Skocz do zawartości

BMW F650GS ( F 650 GS ) - wybór motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Nie jezdzilem jak do tej pory GS 650. W zeszlym roku dostalem na dwa dni Scraver'a 650 - ten sam silnik tylko napedzany paskiem. Coz moto i jego moc z nog nie powala i trzeba sie do niego troche przyzwyczaic. Do turlania sie wystarczy :biggrin: ( Scraver ) co do silnikow to opinie sa bardzo pozytywne, do reszty moto zreszta tez.

 

:bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Nie jezdzilem jak do tej pory GS 650. W zeszlym roku dostalem na dwa dni Scraver'a 650 - ten sam silnik tylko napedzany paskiem. Coz moto i jego moc z nog nie powala i trzeba sie do niego troche przyzwyczaic. Do turlania sie wystarczy :icon_mrgreen: ( Scraver ) co do silnikow to opinie sa bardzo pozytywne, do reszty moto zreszta tez.

 

:biggrin:

Heh, gdyby mial kilka konikow wiecej to tez bym sie nie obrazil :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mnie to dziwi. Bo zakładając że motocykle mają podobną mase / moc to powinny też palić podobnie. Może BMW wyniszcza środowisko naturalne przez spalanie ubogich mieszanek a mając ultranowoczesne zawory nie niszczy ich :icon_mrgreen:

 

A ta jednocylindrówka (porównując jednak do tych sieczek DR650 NX650 ETC650 ITD650) jak pracuje? Bo z tego co wiem jednocylindrówki nie lubią jazdy spokojnej na niższych obrotach (szarpanie). BWM też to dotyczy? A może tam jest ultranowoczesne koło zamachowe ( :biggrin: ) i można spokojniej jeździć mniej paląc?

 

no wlasnie, ktora z szescsetpiecdziesiatek jest wyposazona w katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich :icon_razz: Zastanawiam się nad kupnem dwóch maszyn BMW F 650 GS albo tego samego modelu tylko tej wersji Dakar. Więc mam takie pytanie jak bardzo można pojeździć tym zwykłym gs-em w terenie?? czy pośmiganie po lesie to za ciężki teren dla tego motocykla??

 

Proszę o wypowiedzi forumowiczów którzy jeździli tym moto

 

Pozdrawiam :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :lalag: Zastanawiam się nad kupnem dwóch maszyn BMW F 650 GS albo tego samego modelu tylko tej wersji Dakar. Więc mam takie pytanie jak bardzo można pojeździć tym zwykłym gs-em w terenie?? czy pośmiganie po lesie to za ciężki teren dla tego motocykla??

 

Dakar jest wyzszy od standardowego GS'a. Co do tego lasu to wszystko co uslyszysz bedzie subjektywne. Kazdy liczy, uzywa sprzetu inaczej. powiedzmy tak, mimo swojej wagi jest dosc poreczny ale to motocykl pseudo enduro. Jak dla mnie ro w teren jest stanowczo za ciezki.

 

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Szukam turystycznego enduro (nie zamierzam dużo jeździć w terenie) do 6-7 tys zł. Bardzo podoba mi się bmw f 650 i do tej ceny myślę, że jakiś dobry model do 1995 trafię. Mam kilka pytań:

1) Ile pali takie bmw??

2) Jak jest z dostępem do części? Czy taki motocykl ok 1995 roku będzie brał olej?? Szukałem w internecie części, np. pierścieni, ale nic...

3) Czy to dobry wybór na pierwszy motocykl (miałem klika motorowerów)

 

Podoba mi się też Suzuki freewind :)

 

Pozdrawiam!!

Edytowane przez hatsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

no i stało się, nabyłem choć kompletnie jeszcze tego nie czuję bo motocykl stoi wciąż we wrocku

niestety weekendowa pogoda nie nastrajała mnie do 200km podróży na rozpoczęcie sezonu

 

zgarniam go do siebie już za kilka dni, a w międzyczasie szukam informacji, może ktoś z was podpowie mi kilka rzeczy

1. czy motocykl F650GS 2004 (0175,0185) ma immobilizer oprócz całej masy swojego wyposażenia?

