Radziey Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Witam. Dzis rano lecialem do pracy, Xj'ta chodzila jak zwykle bez zastrzezen, do momentu jak wystartowalem ze swiatel "dosc ostro" i nagle powyzej 6 tys/obr na drugim biegu doszly do mnie dziwne odglosy z silnika. Mianowicie slychac jakies buczenie (pojawia sie glebszy bas) z okolicy kolektorow, dzwiek zaczyna sie dopiero po przekroczeniu 5-6 tys/obr i slychac go wyraznie na kazdym biegu. Sprawdzalem kolektory i tlumiki i zadnych nieprawidlowosci nie zauwazylem, dodam ze na biegu jalowym nic nie slychac, pojawia sie dopiero w trakcie jazdy gdy silnik jest obciazony. Myslalem ze to chwilowe ale w trakcie powrotu do domu buczenie nadal wystepowalo. Motocykl nic nie sracil na mocy, przyspiesza tak jak wczesniej. Moze ktos z was mial podobny przypadek i wie co to moze byc. Nie wytrzymalem i wziolem sprzeta na maly tescik, pojezdzilem troche i zauwazylem ze na wysokich obrotach jednak spada moc, a przy stalej predkosci i trzymaniu manetki bez ruchu, motocykl sam delikatnie zwalnia. Wyglada na to ze slizga sie sprzeglo. Te dzwieki z silnika spowodowane sa pewnie tym, ze poprostu nie daje rady. Tak tez mowil znajomy ktorego sie pytalem co to moze byc za przyczyna.Niestety dokladnie nie jestem pewien i maszynke dam do mechanika, co by obadal sprzeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 przeważnie takie buczenie w takich warunkach to zbyt uboga mieszanka , lub nieszczelność obok filtra pow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Cokolwiek by to nie było, jeżeli nie znasz się na mechanice, to do mechanika musisz dać.Życzę Ci aby to nic poważnego nie było, bo szkoda w pełnym sezonie wydawać pieniądze na serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziey Opublikowano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Jak czas pozwoli jutro sprzeta odstawiam do mechanika, oby to nie bylo nic powaznego. Tak jak Waldek piszesz nie usmiecha mi sie w srodku sezonu wydawac kupe kasy na serwis. Tym bardziej ze w sobote wybieralem sie na Grunwald, no i z finansami nie za bardzo teraz stoje. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziey Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Sprawa sie wyjasnila, wina lezala po stronie dolotu powietrza. Z gaznikow zsunely sie te gumy ktore odchodza od filtra powietrza " nie mam pojecia jak brzmi ich fachowa nazwa". Gumki sa juz troche sfatygowane i widac ze swoje przeszly. Moze ktos orientuje sie ile kosztuja i gdzie moge dostac te gumy bo nalezalo by je wymienic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziey Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Sprawa sie wyjasnila, wina lezala po stronie dolotu powietrza. Z gaznikow zsunely sie te gumy ktore odchodza od filtra powietrza " nie mam pojecia jak brzmi ich fachowa nazwa". Gumki sa juz troche sfatygowane i widac ze swoje przeszly. Moze ktos orientuje ile kosztuja i gdzie moge dostac te gumy bo nalezalo by je wymienic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Mi sie tez te przwody zsuwaly jak mialem XJ, ale buczenia nie slyszalem. Moze sprobuj malych opasek zaciskowych albo najzwyczajniej w swiecie je przyklej. Pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziey Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 (edytowane) Problem w tym ze sa juz tak znieksztalcone, ze nawet trudno je zalozyc, chcial bym je poprostu wymienic na nowe, lub zastosowac na kazdy z gaznikow oddzielny filtr stozkowy. Nie wiem jednak czy moge te stozki zalozyc bo od ukladu filtra powietrza "calej tej skrzynki" odchodza trzy przewody, chyba odpowietrzajace. Pierwszy podlaczony jest do baku, drugi wchodzi gdzies w okolice sprzegla, a trzeci do samego silnika. szkoda ze nie mam cyfrowki, nacykal bym zdjec zeby bylo widac o co mi chodzi. Edytowane 13 Lipca 2006 przez Radziey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Ten ktory podlaczony jest do baku to wytwarza podcisnienie, ten co niby do silnika z tego co wiem to idzie az pod moto i to jest odpowietrzenie i tamtedy leci nadmiar pary kurzu itp,. A jesli juz sa tak mocno zuzyte to kup uzywki na allegro jest masa czesci do XJ najczesciej za grosze. pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziey Opublikowano 14 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Dobra, dzis zrobilem kakretnie te gumy, nie zsuwaja sie, jakis czas powinny wytrzymac, puki nie znajde zamiennikow. Powiem ze bardzo pomogl mi zwykly plak do plastikow, spryskalem gumy i wlazly jak w maslo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.