Skocz do zawartości

Moje "nowe" moto Pannonia


jaron1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

noo dokładnie Maciej, te aukcje nie wiadomo dlaczego sa wycofywane.. czesto przegladam allegro i widziałem jakis czas temu dokumenty do Pannoni, cena doszła do jakichs 200 zł i aukcja została wycofana przez pracownika Allegro.. Mój znajomy chciał kiedys sprzedac rame Pannoni z dokumentami do niej, dokumenty były wporzadku, na własciciela który żyje do tej pory. Nie wiem ile on chcial ale niestety znał sie na cenach i coś koło 200-250zł wołał.. jesli chcesz kolego "Jaron1" to mógłbym zagadac z tym kumplem czy jeszcze to ma.

 

A co do grona użytkowników Pannoni to mysle że możemy sobie założyc temat dotyczacy naszych Pannoni, można by tam umieszczac fotki i wymieniac informacje na temat Pannoni, chodzi mi o taki temat jak założyłem odnosnie motocykli WSK M06Z itp

Pozdrawiam!

Edytowane przez kobuz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gacek, wiekszosc modeli które były sprowadzane do Polski to modele T1, były to modele z duzymi bebnami, malowanym logiem "Pannonia" na baku, charakterystyczna tylnia lampa.. A innych modeli Pannoni w Polsce było bardzo mało ponieważ jesli ktos chciał inny model niż spotykany w sklepie to musiał sprowadzic sobie sam albo sprowadzali jakos na specjalne zamówienie;) Tak sie składa że od roku jestem cholernie szczesliwym posiadaczem własnie Pannoni T5 z 1967roku, modele T5 miały chromowane po bokach zbiorniki paliwa z aluminiowym logiem "Pannonia", małe bebny w kołach, kwadratowa tylnia lampa, i nowe kartery z żeberkami chłodzacymi z przodu), osobiscie model T5 bardziej mi sie podoba, może dlatego że jest on rzadko spotykany;) Jesli kupiłes T5 to naprawde gratulacje! Pannonia piekny sprzet, chyba najładniejszy z Wegierskich.

 

Loopy1, jak ogladałem te jego rame to pamietam że nie miała ona z przodu tuleji do mocowania wózka bocznego z przodu pod główka ramy. Miała jedynie uchwyt do tylniego mocowania w tylnej czesci ramy. Z tego co sie zorientowałem to Wszystkie starsze modele Pannoni czyli TLF i T1 miały z tyłu uchwyt do mocowania wózka a z porzdu były akcesoryjnie montowane takie przykrecane mocowania do wózka (jesli ktos chciał dołaczyc wózek), zauważyłem oryginalnie wspawywane tuleje z przodu do mocowania wózka jedynie w ramach modeli T5, tak jak to jest w mojej T5 i w wielu innych które widziałem. Osobiscie nie widze przeszkód żeby takie tuleje do ramy dospawac:)

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stało się mam wreszcie tego sprzęta. Jest to model T5 według tabliczki znamonowej tylko brak jest chromów na zbiorniku. Motor nie był składany z innych części tylko stanowi jedną całość tak jak opusiła fabryke jedym słowem jest oryginalna. Rok produkcji to 1966. Moto odpalił jeszcze na benzynie z epoki. Troche mułowata jest ale nie dziwie się po tylu latach. Jurto zamieszcze zdjecia to wszytko sie wyjaśni.

 

 

 

Więc tak prezentuje się mój nowy nabytek. Narazie motor garażuje u dziadka w stodole. Czas zrobił swoje ale i tak dobrze się trzyma. Jednak sprawdziełm jeszcze raz dokładnie i jest to model T5 z 1966 roku mimo że brak chromów na baku.

http://img476.imageshack.us/my.php?image=img0445vl5.jpg

http://img358.imageshack.us/my.php?image=img0449cm9.jpg

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Gacek niestety musze CI powiedziec że jest zachowana w dobrym stanie, pewno udało CI sie tanio kupic?Niestety musze Ci powiedziec że ktos wstawił w tym motocyklu bak paliwa od modelu T1 oraz tylnia lampe ze starszych modeli Pannoni..NIe widziałem jeszcze nigdy ani w literaturze ani w sieci żadnych zdjec modelu T5 z calym malowanym zbiornikiem ani z taka tylnia lampa.. Dowiedz sie dokładnie historii twojego motocykla,

