Skocz do zawartości

Wymiana gaznika


Kwiatek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

robilem tuning mojego sprzeta (pegaso 50) na 80ccm i wymienilem wszystko oprocz gaznika. I teraz mam pytanie: Czy moge wymienic gaznik na dowolny dedykowany do tego silnika (najlepiej 21mm) co sie oczywiscie wiaze z wymiana krucca ssacego? I tu dochodzimy do meritum sprawy: Panowie w Motorad Yamaha Radom powiedzieli ze nie mozna wymiec oryginalnego krucca ssacego (czy mi sie tylko wydaje czy oni sie nie znaja?) no bez krucca nie zaloze wiekszego gaznika, a obecnie osiagi sa marne(prawie ich nie ma).

Czy tuningowal ktos kiedys Silnik Minarelli AM5? i czym sie rozni AM5 od AM6 (oprocz skrzyni biegow?)

Bardzo prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między innymi różni się kolektorem ssącym, co Ty to nazywasz króćcem. W silniku AM-5 stosowano gaźnik Dellorto SHA 14, osadzony na aluminiowym kolektorze ssącym. Natomiast w silnikach AM-6 stosuje się różne gaźniki, początkowo ten sam SHA 14, później PHBN 12 a obecnie dellorto PHBN 16. Dwa ostatnie osadzone są w gumowym kolektorze ssącym. Generalnie nie powinno być problemu ze zdobyciem nieoryginalnego kolektora, odpowiednio do większego gaźnika. Widziałem wiele do silników Minarelli AM, począwszy od 12 do 26 a nawet 28, zarówno aluminiowych jak i gumowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie rozchodzi sie o to ze ja tez widzialem ale panowie w yamasze powiedzieli ze nie mozna tego wymienic. bo ja mam 14 i mimo ze troche rozwiercony to moto brakuje wigoru i myslalem nad zmiana gaznika na 21mm

a czy membranke tez trzeba zmienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że wymiana samego kolektora nie ma sensu, jedynie pod większy gaźnik. Membrany warto wymienić na twardsze a najlepiej cały zawór (te tuningowe mają te same wymiary zewnętrzne ale powierzchnia okien jest większa) lub przerobić oryginalny. Napisałeś, że wymieniłeś wszystko oprócz gaźnika a tu okazuje się że jednak nie, napisz lepiej co wymieniłeś i na jakiej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlok glowica cylinder i wal sa firmy Racing Parts, lozyska tez tej samej firmy. Wydech to jakis Aprilia Sport czy cos. No i dysze w gazniku. Modul zaplonowy CDI Metrakit. I chcialem zalozyc wiekszy gaznik by lepiej nakarmic 'bestie' ale goscie w serwisie powiedzieli ze nie ma do tego gaznikow :| troche mnie to zbilo z tropu przeciez na silnikach AM jezdzi wiekszosc motorowerow nowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się wzmocnić sprzęgło zakładając twardsze sprężyny. Do Twojego zestawu nie przesadzałbym z gaźnikiem, myślę że 21 to max, bo przecież użytkujesz swój pojazd w ruchu ulicznym więc niskie i średnie obroty też są Ci potrzebne. Mam pytanko, czy zamontowanie tego cylka wymagało powiększenia okien w bloku silnika, pod cylindrem i czy wypolerowałeś wnętrze skrzynki korbowej? Gaźnik pod silnik AM znajdziesz u takich producentów jak Dellorto, Arreche (Amal), Mikuni czy OKO, często z kolektorami. Kolektory ssące robi RMS, Kundo i wielu innych. Ja sam mam używany gaźnik Arreche21 do minarelli am. Wymiana gaźnika łączy się również z zastosowaniem sportowego filtra powietrza (popularnie zwanego stożek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...