Skocz do zawartości

stuki w Jawie 250


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mam problem ze stukami przy pracy silnika oraz ich narastanie w miare nagrzewania sie silnika, na moje oko wyglada to na stuki tłoka, jak sie nagrzeje coraz ciężej chodzi w cylindrze az sie całkowicie zatrzymuje (jakby sie zatarł) z tym ze jak tylko troche wystygnie stuki ustaja a silnik chodzi bez problemow, sadze ze nie jest to wina przegrzania motoru wystarczy przejechac ok 1km zeby juz zaczął stukac, cylinder jest po szlifie, wymianie łańcuszka sprzegłowego (chyba tak on sie nazywa w kazdym razie łączy wał i sprzegło) i korka w tarczach sprzęgła. Wydaje mi sie ze jest to problem ze smarowaniem (do litra benzyny dolewam 40ml mixolu) olej w silniku jest nowy. W sumie to był moj pierwszy mini remont silnika tak ze nie wiem czy przy składaniu to czegos nie popsułem albo zapomniałem. Bardzo prosze o pomoc bo sezon w pełni a motor stoi w garażu!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: czy po „szlifie” cylindra były wykonywane fazy na kanałach przelotowych i wydechowym ??

 

Jeżeli fazy nie sa wykonane pierścienie rozprężają się na oknach i potem zahaczają o ostre progi kanałów. Sam w ten sposób zniszczyłem silnik. Nie sprawdziłem czy szlifierz wykonał fazy i jeden z pierścieni został złapany na oknie wydechowym i wyleciał razem z kawałkiem tłoka rura wydechową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha jeszcze jedno. Fazy powinny mieć 1-2 stopnie pochylenia i około 1.5 -2 mm długości. Opis jak to zrobić można wyczytać w jakis starszych książkach o naprawach silników dwusuwowych. Pamiętam że jest to także opisane w książce T. Rychtera

„ Karting”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzięki za pomoc, ale to nie o to chodziło, stukał dlatego ze miał troche luzu na trzpieniu mocującym tłok do wału i jak tłok ciężko chodził to ten trzpień tak chałasował, a cięzko chodził bo gość źle mi zrobił szlifa i tłok był za bardzo pasowny do cylindra , przy wyższej temperaturze tłok rozszerzał sie a w cylindrze było za mało luzu i go hamowało. Zaniosłem dzisiaj go jeszcze do honowania i juz jutro powinien hulać jak strzała :evil: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...