo płaci się za markę...nie żałuję zakupu ale gdybym kiedyś miał jeszcze kupić coś podobnego to myślę że zlecę komuś zrobienie podobnych wydechów za cenę dwa razy mniejszą. Wrażenia bardzo pozytywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i tu się kolega nieco myli (to nie są puste rurki) cały sekret w konstrukcji wkładów na końcu wydechów one nadają tak specyficzne brzmienie nie za głośne i nie za ciche, a tak to odkręć sobie z ciekawości śrubki i wyciągnij te wkłady potem odpal i zobaczysz różnice (alarmy w samochodach się włączają :biggrin: ) co do ceny to przysadzista , dlatego proponowałem szukać używek ale nie powinieneś żałować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i tu się kolega nieco myli (to nie są puste rurki) cały sekret w konstrukcji wkładów na końcu wydechów one nadają tak specyficzne brzmienie nie za głośne i nie za ciche, a tak to odkręć sobie z ciekawości śrubki i wyciągnij te wkłady potem odpal i zobaczysz różnice (alarmy w samochodach się włączają :biggrin: ) co do ceny to przysadzista , dlatego proponowałem szukać używek ale nie powinieneś żałować...

Nie no wiem... że są wkłady :-) Dźwięk jest naprawdę świetny. Tak jak mówisz nie za cichy i nie za głośny taki w sam raz. Już widzę co by powiedzieli sąsiedzi jak bym wyciągnął wkłady i tak śmigał, Płacz ich małych sroców bym słyszał z odległości 300m :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytam forum już od jakiegoś czasu, jednak się nie udzielałem - brak części praktycznej w postaci Valca. Teraz już jest i mam pytanie co do opony na przód.

Tył jest Dunlop D206 180/70R16 nowa jednak przednia woła już by ją zmienić. Co polecacie?

1.Dunlop

2.Bridgestone

3.Metzeler

4.Avon

Może macie inne typy.

Wspomnę że do jazdy spokojnej - bardziej turystycznej - dla przyjemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...co do opon to jak zwykle zdania są mocno podzielone , i nawet jak każdy na tym forum się wypowie to i tak nie będziesz do końca wiedział co wybrać a ostateczna decyzja będzie należeć do pytającego,bo każdy z nas jeździ na innych oponach i każdy z nas chwali to co akurat używa , i ja tak zrobię więc polecę ci Metzelera ponieważ w porównaniu do innych producentów ( np. Dunlop najdroższa wcale nie znaczy najlepsza ,poza tym pierwszy producent opon tych rozmiarów stricte do Valkyrie ) jest to opona o bardzo dobrych parametrach (mówię dalej o Metzelerze) i jeżeli chodzi o przód potrafiła wytrzymać ponad 26 tyś km (tył do 22tyś)... zresztą poczytaj sobie to pod spodem (to nie moja wypowiedź)... i poczekaj na opinie innych :biggrin:

 

 


Opony do Hondy Valkyrie mają bardzo ciekawą historię. Fabryka Hondy od października 1996roku montowała opony Dunlop, które to były na ponad dwa lata po uruchomieniu produkcji motocykla, jedynym ogumieniem o tym rozmiarze i odpowiednio wzmocnionej budowie. Potem dopiero inni producenci zaczęli wdrażać swoje pomysły. Kolejny był Bridgestone, potem Metzeler, a następnie Avon.
Testy wszystkich tych rodzajów a raczej marek opon pokazują, iż tak naprawdę różną się one trzema zasadniczymi cechami. A mianowicie:
-przyczepnością na różnych rodzajach nawierzchni,
- trwałością (zależna od przebiegu w porównywalnych warunkach eksploatacyjnych) oraz
- hałasu wywoływanego podczas jazdy
Wszystkie opony w/w marek spełniają przyjęte przez producenta normy eksploatacyjne i jakościowe, jednakże ostateczny wybór zależy od osobistych oczekiwań każdego użytkownika.