2. przejechałem się kilka km tym motocyklem i miałem problem ze znalezieniem luzu miedzy 1 i 2. Za to potrafiłem wbić luz pomiędzy wyższymi biegami w czasie jazdy, czy to normalne czy jechać żeby mi wyregulowali?

3. czy jest gdzieś dostępna serwisówka po angielsku? wprawdzie jestem germanofilem i cieszę się już przeglądaniem takiej po niemiecku, ale czasem support w anglojęzycznej wersji byłby przydatny. Niestety wszędzie znalazłem wersje niemiecką

4. kufry boczne - oj, tu to rodzi się wiele pytań

 

motocykl aktualnie wyposażony jest w kufer centralny. Oryginalne kufry boczne mają przewagę jeśli chodzi o montaż. Mówiąc wprost, stelaż nie psuje linii motocykla. Ponadto mają zmienną pojemność, co jest dodatkowym atutem. Niemniej mam wątpliwości czy szukać oryginałów, czy coś z oferty Givi/Kappa, tudzież SW-Motech. Właściwie cenowo wychodzi to podobnie, ale mógłbym je później wykorzystać w kolejnym moto.

Użytkownicy! jak się sprawdzają oryginalne kufry do małego GS ? jakie sa ich możliwości ładunkowe? jakieś uwagi z uzytkowania?

Edytowane przez marcinn72

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to punkt 2 i 3 są już nieaktualne :-)

 

biegi po przejechaniu prawie 400km w weekend wyczuwam już intuicyjnie, jedyne co, to czasem nie zapali się N przy wrzuceniu luzu. nie jest to zbytnio irytujące jak się o tym wie i czuje motocykl

 

motocykl chodzi jak złoto choć podróż z Wrocławia zdążyła podnieść nam adrenalinę. W motocyklu świrował obrotomierz, który potrafił nagle wskazać 7-8tys. rpm przy rzeczywistych na poziomie 2x niższych, czasem wychylił się też do wartości bliskich 0, nie mówiąc o tym, że zdarzyło mu się zgasnąć parę razy

przyczyna okazała na szczęście prozaiczna, choć przeczytanie na forum GS pierwszych wpisów dotyczących objawów spowodowało migotanie zastawek i drżenie rąk. Po zimie klemy na aku były kiepsko dokręcone i prawdopodobnie to było przyczyną, że komputer motocykla świrował, zwłaszcza po jakiejś większej nierówności.

 

dzięki temu, zaraz po przyjeździe, miałem powód rozkręcenia atrapy baku w celu dostanie się do akumulatora i bliższego poznania z maszyną :)

na wszelki wypadek aku odłączyłem na ponad 0,5h, licząc że poresetuje sobie ewentualne błędy i podłączyłem na nowo, konkretnie już dociągając klemy

 

wczorajsza prawie 200km przejażdżka odbyła się już bez przygód i problemów , uffff...

 

mam nadzieję, że problemy już się nie powtórzą i stanie się on wiernym kompanem podróży, bo marzy nam się trochę dalsza turystyka niż w obrębie 50km od domu

 

 

motocykl ma zamontowany scottoiler (universal kit), niestety w niezbyt szczęśliwym miejscu, bo schowku za kanapą. Ponieważ jak dobrze zrozumiałem jest to system grawitacyjny będę musiał zmienić mu miejsce montażu, ponieważ olej leci jak go wydmucham, a nie sam z siebie.

 

Z tego względu szukam pomysłów i podpowiedzi (najlepiej ze zdjeciami) w jakim miejscu najlepiej zamontować w małym GS zbiorniczek z olejem.

 

90929018.jpg

Edytowane przez marcinn72

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...