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam troche nie wiedziałem jaki to model (przed spojrzeniem na tabliczkę) bo szukałem troche w necie i żaden na 100% mi się nie zgadzał. Ale naprawde jest to model T5 kilka razy sprawdzałem, chociaż już sam jestem tak skołowany że nie wiem czy dobrze widziałem :) . Rozmawiałem na temat tego konkretnego motoru czy były w nim może wymienane koła, zbiornik. Poprzedni właściciej mówił że nic w niej nie zmieniał ale kupił jeszcze 2 Pannonię na częsci. Na strychu leży jeszcze zbiornik i jeżeli on będzie miał chromy to jednak był zmieniany ale to trzeba jeszcze sprawdzić. Miała ona równiez oryginalny kosz ale niestety już poszedł.

Motor dostałem za migiczne słowo. Z pewnością wiadomo jakie. Plus do tego części w tym silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec żeby nie trzymac wszystkich w ciekawosci to dowiedz sie fachowo co z tymi czesciami co leża na strychu i pisz posta:D Jestem prawie pewny ze ten zbiornik i tylnia lampa to z innego modelu przełożone:)

A tak ogólnie to miales zajebiista okazje z ta Pannonia:) Gratuuluje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! ja taksamo jestem posiadaczem Pannoni TLF 250 1956r., niestety z dużymi bębnami. jest to bardzo dobry motor - na orginalnym gąźniku pali góra 5l w trasie. czy orientuje się ktoś gdzie można kupić same okładziny do tego modelu lub od jakiego motora podejdą? A druga sprawa do 2 bieg który wyskakuje. kiedys zespawałem wodzik i przez kilka dni było dobrze ale później wróciło z powrotem, ale co zauważuyłem to teraz bardzo dobrze wlączyć 2 bieg i nie tak rzadko wyskakuje. niektórzy mówiłą o użytej uszelce pomiędzy karterami - gruba , cienka - chyba cienka lepsza??. mówią o dodatkowych podkladkach od strony sprzęgła - ale nie wiem gdzie dać te podkładki - na wałki biegów - może gdzies kolo łożyska wałka ale są dwa wałki. - pomocy?? i ostatnia sprawa - jak na tłoku pisze 0.5 to pierścienie mam kupić jak na nominał czy jak na R1czy inne? sorry że zadaje takie pytania ale jestem początkujący z motorami - zwlaszcza z Pannonia. przepraszam ze rozpisałem sie o mich problemach z motorem ale myśle ze ktoś da mi jakieś rady :) a jeśli chodzi o ten motor - Pannonia to gorąco go polecam. popieram @kobuz1 aby założyć temat dotyczący Pannoni. z góry wielkie dzieki za pomoc ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! ja taksamo jestem posiadaczem Pannoni TLF 250 1956r., niestety z dużymi bębnami. jest to bardzo dobry motor - na orginalnym gąźniku pali góra 5l w trasie. czy orientuje się ktoś gdzie można kupić same okładziny do tego modelu lub od jakiego motora podejdą? A druga sprawa do 2 bieg który wyskakuje. kiedys zespawałem wodzik i przez kilka dni było dobrze ale później wróciło z powrotem, ale co zauważuyłem to teraz bardzo dobrze wlączyć 2 bieg i nie tak rzadko wyskakuje. niektórzy mówiłą o użytej uszelce pomiędzy karterami - gruba , cienka - chyba cienka lepsza??. mówią o dodatkowych podkladkach od strony sprzęgła - ale nie wiem gdzie dać te podkładki - na wałki biegów - może gdzies kolo łożyska wałka ale są dwa wałki. - pomocy?? i ostatnia sprawa - jak na tłoku pisze 0.5 to pierścienie mam kupić jak na nominał czy jak na R1czy inne? sorry że zadaje takie pytania ale jestem początkujący z motorami - zwlaszcza z Pannonia. przepraszam ze rozpisałem sie o mich problemach z motorem ale myśle ze ktoś da mi jakieś rady :icon_razz: a jeśli chodzi o ten motor - Pannonia to gorąco go polecam. popieram @kobuz1 aby założyć temat dotyczący Pannoni. z góry wielkie dzieki za pomoc :icon_razz: :biggrin:

sorki że rozpisalem sieo moich problemach z tym motorem wieć załozyłem temat dotyczący mojego sprzętu :biggrin: Probelm z motorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...