Aby to Wam ułatwić, poniżej przedstawiamy najbardziej popularne marki opon do Honda Valkyrie:

1.Dunlop - 32 KX 92 D206 przód 150/80R17 (radial), 32 KU 82 D206 tył 180/70R16 (radial)
-opony fabryczne, uznawane jako standard, do którego inne opony są zazwyczaj porównywane;
-trwałość w zależności od sposobu jazdy - 10 000 - 17 000 km.;
-często się delaminują (szczególnie po długim leżakowaniu);
-już po niewielkim zużyciu stają się hałaśliwe i dostają wibracji;
-nie zanotowano objawów niestabilności;
-na mokrych nawierzchniach raczej satysfakcjonujące wyniki;
-cena kompletu 1700-2100PLN (z montażem)
Wszystkie opony po 2001 roku ze względu na dodatki uszlachetniające mają o ok. 20% większą trwałość, ale są znacznie twardsze.
2.Bridgestone - BAX7010 701 przód 150/80H17, BAX7020 702 tył 180/70HS16
-trwałość - 12 000 - 19 000 km.
-mniej hałaśliwe w zakrętach niż Dunlopy, ale za to bardziej hałaśliwe przy dużych prędkościach;
-nie delaminują się nawet po długim leżakowaniu;
-nie zanotowaniu niestabilności;
-inne charakterystyki podobne do Dunlop-ów;
-cena kompletu - ok.1600 PLN
3.Metzeler - 10423 -ME 880 Marathon przód 150/80/R17, 10426- ME 880 180/70R16 (radial)
-trwałość - 12 000 - 21 000 km.;
-znacznie lepsze wyniki testów niż Dunlop-ów i Bridgestone-ów i to zarówno w zachowaniu na drodze, jak i w znacznie niższej hałaśliwości w zakrętach i przy większych prędkościach;
-znacznie lepsza przyczepność i bardzo dobre wyniki na mokrej nawierzchni;
-powyżej 150 km/h mogą pojawić się problemy ze stabilnością, szczególnie w motocyklach z dużą szybą;
-nie są to opony dla bardzo agresywnych użytkowników, ale są to na pewno idealne opony dla średnio-zaawansowanych jeźdźców;
-cena kompletu ok. 1500 PLN (z montażem)
Opony po 2002 roku mają zmienione oznaczenie na ME880F.
Datę produkcji odczytujemy na bocznej ściance opony np.2102 oznacza produkcję z 21 tygodnia roku 2002.
4.Avon - AV370 VenomR 150/80HR17 przód , AV371 VenomR 180/70HR16 tył
(dla tuningowców dwie opcje na tył: AVO131 AM23 Fat Freddie 180/60VB16 ; AVO121 AM23 Fat Freddie 200/60VB16)
-trwałość - 16 000 - 26 000 km.;
-bardzo dobra charakterystyka przyczepności na zakrętach (opony mają swoją genezę w wyścigach motocyklowych);
-dzięki specyficznemu bieżnikowi mogą być bardzo trwałe;
-w budowie opony zastosowano materiał o różnej gęstości; im bliżej środka opony tym materiał jest bardziej rzagęszczonyr1; a więc troszkę twardszy; dzięki temu na samym środku opona mniej się zużywa a na zakrętach jest bardziej przyczepna, bo boli są miękkie;
-nie wykazują zbytniej hałaśliwości w jeździe na wprost;
-nie wykazują wibracji i delaminacji;
-w motocyklach dużą szybą powyżej prędkości 150 km/h mogą wystąpić problemy ze stabilnością;
-mogą być lekko niestabilne na bardzo mokrych nawierzchniach;
-cena kompletu 1100-1600 PLN ( w zależności od źródła pochodzenia);
Z testów i doświadczeń wynika, iż oceny poszczególnych opon mogą się różnić w zależności od preferencji użytkowników.
Ja jednakże wskazuję na dwie marki : Avon i Metzeler. Może nie są jednoznacznie najlepsze, ale przy zachowaniu tych samych norm kosztują ok.20-30% mniej niż Dunlop-y.




By Valkman # 21220

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli z tyłu masz Dunlopa a z przodu bedzie Metzeler ? Nie najlepszy pomysł, różne przyczepności, różne biezniki.

naczytałeś się teorii kolego , "jak to dobrze mieć dwie gumy takie same na dwóch kolach w tym samym moto " i klepiesz tak bez sensu , nie biorąc pod uwagę , ze jesteś w wątku ciężkich cruserow , a nie sportów jeżdżących tylko po torze .

 

ale skoro już tak piszesz kolego , to może byś wytłumaczył jak się przekłada Twoja teoria na czopy , przy jeździe turystycznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z doświadczenia wiem że to nie najlepszy pomysł jeździć na 2 róznych oponach.

