bamsey Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 :biggrin: Opiszę całą historię mojej maszynki to wtedy będzie łatwiej pojąć temat.Kupiłem w tym roku w maju moją wymarzoną gs-kę. Piękna jak lalka mówię wam . Stan wizualny igła, zero rysek, no i silnik też spoko, bez stuków puków i innych obcych odgłosów. Przywiozłem ją do domu i od razu jazda. Piękna sprawa, ale zauważyłem że nie świeci mi się przy odpalaniu kontrolka smarowania. Cóż podjechałem do mechanika a że on nie miał za bardzo czasu to stwierdził żebym wpad za tydzień to od razu przeglądzik się zrobi, oleje itp i przy okazji czujnik zamontujemy. Spoko, ale jak to świerzy nabywca kręcę ostro kilometry byle przed siebie ciesząc się ze swojej maszyny. Dzień przed wizytą u mechanika lecę sobie do pracy a tu nagle coś niedobrego się dzieje: tracę moc i coś mi zaczyna stukać w silniku niepokojąco. Zawróciłem odrazu i do garażu. Pierwsza rzecz jaką robię to sprawdzam stan oleju i przykra niespodzianka bo na miarce nie widać (tydzień przedtem sprawdzałęm i było ok). No to do mechanika zajechałem ale na przyczepce i robimy. Aha zapomniałbym - ten stuk był taki głuchy i pojawiał się dopiero jak silnik się rozgrzewał. Majster zdjął cylinder i lipa ostro zakatowany (porysowany) tzn przytarty. Majster mówi mi że ten stukot to od tłoka przytartego jak się nagrzewał to gdzieś tam pukał - nie neguję bo się za bardzo nie znam. Kupuję w takim razie na allegro w używce w stanie przyzwoitym cylinder z tłokami, pierścionkami itd. Zakładamy cylinder no i oczywiście nieszczęsny czujnik smarowania. Czujnik działa odpalam spoko, jadę i niestety teraz juz nawet na zimnym silniku od około 4000 obr. w górę znów mi stuka - podobnie ale nie wiem czy to to samo, smarowanie się nie zapala więc pewnie jest i teraz jestem w kropce. Co to może być, czy to moze panewki? - ale jak tak to czy nie powinno się smatrowanie zapalać? nie wiem naprawdę pomocy ludziska bo sezon mi ucieka a ja nie mam jak śmigać.Wszyscy mi mówią że to raczej panewki, a czy nie powinno byc tak, że jak padają panewki to kontrolka smarowania to pokazuje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Kontrolka smarowania nie powie Ci , że padaja panewki. !! :biggrin: Nie ma takiego wynalazku co by o zuzyciu panewek informował.Jechałeś bez oleju to wiele rzeczy mogło sie posypać. panewki też!panewki wydaja specyficzny odgłos. Dobry mechanik go rozpozna na 100%Nie wiem czy w twoim przypadku opłaca się robić silnik. Można dostać używane silniki do GS w spoko cenie. Widze , że strasznego pecha miałeś. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartas Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Z tego co pamietam to pisales juz taki temat. Po kiego grzyba go powtarzasz, skoro w tamtym ci wszystko napisali :biggrin: Jak sie myle to sorki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.