Dariusz L Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Miałem taką małą przygodę i pomyślałem że ją opiszę .Może komuś się przyda . Od początku . Niedawno założyłem świeże opony -na przód sportowego a na tył sport.-turystycznego Continentala . I w tą niedzielę wybrałem się polatać po Czechach . Natrafiłem na piękny kręty odcinek (Hronov-Police n. M ) i zacząłem ostro dawać w tą i z powrotem .Po pewnym czasie ze zdziwieniem stwierdziłem że przednie koło daje odczuć małe uślizgi . Myślę sobie -nic to i pochyliłem się nieco żeby je dociążyc .Widoczność dobra, jezdnia szeroka ,prawie żadnego ruchu więc jade sobie pełnym gazem ładnie ślizgając tylną oponą .Zapomniałem dodać że mamy upał ponad 30 stopni .I nagle ,przednie koło puszcza ,niewiem -sekunda może i jakimś cudem chwyciło z powrotem .Tego jeszcze nie było ! Zeby sportowy przód był gorszy od turystycznego tyłu . Nauka z tego taka że opona wcześniej dawała znaki że się przegrzewa ( delikatne uślizgi ), ale ja nie wiedziałem o co chodzi . I teraz pojawia się pytanie, czy to opona zbyt mało sportowa czy warunki za ciężkie . W teście Motocykla ocena jest taka ,że przy dużych prędkościach traci swoją godną uwagi jakość . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Generalnie przod bardziej docisniety - a wiec bardziej pracuje i bardziej sie grzeje. Skoro asfalt ma kolo 50 stopni to nie trudno o przegrzanie opony. Pytanie tylko ile stopni to za duzo dla opony motocyklowej? Przeciez w obecnych warunkach nawet po normalnej jezdzie oponka w kontakcie z dlonia uderza cieplem... Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 W obecnych warunkach pogodowych nietrudno o przegrzanie opon. Do tego dochodzi rozgrzany asfalt, który też w wysokich temperaturach traci dużo ze swojej przyczepności. Niedawno miałem lekki uślizg obu kół na wyślizganym do glancu, rozgrzanym asfalcie. Na szczęście gleby nie było. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.