Gość komandosek Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) Moze troche nie w temacie, ale rowniez dotczy hamowania; - Co powoduje, ze klamka twardnieje podczas wskutek czestego hamowania?- Czy ABS moze powodowac szybsze przegrzewanie sie ukladu?-jak wyglada kwestia odpornosci klockow spiekowych na przegrzanie?- jakie sa skutki przegrzania tarczy(poza zwichrowaniem, bo to bym czul), jak przeciwdzialac i jak zwalczac skutki? Edytowane 20 Lutego 2015 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 W instrukcji od BMW jest ostrzeżenie, gdy jest bardzo dobra przyczepność, jest potencjalne zagrożenie, że zrobi się stoppie...BMW robi ABS konstrukcyjnie proste, aczkolwiek bardzo skuteczne,O ile się nie mylę, w Ducati bodajże, ABS jest to przepełnienie elektroniką, ma nawet czujnik podniesionego zadupka...Nie pamiętam w których moto, są kontrole trakcji (ponoć całkiem fajnie działa), to jeszcze czujniki przechyłu motocykla na bok..Tak wyposażonym moto, chyba nie ma strachu, depnąć hebel na maxa, na zakręcie... gdzie jest jakiś cholerny żwirek.. Na pewno można układowi hamulcowemu zrobić krzywdę niewłaściwie dobranie klocków do tarcz.. Kumpel kiedyś takie dobrał (super, fajne i w ogóle), że klocki zostały nienaruszone, a tarcza zniknęła.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) Kiedyś testowałem ABS w F800R właśnie na suchej, bardzo przyczepnej nawierzchni. Klamka w opór no i tył podniósł się kilka cm przy samym zatrzymaniu. Powtarzało się za przy każdym hamowaniu na maksa, ale dużo zależy od tego jak siedzisz Edytowane 20 Lutego 2015 przez barteck_street Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) W CBF500 nie ma takiej możliwości, bo układ jest niedorobiony (jeden z pierwszych), popuszcza jak nieszczęście. Bardzo wydłuża drogę hamowania i ogólnie więcej przeszkadza niż działa.Klocki mam takie jak Honda zaleca - one wyjeżdżały z fabryki na klockach spiekowych ....ale co z moimi pytaniami? Czy ktoś zna odpowiedź? Z góry dziękuję.Ok, udało mi się trochę dowiedziec : - Co powoduje, ze klamka twardnieje podczas wskutek czestego hamowania?- Czy ABS moze powodowac szybsze przegrzewanie sie ukladu?-jak wyglada kwestia odpornosci klockow spiekowych na przegrzanie?- jakie sa skutki przegrzania tarczy(poza zwichrowaniem, bo to bym czul), jak przeciwdzialac i jak zwalczac skutki? ad. 1 Gorący płyn, możliwe ze nie dokonca odpowietrzony uklad - zalac plyn o lepszych wlasciwosciachad. 2 ABS nie może powodować szybszego zagotowywania układu, bo przewodów jak i płynu jest znacznie wiecejad. 3 klocki spiekowe posiadają większą odporność na przegrzewanie niż klocki organicznead. 4 w motocyklach brak złych skutków przegrzania tarczy, poza ryzykiem zwichrowania. Nie ma jak przeciwdziałać temu Edytowane 20 Lutego 2015 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.