Skocz do zawartości

Hamowanie awaryjne


kzabor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość komandosek

Moze troche nie w temacie, ale rowniez dotczy hamowania;

 

- Co powoduje, ze klamka twardnieje podczas wskutek czestego hamowania?

- Czy ABS moze powodowac szybsze przegrzewanie sie ukladu?

-jak wyglada kwestia odpornosci klockow spiekowych na przegrzanie?

- jakie sa skutki przegrzania tarczy(poza zwichrowaniem, bo to bym czul), jak przeciwdzialac i jak zwalczac skutki?

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji od BMW jest ostrzeżenie, gdy jest bardzo dobra przyczepność, jest potencjalne zagrożenie, że zrobi się stoppie...BMW robi ABS konstrukcyjnie proste, aczkolwiek bardzo skuteczne,

O ile się nie mylę, w Ducati bodajże, ABS jest to przepełnienie elektroniką, ma nawet czujnik podniesionego zadupka...
Nie pamiętam w których moto, są kontrole trakcji (ponoć całkiem fajnie działa), to jeszcze czujniki przechyłu motocykla na bok..
Tak wyposażonym moto, chyba nie ma strachu, depnąć hebel na maxa, na zakręcie... gdzie jest jakiś cholerny żwirek..

 

Na pewno można układowi hamulcowemu zrobić krzywdę niewłaściwie dobranie klocków do tarcz.. Kumpel kiedyś takie dobrał (super, fajne i w ogóle), że klocki zostały nienaruszone, a tarcza zniknęła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś testowałem ABS w F800R właśnie na suchej, bardzo przyczepnej nawierzchni. Klamka w opór no i tył podniósł się kilka cm przy samym zatrzymaniu. Powtarzało się za przy każdym hamowaniu na maksa, ale dużo zależy od tego jak siedzisz

Edytowane przez barteck_street

Mój profil bikepics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

W CBF500 nie ma takiej możliwości, bo układ jest niedorobiony (jeden z pierwszych), popuszcza jak nieszczęście. Bardzo wydłuża drogę hamowania i ogólnie więcej przeszkadza niż działa.

Klocki mam takie jak Honda zaleca - one wyjeżdżały z fabryki na klockach spiekowych

 

 

 

....ale co z moimi pytaniami? Czy ktoś zna odpowiedź?

 

Z góry dziękuję.



Ok, udało mi się trochę dowiedziec :

 


- Co powoduje, ze klamka twardnieje podczas wskutek czestego hamowania?

- Czy ABS moze powodowac szybsze przegrzewanie sie ukladu?

-jak wyglada kwestia odpornosci klockow spiekowych na przegrzanie?

- jakie sa skutki przegrzania tarczy(poza zwichrowaniem, bo to bym czul), jak przeciwdzialac i jak zwalczac skutki?

ad. 1 Gorący płyn, możliwe ze nie dokonca odpowietrzony uklad - zalac plyn o lepszych wlasciwosciach

ad. 2 ABS nie może powodować szybszego zagotowywania układu, bo przewodów jak i płynu jest znacznie wiecej

ad. 3 klocki spiekowe posiadają większą odporność na przegrzewanie niż klocki organiczne

ad. 4 w motocyklach brak złych skutków przegrzania tarczy, poza ryzykiem zwichrowania. Nie ma jak przeciwdziałać temu

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...