Każde koło w zakręcie robi inną robote a ty nad tym starasz sie zapanować i przyjemność z jazdy żadna



Doświadczenie zdobyte na lżejszych, szybszych motocyklach co do FC6 nie miałem okazji jeszcze testować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie opony do Valca różnią się niuansami , przy normalniej jeździe 90% bikerów nie jest w stanie znaleźć różnice między oponami ( no chyba ze na słuch, :) np: miedzy wyząbkowanym Dunlopem ,a Metzelerem , ktory w zakręcie nie hałasuje tak bardzo ) ,

 

 

ja [pisałem wyżej kiedyś , ze wyrzuciłem Dunlopa Amerykańskiego z przedniego koła i założyłem Avona na przód ze względu na słabe hamowanie Dunlopa .

 

ostra jazda po zakrętach najpierw zaowocuje tarciem szpilek o asfalt , zanim opony dojdą do swoich krańcowych właściwości .

 

o jeździe po deszczu , czy podczas deszczu nie pisze bo wiadomo ze to loteria , ani po zimnym asfalcie na zimnych gumach bo to wszyscy wiedzą .

 

 

ot takie mam spostrzeżenia własne ,że jeżdżąc od lat na ciężkim sprzecie , podstawa to przednia opona , a ta z tylu moim zdaniem moze byc inna , warunkiem tylko jest to ze ma byc ten sam typ opony . na przo i na tył ;

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naczytałeś się teorii kolego , "jak to dobrze mieć dwie gumy takie same na dwóch kolach w tym samym moto " i klepiesz tak bez sensu , nie biorąc pod uwagę , ze jesteś w wątku ciężkich cruserow , a nie sportów jeżdżących tylko po torze .

 

ale skoro już tak piszesz kolego , to może byś wytłumaczył jak się przekłada Twoja teoria na czopy , przy jeździe turystycznej?

Wiem gdzie jestem, nie naczytałem się tylko przerobiłem na własnej dupie i na ciężkich motocyklach. Jak myślisz ? Inżynierowie konstruują każdą oponę samą dla siebie czy zestawem przód/tył słyszałeś o tym ,że przednia robi robotę dla tylnej ? Jeśli będą różne to nie ma mowy o współpracy bieżników. A na mokrym w zestawieniu jakie sobie zafundował kolega poćwiczyłbym zwieracze, bo to będzie najczęściej używany mięsień ;-) Przyczepności Metzelera i Dunlopa są skrajnie różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie jestem, nie naczytałem się tylko przerobiłem na własnej dupie i na ciężkich motocyklach. Jak myślisz ? Inżynierowie konstruują każdą oponę samą dla siebie czy zestawem przód/tył słyszałeś o tym ,że przednia robi robotę dla tylnej ? Jeśli będą różne to nie ma mowy o współpracy bieżników. A na mokrym w zestawieniu jakie sobie zafundował kolega poćwiczyłbym zwieracze, bo to będzie najczęściej używany mięsień ;-) Przyczepności Metzelera i Dunlopa są skrajnie różne.

 

nie mam zamiaru się z Toba spierać , ja chciałem tylko pokazać ,że "pisma świętego " nie należy brać dosłownie zawsze , piszę swoje uwagi z autopsji i jest to moja opinia , można sie z nią zgadzać lub nie , co innego tor , co innego droga i odnoszę to do motocykla Valkyria i opon do tego motocykla , ale skoro na Valcu kolego masz większe doświadczenie ode mnie , to tylko z mojej strony szacunek wyplywa.

Edytowane przez słoma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...też dodam coś od siebie...z tych wypowiedzi wynika ze obydwaj macie racje....tylko że ... najlepiej jest tak żeby mieć na motocyklu takie same opony tak na przód jak i na tył o tych samych parametrach i tego samego producenta niezależnie czy jest to ścigacz czy cruiser czy jeszcze coś innego bo nie zastanawiamy się wtedy ..aha..mam dunlopa i on mi się lepiej trzyma na mokrym ... "i gdzie ja go mam w przodzie czy z tyłu"... a metzeler ? cholera gdzie ja go założyłem bo teraz jadę po łuku i będzie lepiej trzymał przód czy tył ??? (he he dobre co?) ... nie w tym rzecz , jeszcze raz potwierdzam że najlepiej jest mieć dwie jednakowe oponki i do tego kolega Brovar będzie dążył ,ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zjeździć dunlopa do końca i przerzucić się całkowicie na Metzelera (ja tak zrobiłem kilka lat temu i jest git) (metzeler jest w dobrej cenie i ma świetne parametry dlatego go sobie chwalę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...